|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
can-jur
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?
|
|
|
|
#202 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke i år (svigerjul). Det er ikke noe stort savn. Men når vi er hos oss, serverer jeg gjerne juleøl og rødvin til middagen til de som vil.
|
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi skal feire hjemme og baaare oss :digg: .
|
|
|
#204 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det respekterer jeg også. Jeg kommer dessuten fra et hjem med et veldig normalt forhold til alkohol, og har aldri opplevd noe ubehagelig, men mer at litt alkohol betød godt humør. Jeg drikker alkohol på fest, og er overhode ingen brems eller en moralsk vokter sånn sett. Men likevel drikker jeg ikke sammen med ungene, og jeg ser heller ingen grunn til å måtte forsvare det. Sånn er det nå bare. Det faller meg svært lett å ikke drikke alkohol, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
saftig
|
Jeg må si jeg reagerer på logikken din her. Om mannen din ikke ser poenget med å være avholds akkurat på julaften, i solidaritet med andre, så trenger det ikke si noe som helst om viktigheten av alkohol. Mye mer om et påbud fra andre (deg) som man ikke ser hensikten av. Og hvorfor blir det da riktig å føye seg?
|
|
|
#206 |
|
By the Sea
|
Så om mannen din ikke dropper noe sporenstreks fordi han ikke følger din tankegang, så er det han det er noe galt med? Really?
|
|
|
#207 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Her vi vokst opp med et helt uanstrengt forhold til alkohol og har det selv.
|
|
|
#208 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, det gjør jeg ikke. Er oppvokst med at folk har litt rødvin, øl og en akevitt til maten. Men liker det ikke.
|
|
|
#209 |
|
can-jur
|
Oi da, påbud faktisk.
Oida, har jeg sakt at det er noe galt med han?
|
|
|
|
#210 |
|
Passiv
|
Så det å avstå fra alkohol i soldaritet med de mange som opplever jul med de voksnes fyll skal lære dine barn noe om de som ikke har det noe bra? Det er noe vås. Den type solidaritet er ikke mye verdt for de det gjelder, for dem teller handlinger, det at mennesker bryr seg. Det at noen som har et normalt forhold til alkohol avstår fra det denne ene dagen i året betyr nada for de barna det her er snakk om. |
|
|
|
#211 |
|
can-jur
|
Å så da?
|
|
|
|
#212 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sorry, og dette _er_ en avsporing, men det å markere solidaritet med noen som har det vanskelig av en eller annen grunn, er da vel helt vanlig å gjøre UTEN at man nødvendigvis står oppe i problemstillingen med begge beina?
|
|
|
#213 |
|
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg er enig med Billa, kjenner jeg. Hvis noen føler at det er en riktig ting å gjøre for dem som en solidaritetsmarkering, må de da virkelig bare gjøre det! Det skal jeg virkelig ikke legge meg opp i. Så lenge ingen mener at jeg gjør noe galt ved å ta et par glass på julaften, skal jeg ikke mene noe om at andre ikke gjør det. Skulle da bare mangle! |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg kommer kanskje til å ta meg en øl og en liten smak på Sheridan'en jeg har på lur. Det hadde jeg gjort hvis jeg hadde hatt ungene hjemme også. Men jeg vet veldig godt hvor grensen går, jeg syns feks. at pappaen drikker for mye og er glad jeg ikke feirer julen med han.
|
|
|
#215 |
|
Passiv
|
Jeg sier ikke at det gjør noe i det hele tatt. Ser bare for meg når ungene snakker om dette på f.eks. skolen og den som virkelig har det sånn i julen får høre at noen har avstått fra alkohol den dagen. Jeg vet med meg selv at dersom noen hadde fortalt meg noe sånt da jeg vokste opp hadde jeg satt meg ned og grått mens ingen så det, for hvorfor ikke forsøke å hjelpe dem det gjelder enn å bare snakke om det. |
|
|
|
#216 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Enig.
|
|
|
#217 |
|
can-jur
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ok, skjønner litt mer nå, men jeg datt litt av lasset der en stund ja.
|
|
|
|
#218 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Jo, det tror jeg. Åpenhet er viktig.
|
|
|
#219 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg er så barnslig at jeg bare må protestere på at julaften hovedsaklig er barnas dag. Jeg synes julen er for alle, jeg - og jeg gleder meg. Hvorfor skal det alltid være så himla mye fokus på BARN? Det er da pokker meg fokus på barn året rundt.
|
|
|
#220 |
|
Passiv
|
Jeg har tilgode å møte et barn som sier at det ville vært flott om andre lot være å drikke på julaften (ja, jeg har jobbet med problematikken i mange år). De barna det gjelder trenger at folk melder seg som frivillige på røde kors telefonen og andre tiltak som er åpne i julen, ikke at andre som ikke har problemer med alkohol avstår fra den. |
|
![]() |
|
|