|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det blinkesko i OK kvalitet?Lillesøster hadde Geox blinkesko ifjor sommer, de blinker enda. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finnes det blinkesko i OK kvalitet?
Forskjellen er at de ikke blir kastet i tonnevis hvert eneste år, fordi vestlige, bortskjemte barn vokser i bena. De eldste jeg har er over 10 år gamle. I tillegg inneholder de ikke småelektronikk på samme måte som disse skoene, det er lyspærer med artige plastformer utenpå. Ingen batterier. Farlig elektrisk avfall blir i stort monn dumpet i utviklingsland og jeg syns det er litt arrogant å være med på en slik utvikling der det ikke er spesielt nødvendig.
|
|
|
#23 |
|
This is normal!
|
Lampene dine er vel ikke spesielt miljøvennlig å produsere (plastformer, elektriske komponenter og pærer), vil jeg tro. Jeg tror miljøregnskapet mellom disse og et par blinkesko ikke er så veldig forskjellig.
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Vel, jeg syns det er ganske stor forskjell på noe som genererer tonnevis med unødvendig, farlig søppel hvert eneste år, og noe man kjøper for å ha resten av livet. Selvfølgelig er de ikke nødvendige, men som du sier; man gjør en avveining. Og min avveining går på at jeg ikke ønsker at Glitterbarnet mitt skal ha et par dårlige sko, som atpåtil er miljøfarlige, og som man er nødt til å kaste etter en sesong. Ellers lever vi omtrent som dere, men føler ikke at det rettferdiggjør blinkeskokjøp.
|
![]() |
|
|