Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere Drømmehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 15:53   #61
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere Drømmehagen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Drømmehagen er da ikke noe mindre repetitivt enn Skavlan for eksempel.

Det er vel derfor både Drømmehagen og Skavlan har store seerskarer. Både små og store trives best med det forutsigbare.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:54   #62
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Leon fikk to dvder med drømmehagen til jul, så det er ingen krise her i huset. Selv synes jeg egentlig serien er litt koselig. Søte figurer, glad musikk, og god stemning.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:55   #63
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Joda, det sendes. Før jul og jula var det en rekke nye episoder (sesong 3).

Men Shaun blir vel gjerne for de som er kommet forbi Drømmehagen-stadiet.... (men riktignok genialt med at det kan være utrolig morsomt for noen på 3, 30 og 60+...)

Sønnen min elsker sauen Shaun også, men han gjorde ikke det da han var ett år altså, da passet Drømmehagen bedre.

Gammel 06-01-10, 15:58   #64
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det finnes da vel ikke voksne som sitter og akker og stønner seg over barne-tv? Det er ikke det det er snakk om. Mer hva foreldre vil at barna skal få ut av det å se på tv. Og jeg er ikke enig i at 1-åringer er dumme.

Jo, det er akkurat det jeg sier, RL har jeg møtt på mange som ikke liker Drømmehagen fordi de selv synes det er kjedelig. Det er helt sant!

Og jo, ettåringer er dumme. Jeg skrev en lapp til min da ettåring hvor det med store og tydelige bokstaver stod hvordan han skulle sette på DVD-spilleren, men det skjønte han ikke gitt. Jeg hadde tilogmed printet ut et bilde av fjernkontrollen og tegnet rød ring rundt og skrevet TRYKK PÅ DENNE. Tsk tsk. Og det selv om han fikk tran hver dag, så jeg har mista trua på tran også.

Gammel 06-01-10, 15:59   #65
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Definitivt ikke.

Gammel 06-01-10, 16:00   #66
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor er gruppen for oss som synes at verden er et bedre sted uten Drømmehagen?

Jeg skjønner forøvrig ikke problemet. Den finnes da på DVD?

Nå kommer nok snart FB-gruppen: "For oss som har større drømmer enn Drømmehagen!"

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:09   #67
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Noen minutters Drømmehage har vært standard her i flere mnd. Det er det eneste programmet hun har vist interesse for på tv. Vi tar dvd-løsningen nå da, fram til hun er stor nok til annen barne-tv. Synes litt barne-tv er koselig jeg...

Sist redigert av Primrose : 06-01-10 kl 16:20.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:12   #68
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke noe større problem med det programmet enn med andre barnetv-program. Jeg ser heller ikke nødvendigheten av at det skal sendes tv-programmer rettet primært mot så små barn. Hvis det er så viktig med tv-underholdningen mener jeg at foreldrene kan sette på en dvd. (Jeg aner også at mange gjerne vil ha en halvtime på sofaen og slippe å underholde barnet selv.) En annen sak jeg reagerer på er at foreldrene tilter over at barna blir så deppa over at favorittserien er blitt borte at de danner fb-grupper, går til avisen og truer med å gå i demonstrasjonstog. Jeg fatter det bare ikke, er det for å verne barna mot det triste faktum at livet ikke går 100% deres vei? Det har jo vært noen tråder her på forumet tidligere om den oppvoksende generasjon som forventer og krever at alt skal times og tilrettelegges i forhold til deres ønsker og behov absolutt 100& av tiden og av en eller annen grunn ser jeg for meg at disse "engasjerte" foreldrene er av den typen som innhar avkom som hisser seg opp og lager dramatikk over at eksamensdatoen kræsjer med slalomtur til Åre (eller lignende katastrofer som gjerne oppstår i livet).

Gammel 06-01-10, 16:13   #69
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Savner og savner, det var ikke så ofte vi så på det men de to toåringene likte godt å kikke litt på hinklepinkel fra tid til annen.
Man kan vel ikke bruke et voksent menneskets referansegrunnlag for å bestemme hva en ett eller toåring liker å se på. Det høres ihvertfall merkelig ut i mine ører.

