Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Frosne bildører

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 10:44   #21
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frosne bildører

Jeg foreslo bare vann fordi det var en nødløsning da. Jeg ser jo selvsagt problemet med vann, at det fryser fort igjen om bilen blir kald fort igjen. Men vet godt at man ikke skal bruke vann daglig for å tine dører. Men slik jeg tolket HI så var det snakk om kjapp / enkel tining av dør.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:44   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kopierer:
Dersom dørlistene også fryser fast, kan du smøre dem inn med silikon. Silikonstift fås i alle bilrekvisitaforretninger og på de fleste bensinstasjoner.

Så lenge dørene har frosset får man ikke smurt på silikon (dette er en lånt bil så jeg kunne ikke vite at de ikke var smurt).

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:47   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi hadde brukt vann på dørene våre nå hadde det rukket å fryse raskere enn det hadde tint. Det er kanskje mulig hvis det er minus 1-2 grader og det blir plussgrader og regn utover dagen, men ved konstant minus rekker ikke varmen i vannet å tine dørene før det fryser på igjen.

Det blir nesten som å vaske bilen vinterstid. Det er håpløst her hos oss. Vi kjenner også problemet fra de gangene det regner om vinteren og så i løpet av noen dager blir 20 grader kaldere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:48   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Det er ikke minus 20 her men det er godt med minusgrader tross alt. Så forbannet irriterende.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:49   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at man ikke får smurt på silikon når døren er frosset, det var ment som et tips for forhindre at det skjer igjen.
Beklager bryderiet.

Gammel 24-01-10, 10:50   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Man smører selvsagt dører og låser når det er kaldt. Desverre er det veldig vanskelig å få det gjort når dørene ikke går opp.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:50   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner at man ikke får smurt på silikon når døren er frosset, det var ment som et tips for forhindre at det skjer igjen.
Beklager bryderiet.

Det er et veldig godt tips da, når bilen er opptint.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:55   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårføner?

Gammel 24-01-10, 10:55   #29
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis vi hadde brukt vann på dørene våre nå hadde det rukket å fryse raskere enn det hadde tint. Det er kanskje mulig hvis det er minus 1-2 grader og det blir plussgrader og regn utover dagen, men ved konstant minus rekker ikke varmen i vannet å tine dørene før det fryser på igjen.

Det blir nesten som å vaske bilen vinterstid. Det er håpløst her hos oss. Vi kjenner også problemet fra de gangene det regner om vinteren og så i løpet av noen dager blir 20 grader kaldere.

Det skjønner jeg jo. I 20 minus skjønner jo til og med jeg at man ikke bruker vann.

Det er jo ikke anbefalt å vaske bilene når det er så kaldt ute, og det har ikke jeg heller gjort her i sør når det har vært så kaldt som det har vært.

Foreslo kun vann fordi jeg trodde det var en nødløsning, men ikke om det er 20-30 minus grader ute. Er det under 10 minus ute, så vil man få døra opp ved å bruke vann, det har i alle fall jeg erfart på tidligere biler. Men om det er heldig / bra vet jeg ikke.

Gammel 24-01-10, 10:57   #30
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg bruker ikke vann direkte på en bil i kulde. Det kan ødelegge mer enn det er verdt. I verste fall får jeg ikke kjørt herfra.

Skal se om jeg finner lang skjøteledning i garasjen og ta meg et raid med hårføner.
Finner jeg ikke det blir det en forseglet brødpose med varmt vann pakket inn i et håndkle sånn at det ikke kommer vann på bilen.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:21   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du har ikke en boks crc i skapet? :long shot:

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:23   #32
Skvetten
Passiv

Standard

Ikke det jeg har sett her til nå. Ikke var det garasjenøkkelen som lå fremme, og den med å ha noe varmt i en pose virker ikke.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:26   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ikke låsen er frosset, men døra, så er vel det eneste å slite og dra til den går opp? Sikker på at det ikke er låsen, rart at alle fire dører skal være igjenfrosset samtidig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:30   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er helt sikker. For når jeg låser opp spretter alle fire låsene opp. Når jeg forsøker å åpne dørene er det ingen av de fire dørene eller bakluka som går an å åpne.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:34   #35
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Det kan være noe med låsen, selv om låsene går opp. Siden det er sentrallås. Jeg har hatt problemer med min nye Caravelle der alle låsene spratt opp når jeg trykket på nøkkel. Men skyvedørene bak ville ikke opp uansett, satt helt fast. Dette var før det var frost ute. Da var det en feil i stystemet. Men litt rart at ikke noen av dørene går opp. Selv ved feil. Så da er jo sjansen størt for at alle er frosne vil jeg tro. Bare tenker høyt her, skal gi meg nå.

Gammel 24-01-10, 11:35   #36
Skvetten
Passiv

Standard

De har frosset, det er ingen tvil om det.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:39   #37
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg er helt sikker. For når jeg låser opp spretter alle fire låsene opp. Når jeg forsøker å åpne dørene er det ingen av de fire dørene eller bakluka som går an å åpne.

Ikke at det er noe hjelp i det nå, men hvis du greier å åpne en av dørene (eller bakluka), er det veldig lett å få opp de resterende frosne dører fra innsiden.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:40   #38
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ikke at det er noe hjelp i det nå, men hvis du greier å åpne en av dørene (eller bakluka), er det veldig lett å få opp de resterende frosne dører fra innsiden.

Ja, ikke sant, det har jeg tenkt på skal jeg si deg. Jeg har jo til og med forsøkt meg på bakluka. Teite frosten.

Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:42   #39
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry Skvetten, at vi foreslår teite ting som du allerede har forsøkt. Når du en gang får de opp, så svinger du innom en bensinstasjon og spanderer en silikonstift på dørpakningene så slipper du å plages en annen dag, om du skal ha bilen lengre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 11:46   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Gjett om det skal smøres!
Bare jeg får den opp. Dette er en sånn ting som kan få et menneske til å miste forstanden det er jeg nesten helt sikker på.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.