|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
saftig
|
Sv: Tilbringer du tid i jula ...
Dette blir litt for enkelt, syns jeg. Jeg er gift og han kommer med en familie som jeg ikke akkurat brenner for å tilbringe mye tid sammen med. Jeg har to uoppdragne nevøer som gjør det til en pest og en plage å være tilstede på et lukket område. Likevel feirer jeg jul sammen med dem, fordi jeg har to barn og en mann som ønsker å være sammen med dem. Når man har familie så er det ikke alltid man kan få viljen sin, men man må faktisk inngå kompomiss innimellom.
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Man må ofre noe som et familiemedlem, spesielt når man har barn. Nå har jeg ikke problemer med noe i familien heldigvis, men hadde jeg feks. ikke vært så glad i svigers, hadde jeg allikevel ikke latt være å feire jul eller annet med dem om barna hadde et veldig godt forhold til dem. Kunne ikke falle meg inn, rett og slett. Er man alene er det jo ett fett, men som et familiemedlem er det rett og slett ikke så enkelt som å bare gi blaffen og tenke på seg selv.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Man kan faktisk velge å ikke eksponere sine barn for mennesker som oser av negativitet i julen. Jeg har gjort det og jeg vil hevde at mitt barn ikke har tatt skade av det, heller tvert i mot. |
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Tilbringer du tid i jula ...Jeg tilbringer ikke tid denne jula med noen med gnisninger. Jeg kunne gjort det i varierende grad om det var aktuelt, men nå er det ikke aktuelt. |
|
|
|
#28 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Tilbringer du tid i jula ...I går på julaften var jeg bare sammen med mennesker som jeg bryr meg om.
|
|
|
|
#29 |
|
flisespikker
|
Joda, men det er en lang gråsone mellom "folk man gjerne skulle sluppet å være sammen med" og "folk som oser av negativitet". Det kan jo være en småteit svoger, en brautende svigerbestefar eller en masete tante som man selv blir litt lei og irritert av og kanskje ville trivdes bedre uten, men som kanskje partner og/eller barn er veldig glad i og ville savnet hvis de ikke var der. Og i sånne sammenhenger synes jeg det er en fin ting å greie å "ofre" seg nok til å bli med på besøk, eller invitere på besøk, uten at det betyr at man går helt på akkord med seg selv. Er det noen som bare gjør at alle mistrives, blir det noe annet.
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nettopp. Jeg snakker jo om folk man ikke nødvendigvis har lyst å sende leiemordere etter, men bare ikke er så veldig fan av. Da går det virkelig an å legge seg litt i selen for familiens skyld, mener nå jeg. Dette er jo ikke sort/hvitt, det spørs jo hvem man snakker om.
|
|
|
#31 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Tilbringer du tid i jula ...Ja i dag.
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tilbringer du tid i jula ...Det blir endel timer sammen med folk jeg helst ser minst mulig til denne julen ja. Deler av svigerfamilien er rimelig vanskelig å forholde seg til, men de er jo en del av familien jeg har valgt å gifte meg inn i, så da får jeg bare leve med det.
|
|
|
#35 |
|
X First Lady
Sv: Tilbringer du tid i jula ...Nei. |
|
|
|