|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Godt spørsmål. Jeg drakk omtrent et halvt glass rødvin i går før ungene var i seng (og resten av glasset etter at de hadde lagt seg). Det var riktignok Amarone med 15% alkohol. Jeg syntes faktisk jeg merket litt av det halve glasset, så jeg stoppet etter det. Da kan det godt hende at Kløver hadde merket litt endring, hvis jeg drakk litt mer. Men det er en dag som er feststemt, og alle blir i et litt spesielt humør uansett om de har drukket litt eller ei. Selv synes jeg det blir litt vanskelig dersom jeg føler for å si til jenta mi hvor glad jeg er i henne og hvor flott det er at vi er samlet her på julaften, men blir redd for at det skal bli oversentimentalt fylleprat, på en måte. Ikke at det trenger å være det, men hvis jeg ikke er helt sikker på om det er Mamma eller vinen som snakker til jenta mi, blir det feil, synes jeg.
|
|
|
#242 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#243 |
|
By the Sea
|
Når man forholder seg til innlegg skrevet på forum av folk man ikke kjenner, vet man aldri mer enn det som fortelles.
|
|
|
#244 |
|
By the Sea
|
...nå kjenner jeg at du blir usikker på hvorfor du ønsker å lufte saker generelt? Om det ikke er for å få andres tanker rundt temaet?
|
|
|
#245 |
|
can-jur
|
I utgangspunktet var jeg ikke ute etter noe mer eller noe mindre enn alle andre som svarte i tåden. Jeg svarte på spørsmålet og la med en grunn.
|
|
|
|
#246 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Men jeg tror de fleste klarer å vurdere denne balansen for seg selv, med mindre det er alkoholproblemer inne i bildet. Bare for å presisere. Jeg fikk ikke skrevet ferdig forrige innlegg.
|
|
|
#247 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der oppsumerer du fint det jeg reagerte på. Det er da vel DERES hjem, ikke bare ditt. Forbud eller påbud burde en vel streng tatt enes om, for dette virker heller eneveldig og diktatorisk. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
can-jur
|
Da er vi fatisk uenige om det. For enkelt ting mener jeg at man ikke skal behøver å være enige om og at det bør ver mulig å nedlegge veto, for den "svake" parten.
|
|
|
|
#249 |
|
can-jur
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Sånn generelt, man har ikke lov å føre bil etter å ha drukket 1 glass vin, fordi dømmekraft og reaksjons evne svekkes. Etter 2 glass er den vesentlig svekket.
|
|
|
|
#250 |
|
saftig
|
Først: Når man skriver et innlegg på et diskusjonsforum så må man nesten regne med at det kan komme kommentarer på det. Spesielt hvis man ordlegger seg litt krasst. Så påstår du at man prøvde å framlegge det slik at du har nektet mannen din alkohol eller bestemt at familien skulle være alkoholfri på julaften. Lenger opp i tråden benekter du at dette stemte, men i dette innlegget skriver du ganske tydelig at du anser dette som din rett. Ser du ikke at det er litt inkonsekvent? Du forsterker det jo bare med dette innlegget:
Det hadde jo vært fint om du kunne holde deg til en og samme historie, syns jeg.
|
|
|
#251 |
|
Pauset
Da bør vel begge parter ha lov å legge ned veto for ting de reagerer på. Jeg synes det er STOR forskjell på å respektere den andres synspunkt og holdninger og å påberope seg en vetorett for sine "hobbyhester". |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Da var juleaften over, og i mitt selskap var det noen som drakk alkohol, noen som ikke gjorde det, barn som ikke oppfattet at det var alkoholservering og barn som i høyeste grad skjønte hva det dreide seg om. Det gikk fint.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 25-12-09 kl 14:48. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Fartsfantom
|
Samme her. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Fartsfantom
|
Jeg og. Ungene kommer selvsagt til å oppdage sånt etter hvert, og da blir alkohol noe som er spennende rett og slett fordi det har et drag av det forbudte over seg. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Finnes det egentlig noe forskning som tilsier at alkohol blir mer interessant for barn som har vokst opp med at alkohol er noe som serveres når barn ikke er til stede? |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Pauset
Det er vel ikke det Nasse eller jeg snakker om. Jeg mener jo barn er tilstede også når de sover og komenterer på ta frem flaskene når barna er "ryddet av veien". |
|
|
|
|
|
#257 |
|
can-jur
|
Nei,å må du faktisk lese hva jeg skriver, ikke hva du tror jeg skrivet.
|
|
|
|
#258 |
|
Absolut ateist
|
Jeg mener jeg har lest at barn av foreldre som nyter alkohol vil også drikke mer selv.
|
|
|
#259 |
|
can-jur
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Mitt første innlegg
Jeg ser at dette innlegget kan misforståes til at han er sterkt imot, dette var skrevet helt hypotetisk, for som startinnlegget mitt sier var han lunken.
|
|
![]() |
|
|