Sv: Påkjørsel av katt
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Nesten alt du spiser som ikke er vegetabilsk er avlivet ved å få hjernen knust... Eller, de avlives ved at de tappes for blod, forresten, om vi skal spikke fliser. Så de blør ihjel, etter at de har fått hjernen knust....
Ikke det jeg spiser. Det kommer fra trær. Det er bare kjøtt som klart kan gjenkjennes som kommer fra levende dyr nå.
Opprinnelig lagt inn av Mani, her.
Makaber tråd ja, men faktum er at jeg plutselig befant meg i en makaber setting i går ettermiddag. Noe måtte jeg gjøre og det var helt forferdelig.
Jeg burde sikkert ha vært i stand til å gjøre noe selv, moralen i meg tilsier at man bør kunne avlive dyr når man enten har dyr selv eller kjører bil. Men jeg er fryktelig soft på dette punktet og ville antagelig hatt mareritt lenge om jeg hadde måttet gjort det selv. Mannen min var nær og han er vant med å avlive dyr, jeg er han derfor evig takknemlig for at han kan hjelpe meg med disse tingene.
Jeg har ved et par anledninger måttet avlive hestene mine også. Det er en helt forferdelig ting å gjøre, jeg har vært mannen min evig takknemlig for at han stiller opp for meg i de situasjonenen også.
Om jeg hadde vært langt unna allfarvei og ikke kunne bedt om hjelp måtte jeg vel heller ha gjort det som måtte gjøres og levd med synene av det på netthinnen etterpå.
Jeg håper at dersom dette skjer så er det en av de gangene i livet da det viser seg at man bare gjør det man vet at man må. Og greier det.
|