Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilbringer du tid i jula ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 01:11   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbringer du tid i jula ...

Nei, i julen skal vi bare omgås folk jeg liker og er glad i.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 01:48   #22
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, i julen skal vi bare omgås folk jeg liker og er glad i.

Gammel 25-12-09, 01:55   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Nei, det har jeg ikke gjort på veldig mange år. Hvorfor skal man det?

Dette blir litt for enkelt, syns jeg. Jeg er gift og han kommer med en familie som jeg ikke akkurat brenner for å tilbringe mye tid sammen med. Jeg har to uoppdragne nevøer som gjør det til en pest og en plage å være tilstede på et lukket område. Likevel feirer jeg jul sammen med dem, fordi jeg har to barn og en mann som ønsker å være sammen med dem. Når man har familie så er det ikke alltid man kan få viljen sin, men man må faktisk inngå kompomiss innimellom.

Gammel 25-12-09, 02:02   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette blir litt for enkelt, syns jeg. Jeg er gift og han kommer med en familie som jeg ikke akkurat brenner for å tilbringe mye tid sammen med. Jeg har to uoppdragne nevøer som gjør det til en pest og en plage å være tilstede på et lukket område. Likevel feirer jeg jul sammen med dem, fordi jeg har to barn og en mann som ønsker å være sammen med dem. Når man har familie så er det ikke alltid man kan få viljen sin, men man må faktisk inngå kompomiss innimellom.

Enig. Man må ofre noe som et familiemedlem, spesielt når man har barn. Nå har jeg ikke problemer med noe i familien heldigvis, men hadde jeg feks. ikke vært så glad i svigers, hadde jeg allikevel ikke latt være å feire jul eller annet med dem om barna hadde et veldig godt forhold til dem. Kunne ikke falle meg inn, rett og slett. Er man alene er det jo ett fett, men som et familiemedlem er det rett og slett ikke så enkelt som å bare gi blaffen og tenke på seg selv.

Gammel 25-12-09, 09:12   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - men jeg er heldig som ikke har noen familiemedlemmer i vranga - så det har aldri vært et tema.

Gammel 25-12-09, 12:08   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig. Man må ofre noe som et familiemedlem, spesielt når man har barn. Nå har jeg ikke problemer med noe i familien heldigvis, men hadde jeg feks. ikke vært så glad i svigers, hadde jeg allikevel ikke latt være å feire jul eller annet med dem om barna hadde et veldig godt forhold til dem. Kunne ikke falle meg inn, rett og slett. Er man alene er det jo ett fett, men som et familiemedlem er det rett og slett ikke så enkelt som å bare gi blaffen og tenke på seg selv.

Man kan faktisk velge å ikke eksponere sine barn for mennesker som oser av negativitet i julen. Jeg har gjort det og jeg vil hevde at mitt barn ikke har tatt skade av det, heller tvert i mot.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 12:15   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tilbringer ikke tid denne jula med noen med gnisninger. Jeg kunne gjort det i varierende grad om det var aktuelt, men nå er det ikke aktuelt.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 12:25   #28
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

I går på julaften var jeg bare sammen med mennesker som jeg bryr meg om.

I dag skal jeg tilbringe tid med noen jeg helst skulle / burde kuttet ut, som egentlig ikke gir verken barna eller meg noe særlig glede i livet.

Dette er selvsagt mitt valg. Men det er et valg som er svært vanskelig av flere årsaker. Som jeg må bruke litt tid på rett og slett. Det er også mulig at ting kan ordne seg på en annen måte, der jeg slipper å kutte dem helt ut.

Jeg har ved to anledninger sett at jeg har fått en mye bedre livskvalitet når jeg har kuttet ut et menneske. Første gangen var da jeg kuttet ut min mor. Som bare var en byrde. Som ikke gav meg annet enn skuffelse og negativitet i hverdagen. Det føltes som en befrielse da jeg kuttet henne ut, da jeg tok det valget.

Andre gangen var da jeg kuttet ut ei venninne som jeg trodde brydde seg om meg. Der jeg hjalp henne mye med barna, og alltid stilte opp for henne når hun spurte om hjelp. Men da jeg spurte om noe tilbake, så fikk jeg alltid nei.

Jeg er også av den oppfatning at man velger selv hvordan man vil ha det. Men av og til er enkelte valg litt kompliserte på en måte. Man tar et skritt av gangen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 14:34   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Man kan faktisk velge å ikke eksponere sine barn for mennesker som oser av negativitet i julen. Jeg har gjort det og jeg vil hevde at mitt barn ikke har tatt skade av det, heller tvert i mot.

Joda, men det er en lang gråsone mellom "folk man gjerne skulle sluppet å være sammen med" og "folk som oser av negativitet". Det kan jo være en småteit svoger, en brautende svigerbestefar eller en masete tante som man selv blir litt lei og irritert av og kanskje ville trivdes bedre uten, men som kanskje partner og/eller barn er veldig glad i og ville savnet hvis de ikke var der. Og i sånne sammenhenger synes jeg det er en fin ting å greie å "ofre" seg nok til å bli med på besøk, eller invitere på besøk, uten at det betyr at man går helt på akkord med seg selv. Er det noen som bare gjør at alle mistrives, blir det noe annet.

Jeg har heldigvis ingen familiemedlemmer jeg ikke liker å tilbringe tid med, hverken i min eller mannens familie, så jeg slipper å ta noen slike valg.

Gammel 25-12-09, 14:43   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, men det er en lang gråsone mellom "folk man gjerne skulle sluppet å være sammen med" og "folk som oser av negativitet". Det kan jo være en småteit svoger, en brautende svigerbestefar eller en masete tante som man selv blir litt lei og irritert av og kanskje ville trivdes bedre uten, men som kanskje partner og/eller barn er veldig glad i og ville savnet hvis de ikke var der. Og i sånne sammenhenger synes jeg det er en fin ting å greie å "ofre" seg nok til å bli med på besøk, eller invitere på besøk, uten at det betyr at man går helt på akkord med seg selv. Er det noen som bare gjør at alle mistrives, blir det noe annet.

Jeg har heldigvis ingen familiemedlemmer jeg ikke liker å tilbringe tid med, hverken i min eller mannens familie, så jeg slipper å ta noen slike valg.

Nettopp. Jeg snakker jo om folk man ikke nødvendigvis har lyst å sende leiemordere etter, men bare ikke er så veldig fan av. Da går det virkelig an å legge seg litt i selen for familiens skyld, mener nå jeg. Dette er jo ikke sort/hvitt, det spørs jo hvem man snakker om.

Gammel 25-12-09, 21:03   #31
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja i dag.

Vært i busdag ilag med folk jeg gjerne kunne ha vært foruten

Gammel 25-12-09, 21:09   #32
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gjør ikke det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:15   #33
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Det blir endel timer sammen med folk jeg helst ser minst mulig til denne julen ja. Deler av svigerfamilien er rimelig vanskelig å forholde seg til, men de er jo en del av familien jeg har valgt å gifte meg inn i, så da får jeg bare leve med det.

Gammel 25-12-09, 21:27   #34
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Skilpadda.

Ellers tilbringer jeg ikke tid i jula med noen jeg ikke ønsker å være sammen med, så jeg er forsåvidt heldig sånn sett.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:28   #35
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.