Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere Drømmehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 01:22   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere Drømmehagen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg skjønner det bare ikke jeg. Poden likte det veldig godt han også, men det går veldig bra at de ikke sender det lengre. Kjøp en DVD om man mener at Drømmehagen er en nødvendighet. Du trenger bare en, alle episodene er jo uansett like

Dessuten har mitt barn aldri blitt særlig rolig av Drømmehagen- selv om han egentlig er en forholdsvis rolig type. Iallefall ikke når NinkyNoken er på crazy-tur i tretoppene eller lignende.

Hehe ja, jeg har tatt opp en episode og kan sette den på hver dag om så er, minsten er like fascinert selv om han har sett den samme episoden hundre ganger. Men gjentakelser er vel poppis i akkurat den alderen også (snart 2 år). Min gutt er helt vill til vanlig, men setter jeg på Drømmehagen, setter han seg i sofaen (eller står foran tven) og ser HELE programmet i fullstendig stillhet. :måpe: Når det er slutt, løper han rundt som en gal igjen. Dopehagen, sier jeg bare.

Gammel 30-01-10, 01:53   #142
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Ja. Og det til og med uten å ha barn i aldersgruppen for det.

Jeg husker da jeg hadde toddlere, så syntes jeg det var forferelig mye ræl av barnetv for de. Jeg savnet et program som var bare sukkersøtt, og beregnet på de aller minste, og det perfekte sendepunkt for programmet ville vært 17.30. Barnetvtid beregnet for de aller minste.

Derfor kan jeg ikke fatte og begripe hvordan de kan fjerne det.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 02:04   #143
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Serien i seg selv skal jeg ikke uttale meg om, for her i huset har det vel aldri stått på en eneste episode. Har for store barn.

men, jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over alt styret etter at NRK tok serien bort. Slik har det da vært i alle år...serier går over en periode, og så er det slutt. Noen blir borte for alltid, og noen blir det tørket støv av etter noen år, og man får en reprise.

Hvorfor alt oppstyret omkring denne serien liksom?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:27   #144
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Nei, jeg savner det ikke. Men det er ikke meg Drømmehagen er laget for. Derimot mine to små som er i målgruppen her i huset - savner det

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:29   #145
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg blir (igjen!) litt oppgitt over folks manglende evne til å omstille seg når det skjer endringer.

Ja ikke sant? Jeg blir helt forundret over at foreldre i 2010 ikke har fått med seg at :
- det går an å bytte kanal på TVen (fra NRK1 til NRK3 for å finne barneTV)
- man kan ta opp fra TV (når den sendes 10:30, og heller se på den kl 17:30 som vanlig)
- man kan kjøpe TV-programmer på DVD

Og i tillegg ligger det masse ute på nett-TV, men det er forståelig at er litt i overkant krevende...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:04   #146
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja ikke sant? Jeg blir helt forundret over at foreldre i 2010 ikke har fått med seg at :
- det går an å bytte kanal på TVen (fra NRK1 til NRK3 for å finne barneTV)
...

Nå har faktisk ikke alle NRK3 da. Så når vi er hos svigermor må vi klare oss uten barnetv.

Gammel 30-01-10, 13:39   #147
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Lillesøster begynte å gråte i går da jeg sa at det ikke lenger var på tv. Jeg savner det definitivt ikke.

Gammel 30-01-10, 13:47   #148
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Nå har faktisk ikke alle NRK3 da. Så når vi er hos svigermor må vi klare oss uten barnetv.

Nei? Jeg trodde digital-TV var innført over alt nå, men da er det ikke det...

Gammel 30-01-10, 13:51   #149
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er ingen savn her. Har en ubrukt drømmehagen DVD, men ingen som gidder å se på den heller...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 15:12   #150
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Jeg savner ikke Drømmehagen. Minstejenta gjør. Hun fikk tårer i øynene når hun fikk se en Drømmehagen-dvd i butikken i går.

Gammel 30-01-10, 16:32   #151
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

I Dagbladet i dag kan man lese om en bestemor som har sendt klage til Kringkastingsrådet: "Vi har prøvd å lokke med rosiner, bokstavkjeks og melk på flaske, men barna ser bare på Fantorangen et par minutter før de mister interessen og går". Hva i alle dager er dette for noe? Skal man lokke barna til å se på TV? Burde man ikke være glade for at barna vil gjøre noe annet enn å se på TV? Og dette skal man kaste bort tida på å diskutere i Kringkastningsrådet...

Gammel 30-01-10, 16:39   #152
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

I Dagbladet i dag kan man lese om en bestemor som har sendt klage til Kringkastingsrådet: "Vi har prøvd å lokke med rosiner, bokstavkjeks og melk på flaske, men barna ser bare på Fantorangen et par minutter før de mister interessen og går". Hva i alle dager er dette for noe? Skal man lokke barna til å se på TV? Burde man ikke være glade for at barna vil gjøre noe annet enn å se på TV? Og dette skal man kaste bort tida på å diskutere i Kringkastningsrådet...

