Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Strenge matregler i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 14:56   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strenge matregler i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Er det strengt å forvente at barna spiser hele skiven (inkl. skorpe) før de får mer brødskive altså? Jeg ville se på det motsatte som litt dillete, jeg. Grunnen til at en del lar skorpen ligge, er vel at de synes "det myke" er bedre. Hos oss har vi hatt som regel at hele skiven må spises før neste påbegynnes fra de var ca 1,5 år, og det er en grei måte å lære at vi ikke sløser med mat. Ikke har det vært noe særlig sutring rundt det heller.

Hadde jeg hatt en unge/et barn(/en kalv) som virkelig ikke klarte skorpe, ville det nok være litt anderledes.

Hva folk krever er opp til dem synes jeg, iallefall på hjemmebane. For meg blir det en forskjell om en instituasjon, som en barnehage er, stiller en type krav til alle ungene. Dessuten har det jo mye med brødet å gjøre også. Hjembakt brød har jo nesten ikke "skorpe" liksom, den er iallfall ganske myk. Mens kjøpt brød ofte er seigere og vanskelig å spise for en del 1,5 åringer synes jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.