Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn men

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 23:06   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Det er kansje feil av meg, men burde det ikke vært et lovværk mot at særiøst grisehotte menneske som har ganske høyfrekvente gjesteopptredner i mitt fantasisoverom får lov å utale seg på en måte som får ens tær til å krølle seg og man er nødt til å kneble dem (fortsatt i fantasisoverommet altså) for å ikke miste tenninga. -Nei Mira ikke snakke! Hekkle ...naken ja fliiink.

Hun hekler bikiniene sine selv..."er denne for liten, åh den har hengt seg fast kan du hjelpe meg:bambiøyne:" era too the rescue

Fader som du kan uttrykke deg, menneske.
Jeg elsker era litt.

Gammel 11-01-10, 23:08   #62
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

(Kilde: youtube.com)

cure for cancer? Best uten lyd :konstuktiv:

Gammel 11-01-10, 23:10   #63
era

era sin avatar

era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

@Enhjørning har du hekklenål, jeg har tråd.

Gammel 11-01-10, 23:10   #64
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Lite syk da, med andre ord?

Ja, kaldt barentshavvann er ingen sak bare man tenker positivt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:18   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

@Enhjørning har du hekklenål, jeg har tråd.

Gammel 11-01-10, 23:48   #66
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

cure for cancer? Best uten lyd :konstuktiv:

Tja, følte egentlig jeg bare ble mer usikker av dette. Klarte ikke helt bestemme meg for hvilken av scenene jeg likte best. Vann-Mira eller kontor-Mira? Men sett under ett var det jo en positiv opplevelse, så sånn sett tror jeg nok det finnes en form for terapi i dette. Om det hjelper mot kreft...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 00:07   #67
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 12-01-10, 00:23   #68
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Mira mener ikke noe galt med det hun sier og jeg er helt sikker på at det hun egentlig mente var at alle burde bruke mere tid på hyggelige ting og spise mere brokkoli og tenke mere positivt og solidarisk og helkle mere bikinier og smøre seg inn i olje....nei vent nå ble jeg littt avsporet.

Mira iført en bunt med broccoli? Spise mer??

Gammel 12-01-10, 00:33   #69
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Du traff min i alle fall.
Sammenhengen mellom forskjellige genvarianter og risikoen for ulike kreftformer og andre sykdommer en vitenskap i sin spede barndom. For bare noen få år siden var det et lese ett eksemplar av det menneskelige genomet et tiårs kjempeprosjekt for store deler av verdens genetikere. I dag er det å lese hele torskens genom (og det er større enn menneskets) en oppgave for en håndfull folk på jobben (jeg er bare en perifer del av det prosjektet) i et år. Om et par år kan man lese et helt genom på timer eller minutter med en transportabel maskin. Da kan vi begynne å for alvor jobbe på den vanskelige biten, som er å finne ut hvordan alle disse genene og proteinene de lager vekselvirker i den komplekse biokjemien som er kroppen vår fra dag til dag.
Men allerede er den noen genvarianter man har sett opptrer så ofte med noen kreftformer (bla noen typer brystkreft) at det ikke er tilfeldig. Det betyr ikke nødvendigvis at dette "genet er årsaken til brystkreft" men at en med det genet kan reagere på en miljøpåvirkning (et stoff, et virus, stress, et hormon, mulighetene er mange) på en måte som gir den typen kreft. Andre typer kreft er man ganske sikre på at har lite med spesifikke gener å gjøre, men mer med sterke påvirkninger utenfra (tobakksrøyk, asbest, gammastråling) eller endog virus. Gjerne i kombinasjon.

Hvor høy andel av de med det spesifikke genet må utvikle kreft før man anser det som sikkert at genfeilen er årsaken? I den typen genfeil i fht til brystkreft som jeg er testet for fikk jeg gjennom genetisk veilledning forklart at dersom jeg hadde denne typen genfeil var det 85-90% sansynlighet for å utvikle en agressiv form for brystkreft. Kan man ikke da konkludere med at det er genets skyld, og at det er tilfeldig dersom man havner blandt de 10-15 prosentene som ikke utvikler kreft? Er det sannsylig at det skyldes en kombinasjon av noe annet?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 00:36   #70
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg var der da hun stagedivet i Spektrum og jeg lurer på om hun skadet noe mer enn bare kneet.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 00:55   #71
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Hvor høy andel av de med det spesifikke genet må utvikle kreft før man anser det som sikkert at genfeilen er årsaken? I den typen genfeil i fht til brystkreft som jeg er testet for fikk jeg gjennom genetisk veilledning forklart at dersom jeg hadde denne typen genfeil var det 85-90% sansynlighet for å utvikle en agressiv form for brystkreft. Kan man ikke da konkludere med at det er genets skyld, og at det er tilfeldig dersom man havner blandt de 10-15 prosentene som ikke utvikler kreft? Er det sannsylig at det skyldes en kombinasjon av noe annet?

