Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Product key til Microsoft Office

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 21:24   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Product key til Microsoft Office

Jeg har en Office 2007 product key som jeg tror er ubrukt, men når jeg skriver den inn får jeg bare beskjed om at den er ugyldig.

Hvis jeg må kjøpe ny, kan jeg da betale bare for selve nøkkelen eller må jeg avinstallere Officen og laste ned hele greien på nytt?

Gammel 12-01-10, 22:04   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Product key til Microsoft Office

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg har en Office 2007 product key som jeg tror er ubrukt, men når jeg skriver den inn får jeg bare beskjed om at den er ugyldig.

Hvis jeg må kjøpe ny, kan jeg da betale bare for selve nøkkelen eller må jeg avinstallere Officen og laste ned hele greien på nytt?

Hvis du får kjøpt en ny, så vil det nok holde med å taste inn nøkkelen, ja.

Angående den gamle nøkkelen så ville jeg tatt kontakt med Microsoft kundeservice, enten via telefon eller epost: http://www.microsoft.com/norge/about...e-private.mspx

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:07   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Officepakke bør en alltid kjøpe med PC-en. Da får du en såkalt OEM-versjon som lever og dør med maskinen. Uansett er det mye rimeligere enn å kjøpe ny lisens.

Gammel 12-01-10, 22:10   #4
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvis du får kjøpt en ny, så vil det nok holde med å taste inn nøkkelen, ja.

Vet du hvor jeg kan gjøre det da? Jeg finner bare steder der jeg enten må bestille hele pakken og få den i posten, eller at jeg kan laste ned hele programmet.

Gammel 12-01-10, 22:17   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vet du hvor jeg kan gjøre det da? Jeg finner bare steder der jeg enten må bestille hele pakken og få den i posten, eller at jeg kan laste ned hele programmet.

Nei, jeg vet ikke, men jeg vil jo tippe at du også får en nøkkel når du kjøper et sted hvor du kan laste ned programmet? Da trenger du jo ikke laste ned programmet når du allerede har det.

Jeg ville uansett først prøvd å fått aktivert den nøkkelen jeg hadde, om jeg hadde en nøkkel jeg hadde betalt for som ikke virket som den skulle.

Gammel 12-01-10, 22:20   #6
Sola

Sola sin avatar

Standard

Ja jeg ringer de i morgen. Kan uansett bruke den prøveversjonen jeg har 25 ganger, det holder noen dager det. Jeg tror jeg kun har brukt nøkkelen jeg hadde 2 ganger så jeg skal prøve å få fikset det i morgen. Takk for hjelpen.

Gammel 12-01-10, 22:26   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Prøveversjon? Kan det være at du prøver å aktivere en prøveversjon med en vanlig lisens, slik som det står om i ett av de Ofte Stilte Spørsmålene hos Microsoft Norge?

Opprinnelig lagt inn av FAQ from EvilEmpire.no

Spørsmål:
Jeg har kjøpt meg en Office 2007 Home and Student til min nye PC som alt hadde en Office 2007 prøveversjon forhåndsinstallert, og har problemer med å aktivere.

Svar:
Svært mange nye bedrifts PCer (også solgt på det private markedet) blir solgt med Office 2007 forhåndsinstallert 60 dagers prøveversjon- en Office Ready. Denne forhåndsinstallerte Office 2007 versjonen kan aktiveres med en såkalt Medieløs (uten CD) lisensnøkkel (MLK) og vil derfor ikke kunne aktiveres med en den nøkkelen du fant i din Office 2007 Home and Student pakke.

Har man kjøpt en slik PC har man som privatperson to valg:

1. Avinstaller den forhåndsinstallerte prøveversjonen for deretter å installere på nytt ved å bruke den CD-en og den nøkkelen som du finner i din Office 2007 Home and student pakke.
  2. Dersom du ikke alt har kjøpt deg en Office 2007 Home and Student og du ønsker å benytte en av følgende versjoner Office 2007 Basic, Office 2007 Small Business eller Office 2007 Professional kan du gå til din forhandler og kjøpe en lisensnøkkel til en av disse versjonene, en såkalt Medieløs (uten CD) lisensnøkkel (MLK). Når du har gjort det aktiverer du det Office 2007 produktet du har kjøpt med koden på baksiden av kortet som ligger inne i Medieløs (uten CD) lisensnøkkel (MLK) pakka.
Om du er usikker på hva slags lisens du har kjøpt, ta en titt her:
http://office.microsoft.com/nb-no/pr...240441044.aspx

Sist redigert av torsk : 12-01-10 kl 22:33.
Gammel 12-01-10, 22:32   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er nok sansynligvis det som har skjedd. At lisensnøkkelen ikke passer sammen med det installerte produktet, at det tilhører et annet type lisensprogram. Så det kan vel godt hende at du må installere det på nytt om det er en Home/Office du har kjøpt.

Gammel 12-01-10, 22:36   #9
Sola

Sola sin avatar

Standard

Ja det er sikkert det som har skjedd ja. Men jeg har ikke cd-spiller på maskinen så jeg får vel laste ned en ny versjon da.

Gammel 12-01-10, 22:38   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Passer denne oppskriften for deg, tro? http://www.microsoft.com/norge/campa...k/default.mspx

Gammel 12-01-10, 22:46   #11
Sola

Sola sin avatar

Standard

Wow, tuuusen takk!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.