Gammel 06-01-10, 16:21   #70
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, mine er for store. Hadde det vore for to år sidan hadde eg nok savna det. På samme måte som det hadde vore landesorg om Dora forsvann no.

Gammel 06-01-10, 16:23   #71
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, Mini har faktisk () vokst fra Drømmehagen. Hun er derimot blitt Teletubbiejunkie, og kommer stadig vekk trekkende med den ene TeletubbieDVDen vi har.

DVD'er kan gå i stykker, vet du.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:27   #72
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir (igjen!) litt oppgitt over folks manglende evne til å omstille seg når det skjer endringer.

Gammel 06-01-10, 16:32   #73
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg blir (igjen!) litt oppgitt over folks manglende evne til å omstille seg når det skjer endringer.

Joooo, jeg er jo enig i det, men det er jo forskjell på å kunne reorientere seg når ting man ikke kan gjøre noe med skjer, og øve forbrukerpress også da. Det siste må da være helt ok å gjøre.

Gammel 06-01-10, 16:35   #74
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er helt greit at voksne irriterer seg over barnetv beregnet på toåringer. Det betyr ikke at man ikke unner barna å se på det. Jeg klarer i hvert fall helt fint å ha disse to tankene i hodet samtidig.

Som Siri skriver det mye bedre, så går jo ikke verden under om de må bytte ut fjonkelpjonkel med noe annet dill en stund. Barna klarer sikkert å la seg underholde av et eller annet hvis det er viktig for mamma eller pappa å ha en pause akkurat da - dvd eller det som erstatter Drømmehagen. Nå har vi jo barnetv dagen lang. At noen gidder å hisse seg opp over at Drømmehagen blir byttet ut med noe annet en stund synes jeg er pussig - dette skjer jo hele tiden på barnetv: nye programledere, nytt studiooppsett, nye program. Og så dukker jo alle seriene opp igjen før eller senere likevel. "mamma, mamma, det er Dora!!!" hørte jeg for eksempel gledesstrålende her en dag. Ikke fordi jeg tror han hadde savnet Dora, men da hun dukket opp var gjenkjennelsens glede stor. Hadde hun vært der hele tiden, hadde han sikkert blitt lei.

Gammel 06-01-10, 16:37   #75
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei, femåringen og treåringen kaller det babytv, og ber om noe annet. Selv synes jeg den er på lik linje like irriterende som teletubbies.

Gammel 06-01-10, 16:42   #76
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Esme!

Drømmehagen og Teletubbies er programmer laget for å stimulere de helt minste og jeg synes helt klart at det er pedagogisk. Som flere har nevnt er gjentakelser, lyder, musikk og farger noe som fenger de aller minste.

Gammel 06-01-10, 16:47   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Savner det ikke personlig, men skjønner behovet for barne-tv for de aller minste. Vår niese og nevø på ett og snart to år digger det (toåringen begynner å bli litt lei, kanskje), og det er lite annet vi har prøvd å sette på som fenger like mye. Hva har kommet i stedet, da? Ser ikke akkurat på når ikke noen unger er i nærheten.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:00   #78
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad for at jeg har barn som er litt eldre enn at de gidder se på DH.
Hankyspanky og de andre er bare helt grusomme.
Jeg var så uheldig å sovne mens DH sto og surret i bakgrunnen engang. Og vet dere hvordan DH klarte å borre seg inn i lillehjernen under søv

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 17:10   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg synes det er helt greit at voksne irriterer seg over barnetv beregnet på toåringer. Det betyr ikke at man ikke unner barna å se på det. Jeg klarer i hvert fall helt fint å ha disse to tankene i hodet samtidig.

Selvsagt får man lov til å irritere seg og ikke like enkelte programmer, men fra det til det å ønske programmet bort fra skjermen fordi man selv ikke liker programmet som er laget for barn på 1-2 år? Jeg liker feks. ikke Kometkameratene så godt, men skal jeg ønske at NKR Super slutter å sende det fordi JEG på snart 30 år ikke synes det er gøy?

Gammel 06-01-10, 17:12   #80
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stuttingen ELSKER Drømmehagen og spør stadig etter MakkaPakka. Jeg savner ikke Drømmehagen, men jeg tror nok Stuttingen gjør det...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.