|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
i tåkeheimen
|
Kan "alle" sy?Mannen kom hjem etter å ha kjørt 4. klassingen på korpsøvelse. Med seg hadde han en korpsuniform. Som han rakte til meg og fortalte at "den må syes litt". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alle" sy?Jeg kan ikke sy i det hele tatt og hadde nok ikke mestret det du skal gjøre med uniformen. Jeg hadde ikke knotet på egenhånd, men heller bedt om hjelp av noen som kan sy.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Kan "alle" sy?Selvsagt. Man skal være skredder, baker, sykkelreparatør, drosjesjåfør, personlig trener, lærer, kostholdsveileder, kokk, kosepute, gråtepute, verdiskaper, shoppingansvarlig, kleskonsulent, tannpleier, frisør, sykepleier, kunstkritiker, skismører osv. Det er sikkert mer, men det var det jeg kom på i farta. |
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Kan "alle" sy?Absolutt ikke. Men alle burde kjenne noen som kan, ellers så kan ungenes diverse selvsydde nødvendigheter bli temmelige sørgelige. :datapunkt: |
|
|
|
#5 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alle" sy?Jeg kan ikke strikke og hekle (men mestrer det mest "basice" på symaskinen) så du er da mer enn "flink" nok hva håndarbeid angår, siden du kan begge deler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan "alle" sy?Det der tror jeg at jeg hadde blitt ørlite grann hysterisk av. Jeg kan ikke sy.
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Kan "alle" sy?Mannen har en sømlærer på jobben sin. Tenker han skal få høre med henne i morgen hva hun vil ha for en sånn jobb.
Vi dekker stort sett alt på den lista di, sånn til sammen, mannen og jeg, men sykunnskapene glimrer med sitt fravær for begges del. Snekker, rørlegger og elektriker mangler også, når jeg tenker meg om... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Kan "alle" sy?Haha, jeg kan overhodet ikke sy og hadde ikke skjønt oppned på den uniformen. Ergo: Mormor eller sydame. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alle" sy?Jeg kan sy en rettsøm på symaskin, men ta av mansjetter osv
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Kan "alle" sy?Mamma er litt langt borte... Bruker å smile søtt til nabo'n når jeg er i synød, men mamma'n hennes ligger for døden nå, så det passer seg mildt sagt ikke å mase på henne. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kan "alle" sy?
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Vi kan alt det inklusiv søm. Ja, og snekring og hobbyelektriker. Vi må være ganske nær perfekte, vi. Knis. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Jupp. Her og.
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kan "alle" sy?Jeg kan også bake og lage mat uten oppskrift.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alle" sy?Jeg kan ikke sy. Kunne det mest grunnleggen før, men det har jeg nok glemt. Skulle sy noen puter her for ett år siden og det ble ikke bra.
|
![]() |
|
|