Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser du døra når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 22:29   #101
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Låser du døra når du er hjemme?

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:39   #102
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ja jeg låser. Har ikke opplevd annet enn at kjente har gått rett inn. synes det er ubehagelig. Liker vet de ringer på. Litt fordi da stikker ikke dotten ut. Det er min ekstern dott jeg her henviser til

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 01:16   #103
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Ja jeg låser. Har ikke opplevd annet enn at kjente har gått rett inn. synes det er ubehagelig. Liker vet de ringer på. Litt fordi da stikker ikke dotten ut. Det er min ekstern dott jeg her henviser til

"Hallo, er det politiet? Jeg er litt bekymret, dotten min er på vift!"

Gammel 23-01-10, 15:56   #104
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her er døra stort sett alltid låst. Vi har narkorede to hus bortenfor oss, og noen tvilsomme naboer på andre siden, så tar ingen sjanser.

Gammel 23-01-10, 16:29   #105
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Låser alt, omtrent alltid. Slipper jeg hund på veranda ( tilgang til plenen ) så låser jeg selv om hunden er ute. Slipper hunden inn, og låser igjen..

For meg er det en vane. Jeg _kunne_ funnet på å låse før jeg går til søppelkassene og posten ( ligger et stk unna) Liker ikke tanken på at noen kan komme inn både mens jeg er der, og ikke.

Gammel 23-01-10, 16:51   #106
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Låser når vi legger oss, ikke på dagen.

Gammel 23-01-10, 19:06   #107
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Har hatt innbrud en gang mens jeg og minste mann sov, ekkelt men alt var låst da, de klarte å knuse vinduet i gangen uten at jeg hørte det. Hadde ikke så mye av verdi da heller men det lille jeg hadde tok de med seg ja men låser ikke døra før jeg går å legger meg uansett om jeg er alene hjemme med barn eller om min mann er hjemme. Ikke mere redd eller nervøs nei.

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:55   #108
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja alltid.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 11:02   #109
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi låser alltid døra.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:40   #110
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Låser ikke døra når vi er hjemme og våkne, men gjorde det der vi bodde før. Det var et litt mer tvilsomt strøk. Kan jo skje ting her vi bor nå også men tenker ikke så mye på det. Låsene på verandadørene er så dårlige at der hadde kanskje tyver kommer seg inn uansett låst eller ikke låst...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:49   #111
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er selvsagt låst når vi ikke er hjemme.
Det er også låst når vi sover.
Eller alle hjemmeværende mennesker er i kjelleren (type: Jeg skal legge guttungen, det betyr jo først langt kveldsstell, deretter en tur på soverommet, og mannen er ikke hjemme) eller i dusjen (forøvrig, dn er jo også i kjelleren, så er jeg alene hjemme og i dusjen, så er jo "alle hjemmeværende i kjelleren" sånnsett.)

Men sånn som nå, vi er to våkne og en sovende, vi store sitter i stua med hver vår pc, da er det ikke naturlig å tenke låsing. Vi "lukker og slukker" når sistemann legger seg, I praksis altså at min mann låser døra og slår av lysene før han går på badet på kvelden.

Gammel 28-01-10, 12:00   #112
odakarine
Nybegynner

odakarine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er da ingen som bryter seg inn i hus hvor flere familiemedlemmer er hjemme? Og finnes det noen innbruddstyver som ikke klarer å åpne en låst dør?

Å låse døren om dagen ser jeg på som helt unødvendig. Hvis man er redd for innbrudd, er det bare alarm som er bra nok. I følge Sector Alarm bruker en proff innbruddstyv fire sekunder på å åpne en låst dør, så hva hjelper det da? Nei, jeg kan aldri huske å ha hørt om noen som har hatt innbrudd mens de har vært hjemme. Jeg låser den bare om natten, jeg, for det har mamma sagt!

odakarine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:02   #113
odakarine
Nybegynner

odakarine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Litt snartenkt, unnskyld! SELVFØLGELIG kan man få innbrudd selv om man er hjemme, herregud. Overse meg. :P

odakarine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:03   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av odakarine, her.

Det er da ingen som bryter seg inn i hus hvor flere familiemedlemmer er hjemme?

Var det et spørsmål eller en påstand?

I leiligheter i bygårder, som den vi bor i, så er det slett ikke uhørt at tyver har åpnet døren og plukket med seg vesker, lommeboker eller annet som ligger lett tilgjengelig i gangen. Den typen tyver vil høyst sannsynlig ikke ta risikoen ved å bryte opp døren, noe som både høres veldig godt for dem som er inne i leiligheten og er veldig synlig for naboer som går forbi. For eksempel.

Gammel 28-01-10, 12:48   #115
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg låser når jeg husker det...

Nå har minstejenta blitt så stor at hun når opp til dørhåndtaket, og hun er (visst) av typen som elsker å være ute, ikke er engstelig og gjerne stikker av gårde på egenhånd, så vi er i ferd med å etablere strengere rutiner på dette...

Jeg bekymrer meg ikke for innbrudd i det hele tatt og er sikkert naiv i så måte.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:07   #116
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Låser alltid, men mest fordi frøkna her stikker av hvis døra er ulåst. En dag i høst (heldigvis ikke vinter!) stod jeg på kjøkkenet og lagde mat, og plutselig ser jeg ungen stå utenfor kjøkkenvindu og danser fornøyd, i bare bleia! Så ja, vi låser alltid

Gammel 29-01-10, 01:24   #117
Loppa
Nybegynner

Loppa sin avatar

Loppa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Låser dørene kun på natta og om jeg er alene hjemme og skal dusje.

Loppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 01:51   #118
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser ikke døra alltid når jeg drar bort heller. Jeg tenker at oddsene for innbrudd er liten. Den største grunnen for at noen skulle forsøke å åpne døra mi når jeg ikke er her må være fordi vedkommende trenger å komme inn eller noe. Og da er det sikkert lurt at de får gå inn.

Gammel 29-01-10, 01:52   #119
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt aller størst odds for at ingen forsøker å åpne døra mi når jeg ikke er der da.

Gammel 29-01-10, 01:52   #120
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Ja - men det er for å holde kattene våre ute. Den ene åpner nemlig dørene...

Det gjør våre katter også, vi har montert de fleste dørhandtak i huset slik at de peker oppover, men akkurat ytterdøra lot seg ikke fikse

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.