|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingBilla - vi diskuterer vi - vi er bare ikke enige med deg om alt sammen. |
|
|
|
#342 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Jada, VI diskuterer her på FP. Men jeg tenkte i litt større kretser enn akkurat på dette nettforumet da
|
|
|
#343 |
|
Passiv
|
Å. |
|
|
|
#344 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingKie, siden jeg ikke fikk prikket deg, du skrev et veldig bra innlegg. Hatten av. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Bare kjapt innpå for å si at det kan være hun har krav på pleiepenger!
|
|
|
#347 |
|
Pessimistisk Optimist.
Fra hvem? Hun har spurt nav, fastlegen og sykehuset. Det må jeg finne ut mer om. Tusen takk Billa. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg går ut fra at det er jeg som er "folk" her Sist redigert av rine : 22-01-10 kl 20:33. |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Halloen!
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg glemte denne:
At så mange sikkert er fullstendig enige med deg, er det som skremmer meg. For meg blir det å gjemme seg bak "vi må jo tenke på de andre" bare pinlig. Folk som kjemper med nebb og klør for en luksøriøs velferdsstat, der enkeltindividet snart er fullstendig blottet for eget ansvar og initiativ, gjør meg redd. Jeg lagde en tråd om mine tanker om dette tidligere i høst. Siden den ikke inneholdt trusler om å redusere velferdsgodene fra noen, vekket den bare sånn passe med engasjement her inne. Hvis du leser HI i tråden, skjønner du sikkert mer av hvorfor innlegg som dine og SF provoserer meg aldri så lite. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingHvor er det du mener jeg ikke gir enkeltindividet ansvar, rine? Når jeg krever at de følger opp massiv behandling for å faktisk bli friske fra sin sykdom? Jeg krever at en som er syk faktisk skal få hjelp - og følge opp den hjelpen vedkommende får for å bli frisk og komme seg på jobben. Men jeg ser et poeng i å få folk friske også. Ikke bare skremte. |
|
|
|
#351 |
|
Live and let live
|
Det høres jo kjipt ut når du formulerer det slik. Jeg er sikker på at det ikke er akkurat det folk kjemper for.
|
|
|
#352 |
|
Pessimistisk Optimist.
På hvilket grunnlag påstår du at enkeltindividet snart er fullstendig blottet for eget ansvar og initiativ? |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingOg sammen med Perhonen sitt utmerkede innlegg her føler jeg for å ta med en kontrast som kan være verdt å tenke litt over. På jobben min har vi 2 % sykefravær. Til tross for at jeg nettopp var så lenge syk. Det har sammenheng med interessante arbeidsoppgaver, svært høy grad av tilrettelegging fra ledelsen for at alle skal påvirke hverdagen sin og få gjort det de skal slik det stemmer best for dem. Det er ingen som legger seg opp i at jeg trener fredag formiddag og jobber på kvelden. Det er ikke noen som sier noe på at jeg tar ut lønn for overtid. Jeg har det utstyret jeg skal ha og et flott støtteapparat i administrasjonen som passer på at man ikke driver med noe annet enn akkurat det man skal - alt rundt er ivaretatt. |
|
|
|
#354 |
|
saftig
|
Vet du, dette skjønte jeg ingenting av. Hva er det du snakker om?
|
|
|
#355 |
|
Halloen!
Jeg tror vi har veldig forskjellig mening (og helt sikkert erfaringer)ang. hva som er sykdom og ikke. Jeg ønsker også å få syke folk friske, men jeg mener at sykelønnen går til utrolig mye mer enn sykdom.
Velderdsstaten og solidaritet er en Fin Ting. Jeg er for det.
Tror ikke jeg klarer å forklare bedre enn jeg allerede har gjort. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
maler
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingRine - hva er din definisjon på sykdom/skade/lyte som er utgangspunktet for folketrygdloven?
|
|
|
#357 |
|
Halloen!
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding[quote=Katta;2060057]Rine - hva er din definisjon på sykdom/skade/lyte som er utgangspunktet for folketrygdloven?[/quot |
|
|
|
|
|
#358 |
|
maler
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding[quote=rine;2060066]
Hele lovverket rundt sykepenger forutsetter at en person har sykdom/skade/lyte. Det har vært diskutert i årtier hva som er sykdom god nok. Du gir inntrykk av å ha tanker rundt hva som er sykdom i denne sammenhengen, jeg er nysgjerrig hvordan du definerer sykdom.
|
|
|
#359 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingJeg lurer også på hva rine mener er sykemeldingsårsak som ikke burde være det. |
|
|
|
#360 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmeldingTidlig i denne diskusjonen ble det snakk om de arbeidstakerne som kjempet med nebb og klør for å holde seg på jobb, i 100% stilling, koste hva det koste ville. Sitte i en stilling de kanskje ikke var kapabel til å sitte i på gitte tidspunkt. |
|
|
|
![]() |
|
|