|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Jeg vil jo mene de har rotet når de sier de har sendt ut purregebyr og jeg ikke har fått det, ergo mener jeg de ikke har sendt det ut.
|
|
|
#22 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?
Altså; Da ville du fått en regning som var 300 + passeringer + purregebyr, så det hadde ikke lønt seg uansett.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Altså - du skal normalt få først regningen. Deretter får du en betalingspåminnelse. Så får du tilleggsavgift. Etter det får du tilleggsavgift på enda mer og til sist inkasso. |
|
|
|
#24 |
|
Administrator
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?AutoPass sender tilleggsgebyret (300,-) på første påminnelse (når du ikke har brikke), har jeg erfart, 1 gang. Her i Bergen har de automater (plassert på bensinstasjoner nær de automatiske bomstasjonene) der du kan betale for en passering (har ikke prøvd, så vet ikke helt hvordan det fungerer) slik at du slipper regning, og sånn at de paranoide ikke får påminnelser i posten om at "storebror ser deg". |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Det er fort gjort.
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ute av drift
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Jeg lurer på om du ikke har lest det jeg har skrevet i denne tråden?
|
|
|
#28 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Høres ut som inkassokrav med ett lett salær du har fått. Det følger gjerne etter en ubetalt purring.
|
|
|
#29 |
|
Administrator
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?AutoPass: http://www.autopass.no/Betaling/AutoPASS+avtale
Det samme gebyret kommer hvis du ikke betaler innen fristen hvis du kjører uten avtale/brikke, har jeg erfart. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Administrator
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Automatiske bomstasjoner: (Slik vi har i Bergen)
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Hvis det er et halvt år siden, ville jeg nok bitt i det sure eplet. Da burde du vel kunnet regne med å få purring, i alle fall. Selv om det er surt når man har glemt betalingen for lenge siden. Men jeg er ingen ekspert!
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Det er slik for eksempel i Oslo at man ikke kan betale ved passering - hele anlegget er automatisert. Det tas bilde av bilskiltene, bildet leses og man får regning. Regning på 37,50 vil i Oslo bety at man mest sannsynlig har kjørt gjennom Bærumsringen og Osloringen. (Bærum koster 12,50, Oslo 25.) |
|
|
|
#33 |
|
Ute av drift
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Takk for alle som har svart. Nå er det egentlig ikke så innmari interessant med flere svar, føler jeg.
|
|
|
#34 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Ikke? Hva med en klem i stedet?
|
|
|
#35 |
|
Ute av drift
Sv: Purregebyr - hva er vanlig?Næsj. Smittefarlig i dag.
|
![]() |
|
|