|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
can-jur
|
Sv: Påkjørsel av katt
Nesten alt du spiser som ikke er vegetabilsk er avlivet ved å få hjernen knust... Eller, de avlives ved at de tappes for blod, forresten, om vi skal spikke fliser. Så de blør ihjel, etter at de har fått hjernen knust....
|
|
|
|
#42 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Påkjørsel av kattMakaber tråd ja, men faktum er at jeg plutselig befant meg i en makaber setting i går ettermiddag. Noe måtte jeg gjøre og det var helt forferdelig.
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Det er forskjell på en slaktemaske og halalslakting kontra å dælje løs med en biljekk. |
|
|
|
#44 |
|
Glamorøs
|
Sv: Påkjørsel av kattJeg tror ikke det nødvendigvis er fordi det er menn man vurderer å ringe mannen sin, men fordi det er noen man er nær, og det er naturlig å ønske hjelp og støtte fra noen man er nær i en slik situasjon. Hadde jeg ikke hatt Glittermannen hadde jeg kanskje ringt en venninne eller stemoren min som er ganske usentimental og levelheaded i forhold til slike ting.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Ikke det jeg spiser. Det kommer fra trær. Det er bare kjøtt som klart kan gjenkjennes som kommer fra levende dyr nå.
Jeg håper at dersom dette skjer så er det en av de gangene i livet da det viser seg at man bare gjør det man vet at man må. Og greier det. |
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Det er i allefall et alternativ hvor man slipper å høre at hodeskallen bli knust og ikke minst slipper å se på at hjernemassen tyter ut. |
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av kattGlitter - jeg bare ser for meg sjåførskolelæreren idet eleven fikser feilen med å sikte seg pent inn på kattens hode med venstre forhjul. |
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
For å være litt mer seriøs, Glitter. Klart den kan bevege på seg, da må du over igjen. Du kan jo ta varianten til Floksa med jekken. Selv har jeg alltid hatt en liten kniv i bilen, den hadde jeg brukt eller evt knukket nakken på den. |
|
|
|
#51 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Påkjørsel av kattOm den er i stand til å bevege på seg kan det jo være vanskelig å vite om den er så skadet at den må avlives. Man vil jo nødig avlive en katt som kan fikses. Den vurderingen kan være vond å være den som står ansvarlig for.
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: Påkjørsel av kattOK, liten kniv i bilen var en god idé. Men man bør kanskje kunne bruke den for at det skal være noe hjelp. Jeg har aldri tatt livet av noe som helst, eller håndtert noe dødt, så jeg vil gjerne forsikre meg om at jeg ikke bare gjør større skade eller påfører dyret mer smerte.
|
|
|
#54 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkjørsel av kattJeg innser at jeg må være en skikkelig pingle på dette området. Klarer ikke å avlive større dyr enn veps. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Glamorøs
|
For håpentligvis så kjører jeg uten sjåførlærer om ikke så lenge, så det er kanskje lurt å lære seg teknikker som ikke involverer henne.
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Om dyret ser ut til å være så skadet at det må avlives er det som regel også i sjokk. Man kan enten skjære strupen eller kutte ryggraden langt oppe i nakken. Det er hakket mindre traumatisk enn å dælje løs med en jekk. |
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: Påkjørsel av kattJeg føler et sterkt behov for å holde for øynene på katta hver gang jeg er innom denne tråden. Dere skulle høre ham: |
|
|
|
#60 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble nesten litt redd for deg nå, Skvetten. Skjære strupen og kutte ryggraden, som om det var den mest naturlige ting i verden. |
|
|
|
![]() |
|
|