|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?
|
|
|
#22 |
|
er her
|
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Ceridal lipogel er veldig god, med den holder jeg hendene sår fri og smidige, med andre kremer må jeg smøre mye oftere for å holde hendene fine.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Jeg har atopisk eksem på hendene. Det er veldig tørt og sprekker lett opp. Jeg har prøvd det meste, men for meg fungerer Aderma Exomega absolutt best. I de verste periodene må jeg ty til sterke kortisonsalver, men stort sett klarer jeg å holde det noenlunde i sjakk med bare Exomega. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
nju nja njo
|
Jepp! Stikk innom felleskjøpet. Ingen over, ingen ved siden av.
|
|
|
#25 |
|
Tilpasser tittel
|
Vet ikke om den vi har er den samme? Her brukes Ceridal kuldekrem. En skikkelig fet krem, men samtidig ikke fet-fet. Smører den akkurat der det er tørt og sårt. Kan også brukes i ansiktet på barna feks. Har den på hendene over nattan, så er jeg og barna gode som nye dagen etter.
|
|
|
#26 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Mitt beste tips er å ha håndkrem/fuktighetskrem stående alle steder hvor du finner på å vaske hendene. Jeg har på kjøkkenet, på badet og på toalettet, og det hjelper litt. Hva slags krem betyr mindre, men Shiseido har en veldig god håndkrem.
|
|
|
#27 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Håndsettet fra Mary Kay. Og jeg er IKKE selger |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Finnes den fortsatt å få kjøpt? I så fall: HVOR?
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Jeg kjøpte en god håndkrem på Byportalen når jeg møtte deg der
|
|
|
#32 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Jeg bruker også Ceridal sin kuldekrem. Tar på på kvelden.
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Når møtte jeg deg der? |
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Locobase repair før sengetid er noe jeg har god erfaring med. Hvis det bare er tørrhet uten sprekker synes jeg karbamidkremer er det aller beste, men de svir om det er sprukket hud. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Jeg har ekstrem håndeksem. Hver vinter er et mareritt og det er flaut å vise hendene mine. Ene jenta mi sa til meg at jeg ser ut som ei gammel dame.
|
|
|
|
#36 |
|
|
I deres klima er ikke kuldekrem fy fy. Slik det kan være hos oss en sjelden gang (minus 30+ og vind med effektiv temp på nesten minus 50) må man være forsiktig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Det eneste som hjelper for mine atopiske/psoriasis hender er faktisk spenol. Og kortison selvsagt, men det unngår jeg i det lengste(Og jeg har prøvd det meste av det som er foreslått i tråden her). |
|
|
|
|
|
#38 |
|
L.F.C. supporter
|
Ja, det er nok litt forskjell her hos oss enn hos dere.
|
|
|
|
#39 |
|
|
Jeg vet at apoteker prøver å selge, men hudleger og forskning har påpekt risiko ved kuldekremer i sterk kulde. 20 minus er "lite", men 20+ vind er temmelig mye og ved fysisk aktivitet utendørs da ville jeg ikke våget å bruke en krem som stenger så mye som en kuldekrem gjør. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er best mot sprukne og tørre hender?Jeg er i perioder om vinteren veldig plaget med kuldeeksem. Og knokene mine sprukket og blodige. |
|
|
|
![]() |
|
|