Ja, noe det genet gjør (eller ikke gjør) er en viktig årsak til at de fleste som har det utvikler en type brystkreft. Men et gen gjør ingenting alene. Ta for eksempel fenylketoneuri (aka Føllings sykdom). Alle som har genvarianten for den får store hjerneskader og dør som barn dersom de ikke settes på en spesiell diett som ikke inneholder den helt alminnelige aminosyren fenylalanin. Effekten av genet er at man ikke kan bryte ned akkurat denne aminosyren, som da hoper seg opp i cellene og skader dem. Genet er definitivt en årsak, men det er aminosyren også. Og den kan unngås. Men for andre gener og andre sykdommer hjelper deg det ikke et døyt å kjøre den ekstreme dietten som skal til for å unngå akkurat den aminosyren. Det er kansje det som irriterer meg mest med nek som Craig; de har funnet Årsaken med stor Å som forklarer alt så det føles enkelt og oversiktlig, og da er det case closed. Men det er alltid er mange ledd i en kjede, så selv om genet for brystkreft virker sammen med noe som er så alminnelig at det utvikler kreft i 85% av tilfellene så er det likevel ikke genet i seg selv som gjør det, og med nærmere leting kan man kansje finne et annet ledd i kjeden av mange årsaker som det er mulig å gjøre noe med.

Sist redigert av Ulvefar : 12-01-10 kl 01:00.
Gammel 12-01-10, 00:55   #72
era

era sin avatar

Standard

aaaaah Mammarzzi nå snakker vi posetivt tankemønster :lysfontene:

Gammel 12-01-10, 00:59   #73
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg var der da hun stagedivet i Spektrum og jeg lurer på om hun skadet noe mer enn bare kneet.

Hoppet hun på Märtha?

Gammel 12-01-10, 01:09   #74
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hoppet hun på Märtha?

Nei, hun landet på noe hardt.

Men de to i partnerskap bør vel bli en suksess.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:18   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh. Nå blir jeg jo sittende og stalke dama på nett. :even more jealous:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 01:20   #76
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, noe det genet gjør (eller ikke gjør) er en viktig årsak til at de fleste som har det utvikler en type brystkreft. Men et gen gjør ingenting alene. Ta for eksempel fenylketoneuri (aka Føllings sykdom). Alle som har genvarianten for den får store hjerneskader og dør som barn dersom de ikke settes på en spesiell diett som ikke inneholder den helt alminnelige aminosyren fenylalanin. Effekten av genet er at man ikke kan bryte ned akkurat denne aminosyren, som da hoper seg opp i cellene og skader dem. Genet er definitivt en årsak, men det er aminosyren også. Og den kan unngås. Men for andre gener og andre sykdommer hjelper deg det ikke et døyt å kjøre den ekstreme dietten som skal til for å unngå akkurat den aminosyren. Det er kansje det som irriterer meg mest med nek som Craig; de har funnet Årsaken med stor Å som forklarer alt så det føles enkelt og oversiktlig, og da er det case closed. Men det er alltid er mange ledd i en kjede, så selv om genet for brystkreft virker sammen med noe som er så alminnelig at det utvikler kreft i 85% av tilfellene så er det likevel ikke genet i seg selv som gjør det, og med nærmere leting kan man kansje finne et annet ledd i kjeden av mange årsaker som det er mulig å gjøre noe med.

Er det sånn at et gen/genfeil alltid må opptre i kombinasjon med en eller flere andre faktorer for å virke? Kan man utelukke f.eks i eksempelet med brystkreft at det ikke er genet/genfeilen i seg selv som er årsaken? Tenker man at alle genfeil må ha en slags katalysator, eller kan det være at genet er determinert til å bli aktivt/inaktivt etter en tid? Hvordan utfallet blir kan jo være mye mer avhengig av forskjellige andre faktorer?
Jeg er helt med på den at det i de fleste tilfeller er en sum av flere faktorer som gjør oss syk og at det kan være vanskelig å utpeke en Årsak.

Sist redigert av Imma : 12-01-10 kl 01:44.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:00   #77
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, kaldt barentshavvann er ingen sak bare man tenker positivt.

Rent bortsett fra visse uunngåelige problemer med shrinkage.

Gammel 12-01-10, 09:13   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, dama er et levende bevis på kosmisk rettferdighet. Ingen får alt. Hun er smellvakker, har kul stemme og skylder IQ.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:39   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mira er så definitivt best uten lyd. Flott, sjarmerende, morsom - og med forferdelig uspiselige uttalelser. :skuffa:

Gammel 12-01-10, 09:45   #80
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Rent bortsett fra visse uunngåelige problemer med shrinkage.

Det er ikke noe problem når man har enormt genom.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.