Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan bør maten du spiser være laget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-10, 11:50   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør maten du spiser være laget?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tror du nærmer deg noe der. Jeg tror ikke du på grunnlag av oppslutningen i denne tråden kan trekke noen konklusjon om engasjementet på den jevne FP-bruker. Kanskje du får bedre oppslutning om du snevrer inn temaet og/eller konkretiserer litt mer i stedet for å legge ut mange stikkord og håpe på at noen har lyst til å mene noe.

Skal vi se om jeg greier å forklare bedre hva jeg mener.
Enkleste er jo å bruke mine prinsipper som eksempel.
Jeg handler ikke og spiser ikke gurmet kalv, ikke i Norge og ikke i utlandet.
Kalvekjøtt kan jeg godt spise, som i kjøtt fra et ungt dyr, men ikke kalvekjøtt som er lyst og mørt og dermed innehar de kvaliteter kalvekjøtt "skal" ha. Jeg synes måten dette kjøtte framstilles på er så lite i tråd med mine verdier at det vil jeg ikke støtte.
Jeg prøver å velge lokal mat, egg fra frittgående høner er det eneste som kjøpes. Jeg er lite opptatt av at det skal være økologisk. Jeg styrer unna butikkenes egene merkevarer, på mat. Jeg velger norskprodusert forran utenlandsk. Og skal jeg kjøpe importert kjøtt (ass if ) blir det fra Botswana, heller enn fra Brasil. Jeg skulle ønske vi visste mer om hvordan bedriftene behandler sine ansatte. Jeg bryr meg med andre ord ganske mye om hva som havner i handlekorga. Også om pris.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.