|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Statussymbol
Har du noen oversikt over hvor mye strøm Norge kjøper fra Europa kontra omvendt?
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: StatussymbolDessverre, ikke oppdatert. Jeg skal se hva jeg kan lete opp av ymse statistikk jeg har liggende. Jeg vet at vi er i betydelig minus og dermed netto importerer. Men i noen perioder eksporterer vi jo mye, i andre importeres det. Vannkraften er jo veldig naturavhengig. Kraftkrisen det snakkes om, i Midt-Norge, skyldes begresninger i overføringskapasitet til/fra denne regionen, og altså for lite lokalt produsert kraft. Salg av kraft fra Norge har således ikke noe med denne "kanskje-krisen" å gjøre.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Statussymbol
Den over er et svar på denne.
![]() |
|
|