|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?
Hvis man har Decleor, Matis og MD, har man et godt utvalg, har man ikke?! Min erfaring er at de seriene er forskjellige, og da har man til manges behov. Tror ikke det er sånn at hudpleierne ikke har interesse eller evne til å sette seg inn i flere enn ett eller to merker om de tror det lønner seg. Vil tro kommisjon vil føre til at de får tettere oppfølging av leverandør også. Ville vært smart i alle fall. Jeg har funnet bra hudpleiere. De finnes, og det er sikkert mange av dem. Men det er dessverre dårlige utgaver også, det er de jeg snakker om. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Curlingkone
|
Skjønner ikke helt hvilken betydning det skal ha jeg da. Man tjener jo mer jo mer man selger uansett, slik er det i alle bransjer, og hvorfor skulle ikke en hudpleier kunne tjene penger på det hun gjør egentlig? For det er vel egentlig det du sier?
|
|
|
#23 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Ok, trodde du mente at salongen skulle ha omtrent alle kjente merker i butikken |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Curlingkone
|
Det er ikke slik det fungerer.
|
|
|
#25 |
|
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg aldri tenkt over før... Tusen takk for at du deler det ! En absolutt tanke som bør tenkes når man står i salongen ! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
På (opp?)tur
|
Forstår ikke hvordan du kan tolke det dithen? Uansett - det jeg mente er at de kan ha et fortjenestepotensiale. Kommisjon kan gjøre leverandøren mer interessert i oppfølging. Kursing, vareprøver, plakater etc. Ting som er bra for salongen. Øker salget. Uten at hudpleieren må investere mye. Men da kan man ikke ha ørten merker, man må være tro mot noen få. Akkurat som det er nå. Sånn jeg ser det - om leverandøren er villig - en vinn-situasjon for salongen.
De hudpleierne jeg har vært hos, har alle vært arbeidsomme damer jeg ikke mistenker å være styrtrike. Men påfallende mange av dem er så beskjedne eller opphengt i ett merke, sett i lys av at de er selgere. Med liten kundekrets, kan det slå dårlig ut. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
På (opp?)tur
|
Så fikk jeg et svar da: Hudpleierne er i lommen på leverandørene. Om de ikke hadde hatt så stor makt, ville det vært leverandørene som førsøkte please kundene sine. Ikke omvendt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Mjau: Lurer på en ting til, du har greie på dette: Noen steder er de rause med prøver. Andre ikke. Er det fordi hudpleierne putter dem i lommen? Hvordan fungerer det med vareprøver? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Curlingkone
|
Nå sklir jo hele denne tråden ut da, men men.
|
|
|
#30 |
|
Curlingkone
|
Hudpleieren og leverandøren er avhengige av hverandre.
|
|
|
#31 |
|
Curlingkone
|
Dette kjenner jeg at jeg egentlig ikke gidder å svare på en gang.
|
|
|
#32 |
|
Spent ?
![]() ![]() ![]() |
Skikkelig seriøst utspill........... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Etter å ha prøvd mye forskjellig har jeg endt opp med Dermalogicaprodukter for blandingshud. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg bruker en vill cocktail av merker, men med hovedfokus på Dermalogica. Jeg har tørr og fuktfattig hud, og sliter med å finne en krem som gir nok av både fukt og fett, for huden vil ha begge deler. Men Intensive Moisture Balance fra Dermalogica funker mesteparten av året, og så veksler jeg med litt andre kremer etter behov. Av rens bruker jeg litt forskjellige; Ultracalming Cleanser hvis ikke huden min er kjempetørr, men ellers liker jeg rensen for sensitiv hud fra REN (udrøy og vanskelig å få tak i), eller den himmelske oljerensen fra Babor, eller rensekrem enten fra PCA Skin (igjen: dyr, men billig på Ebay) eller Decleor.
|
|
|
#35 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg har blandingshud, og surfer litt mellom merker. Det viktigste for min del er, at produktet skal være fri for parfyme og ymse tilsetningsstoffer. For tiden funker Dermalogica bra (selv om jeg så at produktene inneholder parabener), men jeg har også vært fornøyd med l'Occitane og Origins. Om sommeren går jeg for dagkrem med solfaktor, om vinteren (nå) pøser jeg på med fuktgivende krem.
|
|
|
#36 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|