Og der ser jeg at Smurfine alt hadde lenket til denne saken.

Gammel 30-01-10, 19:06   #153
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei? Jeg trodde digital-TV var innført over alt nå, men da er det ikke det...

Det gikk ikke sist vi var der men det er jo en stund siden nå faktisk. Kanskje er vi heldigere med neste besøk (vi gikk nesten på veggen).

Gammel 30-01-10, 22:30   #154
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe ja, jeg har tatt opp en episode og kan sette den på hver dag om så er, minsten er like fascinert selv om han har sett den samme episoden hundre ganger. Men gjentakelser er vel poppis i akkurat den alderen også (snart 2 år). Min gutt er helt vill til vanlig, men setter jeg på Drømmehagen, setter han seg i sofaen (eller står foran tven) og ser HELE programmet i fullstendig stillhet. :måpe: Når det er slutt, løper han rundt som en gal igjen. Dopehagen, sier jeg bare.

Ja, det er jo ikke noen tvil om at de har truffet målgruppen utrolig godt med denne serien. Det har en helt egen evne til å fenge vedig små barn, poden var sikkert bare 8-9 mnd. de første gangene han faktisk ble sittende å se på dette programmet. Skikkelig Dopehagen

Gammel 31-01-10, 09:12   #155
Anuk

Anuk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Skikkelig Dopehagen

Jeg har ikke hatt barn i målgruppa mens denne serien har gått, men etter å ha lest her og andre steder, kjenner jeg at jeg begynner å bli litt skeptisk.

Dere er sikker på at dette er sunt for barna?

Hvis de får abstinenser, bare gråter kl 17:30 fordi det ikke lenger er drømmehagen, de nekter å se annet barne-TV, de får tårer i øynene bare de ser DVDen i butikken osv osv Hallo?? Burde det ikke ringe en bjelle - jeg tror Vianne Rocher er inne på noe her...

Gammel 31-01-10, 09:19   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det barn som får abstinenser? DET får ikke min altså, han spør ikke etter Drømmehagen, hadde jeg aldri satt det på hadde han glemt det ut. Jeg tror nok heller foreldre som savner Drømmehagen på vegne av barna, overdriver en smule for å uttrykke sin frustrasjon over at programmet har byttet sendetid. Jeg nekter å tro at en unge på 2-3 år griner av DVDer i butikkene eller fordi programmet ikke begynner halv seks.

Gammel 31-01-10, 09:25   #157
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, drømmehagen er ikke noe savn her.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 09:33   #158
Anuk

Anuk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det barn som får abstinenser? DET får ikke min altså, han spør ikke etter Drømmehagen, hadde jeg aldri satt det på hadde han glemt det ut. Jeg tror nok heller foreldre som savner Drømmehagen på vegne av barna, overdriver en smule for å uttrykke sin frustrasjon over at programmet har byttet sendetid. Jeg nekter å tro at en unge på 2-3 år griner av DVDer i butikkene eller fordi programmet ikke begynner halv seks.

Høres slik ut når man leser overskrifter i aviser og gruppen på Facebook :

Sitat:

*** sto og gren sine modige tårer mens han prøvde å skifte kanal med fjernkontrollen. ikke lett å fortelle han at hinkelpinkel ikke kommer i kveld, når han har sett drømmehagen så og si vær kveld i 1 1/2 år.

Sitat:

Min gutt på 22 måneder lagde mange misnøye-lyder som reaksjon på programmet som kom istedenfor drømmehagen. Heldigvis fikk vi satt på opptaket av en tidligere episode, og full krise ble avverget. Han gleder seg hver dag når drømmehagen kommer og er helt oppslukt, og han sitter ikke stille et sekund resten av dagen...

Sitat:

Vi hadde et helvete, for å si det mildt, da vår sønn på 2,5 år fant ut at Hinkel Pinkel ikke møtte opp til avtalt tid. Han gråt store krokodilletårer og var utrøstelig! Vi har ikke opplevd han slik tidligere.

Sitat:

Min lille på 2,5 fikk et raserianfall og endte hakket tidligere i seng en planlagt. Mor liker ikke at det blir kastet legoklosser på tv.. Hun roet seg heller ikke før jeg hadde sunget fire, fem sanger ifra Drømmehagen.

Gammel 31-01-10, 09:44   #159
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss. Nei, jeg tror foreldrene overdriver kraftig her altså, sorry. Jeg tviler på at så små barn faktisk oppfører seg slik fordi et program ikke sendes til vanlig sendetid, jeg klarer ikke å tro det. Hadde mine barn reagert på den måten, hadde jeg blitt urolig altså. Og ikke skyldt på kanalen fordi barna mine ikke fikk "rusen" sin, herlighet ...

Gammel 31-01-10, 09:51   #160
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg Iset, det høres jo helt sykt ut.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.