|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Frosne bildørerJeg foreslo bare vann fordi det var en nødløsning da.
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildører
Så lenge dørene har frosset får man ikke smurt på silikon (dette er en lånt bil så jeg kunne ikke vite at de ikke var smurt). |
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frosne bildørerHvis vi hadde brukt vann på dørene våre nå hadde det rukket å fryse raskere enn det hadde tint. Det er kanskje mulig hvis det er minus 1-2 grader og det blir plussgrader og regn utover dagen, men ved konstant minus rekker ikke varmen i vannet å tine dørene før det fryser på igjen. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerDet er ikke minus 20 her men det er godt med minusgrader tross alt. Så forbannet irriterende. |
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerMan smører selvsagt dører og låser når det er kaldt. Desverre er det veldig vanskelig å få det gjort når dørene ikke går opp. |
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er et veldig godt tips da, når bilen er opptint. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
L.F.C. supporter
|
Det skjønner jeg jo. I 20 minus skjønner jo til og med jeg at man ikke bruker vann.
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerJeg bruker ikke vann direkte på en bil i kulde. Det kan ødelegge mer enn det er verdt. I verste fall får jeg ikke kjørt herfra. |
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerDu har ikke en boks crc i skapet? :long shot: |
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerIkke det jeg har sett her til nå. Ikke var det garasjenøkkelen som lå fremme, og den med å ha noe varmt i en pose virker ikke. |
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerJeg er helt sikker. For når jeg låser opp spretter alle fire låsene opp. Når jeg forsøker å åpne dørene er det ingen av de fire dørene eller bakluka som går an å åpne. |
|
|
|
#35 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Frosne bildørerDet kan være noe med låsen, selv om låsene går opp. Siden det er sentrallås. Jeg har hatt problemer med min nye Caravelle der alle låsene spratt opp når jeg trykket på nøkkel. Men skyvedørene bak ville ikke opp uansett, satt helt fast. Dette var før det var frost ute. Da var det en feil i stystemet. Men litt rart at ikke noen av dørene går opp. Selv ved feil. Så da er jo sjansen størt for at alle er frosne vil jeg tro. Bare tenker høyt her, skal gi meg nå.
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerDe har frosset, det er ingen tvil om det. |
|
|
|
#37 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke at det er noe hjelp i det nå, men hvis du greier å åpne en av dørene (eller bakluka), er det veldig lett å få opp de resterende frosne dører fra innsiden.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Ja, ikke sant, det har jeg tenkt på skal jeg si deg. Jeg har jo til og med forsøkt meg på bakluka. Teite frosten. |
|
|
|
#39 |
|
heimføing
|
Sv: Frosne bildørerSorry Skvetten, at vi foreslår teite ting som du allerede har forsøkt. Når du en gang får de opp, så svinger du innom en bensinstasjon og spanderer en silikonstift på dørpakningene så slipper du å plages en annen dag, om du skal ha bilen lengre. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Frosne bildørerGjett om det skal smøres! |
|
![]() |