Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rart

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 18:24   #21
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tipsene og triksene for å lettgjøre alt mulig rart

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Og tar zalosprut på flekkete klær før de går i vask.

Funker det altså? Må prøves!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 18:30   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Funker det altså? Må prøves!

Det funker.

Bare ikke ha for mye på, da skummer nok vaskemaskinen over.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:09   #23
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jo, jeg ville hvertfall ikke brukt det på den gamle typen.

Oi, jeg tør ikke prøve stålull på vår topp

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:11   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vero: setter oppi og trykker på knappen, tre forskjellige hastigheter. Jeg har fått den, men de selger den i hvert fall her:http://www.uutensil.com/product.php5?id=102

Hvis de frakter over dammen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:22   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Skrur av lyset,tenner stearinlys og skvetter grønnsåpe under sofaen.
:sjuske:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:28   #26
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Smart tråd

Har desperat behov for lure løsninger og å innarbeide rutiner. Var på jakt på nettet her omdagen og fant bla dette:

Mom's 10 Commandments For A Happy Household

1. If you take it out, put it away.

2. If you eat on it, wash it.

3. If you turn it on, turn it off.

4. If you mess it up, clean it up.

5. If you drop it, pick it up.

6. If it rings, answer it.

7. If it barks, walk it.

8. If you open it, close it.

9. If I cook it, eat it.

10. If I say do it, don't ask why.

Vi har to etasjer og ting hoper seg ofte opp. Ting som blir tatt ned blir ikke tatt opp igjen. Har tenkt å sette en kurv nederst i trappa hvor vi kan legge ting som skal opp, så kan den som går opp ta med seg kurven å legge på plass tingen.

Tror cluet uansett er å innarbeide rutiner. Noe som er mangelvare her

Gammel 30-01-10, 19:37   #27
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Du får nok aldri overtalt meg, jeg bruker ikke skuremidler av noe slag. Hverken stålull eller jif skurekrem.

Heldigvis har jeg ikke behov for å overtale deg! Det funker for meg, hvertfall og det holder.

Gammel 30-01-10, 20:09   #28
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

En sånn en som rører i sausen mens du gjør alt mulig annet. Den virker faktisk.

Ah så den er ment for å stå der for seg selv å røre litt. Jeg så en slik på traktøren og lo godt med meg selv - og tenkte toppen på latskap. Men da hadde jeg ikke fått med meg hele poenget med dingsen. Vil ha.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:44   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tenkte først at man skulle ha den i hånden, mens den gikk rundt, altså at man bare slapp å fysisk bevege hånden. Men det er det altså ikke. Genial til sauser som skal varmes langsomt under omrøring.

- No. 4 -
Gammel 30-01-10, 22:20   #30
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Og ja! Så klart er jo denne ideen en nyttig triks:

Sett antall meldinger som vises på hver side i en tråd til 80 stk.

Genialt!

Vedlagte bilder
Filtype: png Bilde 4.png (51,9 KB, 40 visninger)
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:42   #31
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg har en av og til litt oppvask som står på benker og venter på at oppvaskemaskinen vasker. Det liker jeg ikke. Så derfor kjøpte jeg en dekkpate til og ha over oppvaskkummen. Så da gjemmer jeg oppvask nede i kummen med denne dekkplaten over kjøpt på IKEA.

Gammel 31-01-10, 01:03   #32
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vero: setter oppi og trykker på knappen, tre forskjellige hastigheter. Jeg har fått den, men de selger den i hvert fall her:http://www.uutensil.com/product.php5?id=102

Hvis de frakter over dammen.

Denne har dei også på Enklere Liv. Dei har butikkar og nettbutikk. Det ser iallfall ut for at det er same vispen?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 01:11   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jepp, det er samme versjon som jeg har, Olvina. Det er litt forskjellige varianter av bena.

- No. 4 -
Gammel 31-01-10, 01:17   #34
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er elendig på rydd og vask, men jeg har stor nytte av å klippe opp gamle håndklær, sengeklær o.l. for å lage passe store "engangskluter" som jeg har liggende på bl.a. bad og kjøkken. Da er det veldig raskt å "dra over" noen flater i farten, for så å kaste "kluten" etterpå.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 01:23   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Heldigvis har jeg ikke behov for å overtale deg! Det funker for meg, hvertfall og det holder.

Stålull funker her også, jeg har aldri sett en eneste ripe og har brukt det alltid. Får ikke skitten bort skikkelig uten, men jeg står ikke og gnikker for harde livet heller, trenger jo ikke det med stålull. Jeg vasker vasken med det også, får den skinnende ren, samme med stekeovns-døren (glasset). Elsker stålull.

Gammel 31-01-10, 01:24   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Scarlett: Stapp oppi og så rører den for deg?! Link til nettbutikk?!

Selges også på Et enklere liv på Sandvika Storsenter.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 16:23   #37
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg får rydda utrolig mye under reklamepauser!

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 18:06   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjør oppvaskbørstene i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom. :fremdeles flau over ikke å ha tenkt på dette tidligere:

Gammel 31-01-10, 18:09   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kjør oppvaskbørstene i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom. :fremdeles flau over ikke å ha tenkt på dette tidligere:

Vår oppvaskkost bor i oppvaskmaskinen, den. Der har den det helt fint. Den tas fram med når den trengs, så går den i maskinen igjen. Og der står den sammen med gaflene og skjeene. Og blir så ren og fin, atte.

Sikkert ikke nødvendig, men det er en grei plass å ha den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 18:14   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Den vispen ... Hvor tunge ting drar den rundt? Kan man lage litt tynn havregrøt med den mon tro?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.