|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere Drømmehagen?
|
|
|
#62 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Leon fikk to dvder med drømmehagen til jul, så det er ingen krise her i huset. Selv synes jeg egentlig serien er litt koselig. Søte figurer, glad musikk, og god stemning.
|
|
|
|
#63 |
|
Mother of Dragons
|
Sønnen min elsker sauen Shaun også, men han gjorde ikke det da han var ett år altså, da passet Drømmehagen bedre.
|
|
|
#64 |
|
Mother of Dragons
|
Jo, det er akkurat det jeg sier, RL har jeg møtt på mange som ikke liker Drømmehagen fordi de selv synes det er kjedelig. Det er helt sant!
|
|
|
#66 |
|
Men først, kaffe!
Nå kommer nok snart FB-gruppen: "For oss som har større drømmer enn Drømmehagen!" |
|
|
|
|
|
#67 |
|
nju nja njo
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Noen minutters Drømmehage har vært standard her i flere mnd. Det er det eneste programmet hun har vist interesse for på tv. Vi tar dvd-løsningen nå da, fram til hun er stor nok til annen barne-tv. Synes litt barne-tv er koselig jeg...
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain. Sist redigert av Primrose : 06-01-10 kl 16:20. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
seru
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Jeg har ikke noe større problem med det programmet enn med andre barnetv-program. Jeg ser heller ikke nødvendigheten av at det skal sendes tv-programmer rettet primært mot så små barn. Hvis det er så viktig med tv-underholdningen mener jeg at foreldrene kan sette på en dvd. (Jeg aner også at mange gjerne vil ha en halvtime på sofaen og slippe å underholde barnet selv.) En annen sak jeg reagerer på er at foreldrene tilter over at barna blir så deppa over at favorittserien er blitt borte at de danner fb-grupper, går til avisen og truer med å gå i demonstrasjonstog. Jeg fatter det bare ikke, er det for å verne barna mot det triste faktum at livet ikke går 100% deres vei? Det har jo vært noen tråder her på forumet tidligere om den oppvoksende generasjon som forventer og krever at alt skal times og tilrettelegges i forhold til deres ønsker og behov absolutt 100& av tiden og av en eller annen grunn ser jeg for meg at disse "engasjerte" foreldrene er av den typen som innhar avkom som hisser seg opp og lager dramatikk over at eksamensdatoen kræsjer med slalomtur til Åre (eller lignende katastrofer som gjerne oppstår i livet).
|
|
|
|
#69 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Savner og savner, det var ikke så ofte vi så på det men de to toåringene likte godt å kikke litt på hinklepinkel fra tid til annen.
|
|
|
#70 |
|
Ferdiglada
Sv: Savner dere Drømmehagen?Nei, mine er for store. Hadde det vore for to år sidan hadde eg nok savna det. På samme måte som det hadde vore landesorg om Dora forsvann no.
|
|
|
|
#71 |
|
Smugleser
|
DVD'er kan gå i stykker, vet du.
|
|
|
#72 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Savner dere Drømmehagen?Jeg blir (igjen!) litt oppgitt over folks manglende evne til å omstille seg når det skjer endringer.
|
|
|
#73 |
|
Mother of Dragons
|
Joooo, jeg er jo enig i det, men det er jo forskjell på å kunne reorientere seg når ting man ikke kan gjøre noe med skjer, og øve forbrukerpress også da. Det siste må da være helt ok å gjøre.
|
|
|
#74 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Savner dere Drømmehagen?Jeg synes det er helt greit at voksne irriterer seg over barnetv beregnet på toåringer. Det betyr ikke at man ikke unner barna å se på det. Jeg klarer i hvert fall helt fint å ha disse to tankene i hodet samtidig.
|
|
|
#75 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Savner dere Drømmehagen?Nei, femåringen og treåringen kaller det babytv, og ber om noe annet. Selv synes jeg den er på lik linje like irriterende som teletubbies.
|
|
|
#76 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Esme!
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Savner dere Drømmehagen?Savner det ikke personlig, men skjønner behovet for barne-tv for de aller minste. Vår niese og nevø på ett og snart to år digger det (toåringen begynner å bli litt lei, kanskje), og det er lite annet vi har prøvd å sette på som fenger like mye. Hva har kommet i stedet, da? Ser ikke akkurat på når ikke noen unger er i nærheten. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Savner dere Drømmehagen?Jeg er veldig glad for at jeg har barn som er litt eldre enn at de gidder se på DH. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Selvsagt får man lov til å irritere seg og ikke like enkelte programmer, men fra det til det å ønske programmet bort fra skjermen fordi man selv ikke liker programmet som er laget for barn på 1-2 år?
|
![]() |
|
|