|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Drømmer
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg har ikke gitt bort noe jeg har fått hittil, men ser ikke det store problemet med å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg har gjort det. Det var et par år jeg fikk mye Rosendahl i arbeidsgiverjulegave og de ga jeg videre til søskenbarn, da vi har nok av det vi ønsker å ha i den serien. Kan ikke skjønne at det var så galt og begge mottakerene var veldig fornøyde med oljesett og vannkaraffel.
|
|
|
#65 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg er veldig enig med Skilpadda m. fl. Forøvrig er det ikke alltid det nytter å gjøre ting på Sitronmåten heller, bare så det er sagt. Vi fikk en flott vinåpner til bryllupet, som var helt lik den vi hadde fra før, bare i en annen farge, så den byttet vi. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
L.F.C. supporter
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Det har jeg også fått. Vet ikke hvor den er kjøpt og kan derfor ikke bytte heller. Men da kan jeg re-gifte den. En julegave mindre å kjøpe til neste års jul! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Ja, men bare vinflasker. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Fikk mini-sett med lotion og såpe som stinker!! med en merkelig svamp også.. Mistenker sterkt at det er noe som er "re-gift", for avsender har ikke så dårlig luktesans til vanlig..... Kanskje jeg skal gi det tilbake neste år! ha ha ha |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg stiller meg også bak ressonnementet til Skilpadda.
|
|
|
#72 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg for min del, syns det er mer "white trash" å synes at re-gifting er tacky enn re-gifting i seg selv. Det er litt sånn liksomsnobberi som de som skulle ønske de var snobbete driver med.
Så hvis du har en venn med totalt ulik smak enn deg så vil du heller dytte på denne vennen noen du liker, enn noe vedkommende faktisk vil bli glad for? Merkelig og egoistisk tankegang.
|
|
|
#73 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?I mange år fikk mannen en slik blomstergruppe til jul av jobben. Vi synes den er grusom, men visste at mannens mormor elsket slike. Så da gav vi den videre til henne i steden for å handle andre juleblomster til henne. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Skal prøve å forklare meg mere nøye. Om noen ønsker seg noe spesifikt, så prøver jeg å etterkomme ønsket, uavhengig av om jeg liker gaven eller ikke. Men, om vedkommende ikke har noen ønsker, prøver jeg å finne en gave som jeg tror hun/han liker. Jeg kjøper da noe som jeg selv synes ser fint ut, og som jeg tror mottaker vil like. Blir feil for meg å da kjøpe en ting jeg ikke liker, i tilfelle mottaker liker den? "Stygge" ting ser jeg som regel èn gang på, og leter videre.
|
|
|
#76 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Jeg tar gjerne i mot sengtøyet gamle tante Olga fikk til jul i 1970 og som er godt brukt. Eller serviset fra 50-tallet. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Nei, det var ikke det jeg skrev heller. Det er veldig sjelden jeg ikke aner hva mottaker liker i det hele tatt, men gjør jeg ikke det så går jeg gjerne for bruksvarer, gode kaffe, te, sjokolade, blomster (ikke sånne oppsatser som mange ikke liker), og ikke f.eks. pyntefigurer og interiørstæsj.
Good to know!
|
|
|
#78 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?glitter: Da er jeg kanskje ikke så egoistisk likevel? Jeg tenker alltid på mottakeren når jeg kjøper gaver. Formulerte meg litt dumt i første innlegg.
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spin-off: "Re-gifter" dere?Husker dere sånt? Hmm. Jeg har sikkert gjort det jeg også, men kan ikke komme på en spesifikk gave jeg har gitt videre.
|
|
|
#80 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror vi bare misforsto hverandre.
|
![]() |
|