Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kåring: FPs største nerd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 11:10   #101
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kåring: FPs største nerd

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg kan forresten kommentatorsporet like godt som dialogsporet på alle de orgiginale Futurama-sesongene. Noe annet skulle tatt seg ut!

Jeg har ikke sett Futurama jeg. Ikke South Park heller. :tilstår:
Jeg er virkelig ikke mye tess som nerd.

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:35   #102
Slettet bruker
Passiv

Standard

m^2: hvordan ender Contact? Jeg mener å huske at Carl Sagan ikke sto for slutten nemlig, at disse "11 hours of static" (14?) ikke var med i boken, men var det en annen slutt?

De fikk i oppgave å lete etter budskap i forskjellige tall, om jeg ikke husker helt feil. Vår heltinne fikk tallet pi å leke seg med, og fant omsider en perfekt sirkel gjemt i desimalrekken.

(kunne ikke dy meg, selv om spørsmålet ikke var til meg).

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:41   #103
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jeg er handlelistenerd.

.

Du er ikke alene. Jeg skriver opp det vi trenger etter hvorda vi tar runden i butikken. Sparer tid når vi er der. Har aldri sett på det som nerdete, men kanskje jeg også er litt nerd da?

Gammel 30-01-10, 12:30   #104
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

De fikk i oppgave å lete etter budskap i forskjellige tall, om jeg ikke husker helt feil. Vår heltinne fikk tallet pi å leke seg med, og fant omsider en perfekt sirkel gjemt i desimalrekken.

Pi - sirkel. Så vakkert at!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:12   #105
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Prøv å si det til tredve sekstenåringer. Tough crowd.

12 sekstenåringer ble litt fascinert når de fikk prøve å finne rett rekkefølge på verselinjene i dette diktet av Olan H Hauge:

EIT ORD

Eit ord
- ein stein
I ei kald elv.
Ein stein til –
Eg lyt ha fleire steinar
Skal eg koma yver.

Jeg syns han rocker skikkelig her:

GAMMAL DIKTAR PRØVER SEG SOM MODERNIST

Han med fekk hug til å prøve
desse nye styltrone.
Han har kome seg opp,
og stig varsamt som ein stork.
Underleg, so vidsynt han vart.
Han kan endåtil telja sauene til grannen.

Gammel 30-01-10, 19:28   #106
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Stilig, Honda, den kan jeg bruke i norsktimen på onsdag!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:41   #107
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hvem fikk i oppgave å lete etter budskap, og hvem ga dem oppgaven? Og hvor kom tallmaterialet fra? Og hvordan finner man en perfekt sirkel i en tallrekke? 0? (Jeg er nerdete nok til å ville til bunns i dette, selv om det muligens avdekker åpenbare feil og mangler med min matematiske forståelse og filmatiske oppfattelse.)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:41   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt musikknerdete, sånn at Rhett og jeg går gjennom spillelisten før alle konserter og spiller sangene og leser tekstene en 3-4 ganger, og helst resten av platene som hører til sangene også. Også tar vi innimellom for oss en artist eller gruppe og går systematisk gjennom diskografien fra A til Å, og slår opp i nerdebøker og allmusic og leser review på platene og de beste sangene.

Også har jeg hang-ups på tekster. Når noen sier etellerannet, får jeg nesten alltid en sang i hodet. Som oftest må jeg sitere den også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:03   #109
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvem fikk i oppgave å lete etter budskap, og hvem ga dem oppgaven? Og hvor kom tallmaterialet fra? Og hvordan finner man en perfekt sirkel i en tallrekke? 0? (Jeg er nerdete nok til å ville til bunns i dette, selv om det muligens avdekker åpenbare feil og mangler med min matematiske forståelse og filmatiske oppfattelse.)

Du kan virkelig ikke bruke filmen som referansegrunnlag. Boka må leses.
De fire som dro i kapselen fikk hver sin oppgave, av de de møtte på stranda etellerannetsted på andre siden av ormehullet. Ormehullet ble lukket når de ble sendt tilbake til jorda, og de fikk beskjed om at menneskeheten ikke var klare for å bli inkludert ennå. Men at de skulle lete etter spor i enkelte fysiske absolutter (? Lenge siden jeg har lest boka). Så lette de etter mønstre i tallrekkene, og når Ellie hadde søkt langt nok inn i tallet pi, fant hun et mønster, som ble til en perfekt sirkel (jeg mener å huske at det var nuller).

Jeg har ikke lest boka siden den kom ut i 1985/86, så det er mulig jeg har glemt noen detaljer her og der.

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:52   #110
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Stilig, Honda, den kan jeg bruke i norsktimen på onsdag!

Ja det er så bra. Eg skal bruke det og snakke ein del om OHH, må berre bli ferdig med prosaen frå 1950-1980 først. Lyrikken er jo alltid mest då!

Gammel 30-01-10, 21:06   #111
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er kåret til uformell sjefsnerd på jobben (), men her har jeg ikke sjans.

Omvendt her. Jeg tror nok jeg ligger brukbart an her på FP (ikke strikker jeg heller ), men på jobben er jeg ikke i nærheten av poengplass...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:29   #112
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er fullt mulig å være strikkenerd.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:46   #113
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må lese boka, Kif
Det er de som har laget filmen som har skippet etpar hjørner.

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Omvendt her. Jeg tror nok jeg ligger brukbart an her på FP (ikke strikker jeg heller ), men på jobben er jeg ikke i nærheten av poengplass...

Jeg regner med det ikke er noe poeng å spørre om du kan telle binært på fingrene engang? (for det kan du vel)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:50   #114
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Halvparten av det som står i tråden er gresk for meg.

Jeg tenkte med en gang på skilpadda og Ben Murphy.

Gammel 31-01-10, 09:41   #115
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg regner med det ikke er noe poeng å spørre om du kan telle binært på fingrene engang? (for det kan du vel)

But of course. Og alle toerpotensene opp til 2^26. (26? En reminisens fra den tiden man bare hadde 8 siffer på kalkulatoren... )

Gammel 31-01-10, 10:06   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror kanskje Chiffre er for tall-fp sånn omtrent det Toffen er for ord-fp?
Men - det hendte en gang at jeg greide å skjønne det som sto i en forklaring han skrev. Det er håp. Vet ikke om det er meg eller han det er håp for - men det er litt håp?

Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 10:07   #117
Slettet bruker
Passiv

Standard

Forresten - vi svarer jo helt feil. Det står største nerd. Jeg er fortsatt med i leken. Chiffre hvor lang er du? Jeg tror bestemt jeg er lenger enn Toffen.

Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 10:25   #118
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men - det hendte en gang at jeg greide å skjønne det som sto i en forklaring han skrev. Det er håp. Vet ikke om det er meg eller han det er håp for - men det er litt håp?

Begge, vil jeg tro :storsinnet:

Forresten - vi svarer jo helt feil. Det står største nerd. Jeg er fortsatt med i leken. Chiffre hvor lang er du? Jeg tror bestemt jeg er lenger enn Toffen.

Jeg er høyere enn Skilpadda, i hvert fall. 59,3 attoparsec, sånn ca.

Gammel 31-01-10, 10:32   #119
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skal vi se. 59,3 attoparsec ja. Skulle det bli noe i nærheten av 17 cm?
Da er du nok størst.

Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 10:43   #120
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

skal vi se. 59,3 attoparsec ja. Skulle det bli noe i nærheten av 17 cm?
Da er du nok størst.

183.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.