Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 22:47   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Veldig interessant skrevet, Enhjørning.

Jeg så filmen "The Secret", den var på kanten til teit men hadde noen gode poenger.

Jeg kunne også sagt mye om dette, men det er vanskelig å få det skrevet ned og bruke de rette ordene uten at setninger blir plukket ut og pirket på. Så jeg orker ikke å bruke så mye tid og energi på det - endel av meg vil gjerne, en annen del orker ikke.

Uansett, temaet er spennende, jeg er også skeptisk til svært mye - men oppsøker/leser, gjør meg opp meninger, filosoferer - og svelger det som virker sant/opplagt for meg.

Og, Jon Schau - syns virkelig alle skeptikerne at han bare virker helt gal?
Esme - du har jo vært litt oppsøkende i forhold til det alternative (blant annet blitt skremt på Alternativmessa - jeg skjønner deg, for det ble jeg også ) - kunne du f.eks tenke deg å lese Jons Bok? Så du intervjuet med han i youtube-snutten?

Jeg syns Schau virker både uredd, ærlig, ydmyk og morsom i sitt budskap.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:53   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

(...)

Det ene utelukker ikke det andre.
Jeg kan ikke snakke for alle, men personlig holder jeg muligheten åpen for at et langt liv med rusmisbruk og noen uker i respirator muligens har gitt ham over gjennomsnittet mange svært intense opplevelser inne i sitt eget hode, ja.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:58   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men AC & Ulvefar: Hm. Betyr det at dere har konkludert og dermed ikke er interessert i å vite hva mannen ønsker å formidle?

Gammel 13-01-10, 23:02   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men AC & Ulvefar: Hm. Betyr det at dere har konkludert og dermed ikke er interessert i å vite hva mannen ønsker å formidle?

Nei, men det betyr at jeg kjenner til mannen fra før, og trekker slutninger basert på eget erfaringsgrunnlag. Det er ingen konklusjon, og hvis jeg ser noe som får meg til å tvile på hva førsteinntrykket mitt er, tar jeg selvfølgelig det til etterretning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:02   #5
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg var med i frikirka som tenåring. Jeg har hørt det før. Hvis han har noe nytt å komme med, så gjerne det, men følelsen av å snakke med Gud kvalifiserer ikke som nytt eller originalt på noen måte. Har hørt det før, opplevd det selv, og er ikke forferdelig interessert i repriser.

Gammel 13-01-10, 23:05   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg var med i frikirka som tenåring. Jeg har hørt det før. Hvis han har noe nytt å komme med, så gjerne det, men følelsen av å snakke med Gud kvalifiserer ikke som nytt eller originalt på noen måte. Har hørt det før, opplevd det selv, og er ikke forferdelig interessert i repriser.

Jeg ser poenget ditt.
Jeg hadde også en kompis som sto fast på at han hadde daglige samtaler med Gud. Pr telefon, no less.
Disse samtalene tok, interessant nok, til i tiden etter at han hadde fått en saftig psykose indusert av kjemiske substanser i pilleform.

Gammel 13-01-10, 23:11   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg hadde også en kompis som sto fast på at han hadde daglige samtaler med Gud. Pr telefon, no less.
Disse samtalene tok, interessant nok, til i tiden etter at han hadde fått en saftig psykose indusert av kjemiske substanser i pilleform.

Her er vi selvsagt inne på noe interessant.

Gammel 13-01-10, 23:12   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er vi selvsagt inne på noe interessant.

Eller trist, alt ettersom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:08   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ååh, fortell!

Ja? Si litt da.

Anyway, det har skjedd litt siden frikirka på 80-tallet altså.
En reprise-like kunne vært på sin plass.

Gammel 14-01-10, 01:56   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Ååh, fortell!
Ja? Si litt da.
Anyway, det har skjedd litt siden frikirka på 80-tallet altså.
En reprise-like kunne vært på sin plass.

Du vet ikke hva du ber om. Men, OK. Jeg kan ikke mase på andre og være tilbakeholden selv.
Siden det er ganske personlig legger jeg det i medlemssalongen.
Så her er Ulvefars religiøse liv i et nøtteskall. Hent kakaoen, dette er et brev jeg en gang skrev i en helt annen sammenheng og nå ikke har tid til å redigere.
Eller så kan dere la være. Jeg foretrekker kansje nesten det, men det er opp til dere.

Gammel 14-01-10, 20:46   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, han virker ikke gal, men han forteller jo om en nogenlunde standard nær-døden-opplevelse og så har dette gitt han en dyp religiøs følelse for hvordan døden er. Jeg ser ikke at det er noe spesielt med det liksom?

Esme - du har jo vært litt oppsøkende i forhold til det alternative (blant annet blitt skremt på Alternativmessa - jeg skjønner deg, for det ble jeg også ) - kunne du f.eks tenke deg å lese Jons Bok? Så du intervjuet med han i youtube-snutten?

Oppsøkende er vel ikke adjektivet jeg vil bruke, men jeg er interessert i å vite om alternativ medisin først og fremst fordi jeg synes det hører til jobben min å ha oversikt. De mer rent religiøse aspektene er jeg ikke så interessert i, og jeg diskuterer det kun når newagere tar det opp.

Som sagt, så så jeg youtube-snutten med Jon Schau, men det han sier er jo ikke noe spesielt? Sånn i forhold til andres beretninger om nær-døden-opplevelser, men han virker ikke spesielt gjennomtenkt i forhold til det, det er ok det altså, han har tolket det inn i en religiøs opplevelse så jeg ser ikke hva jeg har å lære av det. Om jeg hadde hatt en nær-døden-opplevelse så hadde det vært helt andre aspekter av denne opplevelsen som jeg hadde syntes var interessant.

Uredd? Det er da ikke noe kontroversielt i å fortelle om en nær-døden-opplevelse? Det er da bare fortolkningen av den som man ikke nødvendigvis er enige om. Han er jo ikke noe mer provoserende enn hvem som helst som har blitt nyfrelst og "har jesus i seg" liksom?

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.