Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off: "Re-gifter" dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 11:53   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?

Jeg har ikke gitt bort noe jeg har fått hittil, men ser ikke det store problemet med å gjøre det.
Mulig jeg gjør det med duplobilen poden fikk i år siden han ikke leker med duplo lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:20   #62
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skjønner det dersom vedkommende har lagt hele sin sjel i gaven - strikket en genser i navlelo eller noe.

Jeg gir forøvrig aldri videre noe jeg ikke liker eller synes er stygt. Ikke engang leker i den kategorien.

Men en leke til en 100 lapp eller så er det så ofte bruk for eller en god bok o.l. Da gidder jeg ikke stresse rundt for å bytte den om vi har det fra før. Det kan vi like gjerne legge i gavelageret og gi det til passende mottager neste gang det er bursdag.

Ser ikke helt forskjellen på det og det å gå å kjøpe den samme tingen noen uker senere for så å legge det til gaver?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:33   #63
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forøvrig fått en fin og nyttig ting til jul i år som jeg har fra før. Den skal re-giftes. Lett.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:55   #64
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det. Det var et par år jeg fikk mye Rosendahl i arbeidsgiverjulegave og de ga jeg videre til søskenbarn, da vi har nok av det vi ønsker å ha i den serien. Kan ikke skjønne at det var så galt og begge mottakerene var veldig fornøyde med oljesett og vannkaraffel.

Gammel 26-12-09, 13:06   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Skilpadda m. fl. Forøvrig er det ikke alltid det nytter å gjøre ting på Sitronmåten heller, bare så det er sagt. Vi fikk en flott vinåpner til bryllupet, som var helt lik den vi hadde fra før, bare i en annen farge, så den byttet vi.

Vi hadde fått med oss at svigermor hadde beundret denne vinåpneren, så til bursdagen hennes kjøpte vi likedan. Neste gang vi var på besøk hos svigers, knegget svigermor litt over at vi hadde regiftet vinåpneren - for da hun fikk den hadde den fortsatt den lille merkelappen under, som hun hadde satt på da hun åpnet gaven i bryllupet. En lapp som verken vi eller butikken hadde lagt merke til verken da vi byttet inn eller kjøpte på nytt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:34   #66
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Rart å se hvor forskjellig man kan se på sånt. Dette minner meg bittelitt om en diskusjon på et annet forum, der noen mente det var umoralsk å selge en gevinst. Om man ikke hadde betalt noe for f.eks. bilen, så måtte man heller gi den bort enn å selge den.

Nå ble jeg litt paff.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:38   #67
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har forøvrig fått en fin og nyttig ting til jul i år som jeg har fra før. Den skal re-giftes. Lett.

Det har jeg også fått. Vet ikke hvor den er kjøpt og kan derfor ikke bytte heller. Men da kan jeg re-gifte den. En julegave mindre å kjøpe til neste års jul! Den er jo flunke ny og ubrukt og i forpakningen, så.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:51   #68
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det har skjedd. Også ting som jeg ikke synes er pent. Kan jo håpe at alle ikke har samme smak.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 14:05   #69
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, men bare vinflasker.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:57   #70
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fikk mini-sett med lotion og såpe som stinker!! med en merkelig svamp også.. Mistenker sterkt at det er noe som er "re-gift", for avsender har ikke så dårlig luktesans til vanlig..... Kanskje jeg skal gi det tilbake neste år! ha ha ha

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 18:45   #71
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stiller meg også bak ressonnementet til Skilpadda.

Synes det er stor forskjell på å gi bort noe ræl man ikke selv vil ha, og å la være å bytte gaver som man selv setter pris på, men har to av f.eks.

Gammel 26-12-09, 18:55   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del, syns det er mer "white trash" å synes at re-gifting er tacky enn re-gifting i seg selv. Det er litt sånn liksomsnobberi som de som skulle ønske de var snobbete driver med.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg kjøper aldri gave som jeg selv ikke liker, det klarer jeg ikke gi bort.

Så hvis du har en venn med totalt ulik smak enn deg så vil du heller dytte på denne vennen noen du liker, enn noe vedkommende faktisk vil bli glad for? Merkelig og egoistisk tankegang.

Jeg kan re-gifte ting jeg ser på som skrot også jeg da, til mennesker som ikke syns det er skrot. F. eks. har jeg fått endel julepynt oppgjennom som jeg syns er helt forferdelig. Jeg liker ikke nisser i jordfarger med strikkagensere, jeg syns de er skrot. Men jeg kjenner endel som syns disse er fantastiske og nydelige, så da hender det selvsagt at de får disse ved en passende anledning.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 19:03   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I mange år fikk mannen en slik blomstergruppe til jul av jobben. Vi synes den er grusom, men visste at mannens mormor elsket slike. Så da gav vi den videre til henne i steden for å handle andre juleblomster til henne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 19:27   #74
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så hvis du har en venn med totalt ulik smak enn deg så vil du heller dytte på denne vennen noen du liker, enn noe vedkommende faktisk vil bli glad for? Merkelig og egoistisk tankegang.

Skal prøve å forklare meg mere nøye. Om noen ønsker seg noe spesifikt, så prøver jeg å etterkomme ønsket, uavhengig av om jeg liker gaven eller ikke. Men, om vedkommende ikke har noen ønsker, prøver jeg å finne en gave som jeg tror hun/han liker. Jeg kjøper da noe som jeg selv synes ser fint ut, og som jeg tror mottaker vil like. Blir feil for meg å da kjøpe en ting jeg ikke liker, i tilfelle mottaker liker den? "Stygge" ting ser jeg som regel èn gang på, og leter videre.

Kjøper du noe som du grøsser av for å gi bort i gave? (om du ikke vet hva mottaker liker)

Gammel 26-12-09, 19:30   #75
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nostalgisk julepynt i naturmaterialer kan regiftes hit.

Gammel 26-12-09, 19:34   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar gjerne i mot sengtøyet gamle tante Olga fikk til jul i 1970 og som er godt brukt. Eller serviset fra 50-tallet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 19:37   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper du noe som du grøsser av for å gi bort i gave? (om du ikke vet hva mottaker liker)

Nei, det var ikke det jeg skrev heller. Det er veldig sjelden jeg ikke aner hva mottaker liker i det hele tatt, men gjør jeg ikke det så går jeg gjerne for bruksvarer, gode kaffe, te, sjokolade, blomster (ikke sånne oppsatser som mange ikke liker), og ikke f.eks. pyntefigurer og interiørstæsj.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nostalgisk julepynt i naturmaterialer kan regiftes hit.

Good to know!

Gammel 26-12-09, 20:25   #78
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

glitter: Da er jeg kanskje ikke så egoistisk likevel? Jeg tenker alltid på mottakeren når jeg kjøper gaver. Formulerte meg litt dumt i første innlegg.

Gammel 26-12-09, 20:28   #79
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Husker dere sånt? Hmm. Jeg har sikkert gjort det jeg også, men kan ikke komme på en spesifikk gave jeg har gitt videre.

Gammel 26-12-09, 20:34   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

glitter: Da er jeg kanskje ikke så egoistisk likevel? Jeg tenker alltid på mottakeren når jeg kjøper gaver. Formulerte meg litt dumt i første innlegg.

Jeg tror vi bare misforsto hverandre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.