|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Hvilke krav det er i henhold til DAK i denne sammenheng vet jeg ikke - det er store forskjeller i kompleksitet for hva folk jobber med på dette området. Tips kan vel uansett være at man velger en maskin som har en grafikkprosessor med skikkelig OpenGL-støtte, og pc-er med bare Intels integrerte løsning kan vel da frarådes. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?
Hehe. Vi har også en acer med "huller" i tastaturet |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Jeg kommer aldri til å velge noe annet en Dell. Akkurat nå har jeg en Dell Studio som jeg er superfornøyd med på jobb, og en fryktelig sak fra Fujitsu Siemens hjemme. De kostet omtrent det samme, og det er et hav av forskjell på brukervennlighet, hensiktsmessig design, oppgraderingsmuligheter (vi har nemlig nettopp funnet ut at det ikke lar seg gjøre å installeren Windows 7 på møkkaboksen fra Fujitsu-Siemens :snill ) osv.
|
|
|
#24 |
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Dell Studio XPS 13 og 16 likte jeg ikke. En del støy og i seg selv et prevansjonsmiddel med varmen under maskinen ;-) Vanlige Studio har jeg ikke prøvd. Generelle erfaringen med Dell kontra Lenovo, HP og Fujitsu når det gjelder bedriftsmodellene i hvert fall er at byggkvaliteten gjerne er en god del dårligere. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Da har vi totalt motstridende erfaringer, mrc. Min studio støyer ikke i det hele tatt, Fujitsu-Siemensen er et skranglete treskverk.
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Jeg har en Lenovo Thinkpad som jeg er veldig fornøyd med, og en Dell Inspiron som jeg er veldig fornøyd med. Just nu er en Dell Inspiron 13z på vei hjem til meg, her er en grundig anmeldelse hvor den får 10 av 10 stjerner (men hvordan den duger til ditt bruk vet jeg dog ikke). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Prøv en pc og prøv en Mac. Bruk sunn fornuft, og trekk deretter den logiske konklusjonen at pc´er er for masochister, mens Mac er for de som ønsker seg selv en bedre skjebne. |
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?I den grad du bare skal kjøre Autocad en gang iblant så kan du kjøre den virtuelt gjennom Parallels Desktop. Det at man er bundet til Windows en gang iblant tilsier ikke at man børb binde seg til det hele tiden. Still folk spørsmål om de frivillig har gått fra Mac til pc, eller fra pc til Mac? Jeg kjenner INGEN som frivillig har gått fra pc til Mac og ikke kommet tilbake til fornuft etter kort tid. |
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Oops... den siste setningen burde vært motsatt: ingen har gått frivillig fra Mac til pc! |
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
På norsk: |
|
|
|
#32 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Jeg kan ikke mye om pc ser jeg...
|
|
|
#33 |
|
Hva er det du snakker om? Det er én av flere distributører som har kuttet ut Acer pga. de mente marginene var for små. Det er mulig de har hatt diverse parntere som onsite-service som de har kuttet ut - ikke uvanlig at aktørene skifter dette noen ganger. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tja. Jeg har begge deler, og synes nok ganske enkelt at Windows nok passer meg bedre. Jeg synes gjerne også at de bærbare fra Apple har litt for dårlig skjermoppløsning - 1440x900 på en 15" som jeg har på MBP-en er lite. Her foretrekker jeg heller 1680x1050/1600x900 eller større (har 1920x1200 på min Lenovo-pc). Skal man ha en ok utstyrt 15" MBP havner prisen på 14 000 kr, og 12500 for ok 13"-modell er heller ikke akkurat billig. Det er for så vidt gode maskiner rent maskinvaremessig på de fleste områdene, men det er viktig å ikke sammenligne det med langt rimeligere pc-er slik en del har en tendens til å gjøre når de forteller hvor mye bedre Mac-en deres er... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nå har det vel vist seg at Mac-ene vel har en del mer feil enn tidligere de siste årene. Nyeste iMac har mange vært veldig plaget med. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken bærbar skal jeg kjøpe?Jeg er veldig glad i min MacBook Pro. Itteno trøbbel, sånn utenom at den blir litt for varm mot pulsåra mi på håndleddet. Da blir liksom hele kroppen varm også.
|
|
|
#38 |
|
Det var en periode her for noen uker siden hvor MBP-en var det mest behagelige å bruke pga. temperaturene ja |
|
|
|
![]() |
|
|