Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det blinkesko i OK kvalitet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 13:08   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det blinkesko i OK kvalitet?

Lillesøster hadde Geox blinkesko ifjor sommer, de blinker enda.
Uansett blir det ikke Geox denne sesongen, hun må ha en annen såle. Også er vi nok ferdig med blinking nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:23   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Husker jeg helt feil eller er det du som har ganske mange sånne lysgreier som du pynter med til jul? Jeg vil ikke akkurat kalle de mer nødvendige enn litt blinking i skoene til barn.

Forskjellen er at de ikke blir kastet i tonnevis hvert eneste år, fordi vestlige, bortskjemte barn vokser i bena. De eldste jeg har er over 10 år gamle. I tillegg inneholder de ikke småelektronikk på samme måte som disse skoene, det er lyspærer med artige plastformer utenpå. Ingen batterier. Farlig elektrisk avfall blir i stort monn dumpet i utviklingsland og jeg syns det er litt arrogant å være med på en slik utvikling der det ikke er spesielt nødvendig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:58   #23
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Forskjellen er at de ikke blir kastet i tonnevis hvert eneste år, fordi vestlige, bortskjemte barn vokser i bena. De eldste jeg har er over 10 år gamle. I tillegg inneholder de ikke småelektronikk på samme måte som disse skoene, det er lyspærer med artige plastformer utenpå. Ingen batterier. Farlig elektrisk avfall blir i stort monn dumpet i utviklingsland og jeg syns det er litt arrogant å være med på en slik utvikling der det ikke er spesielt nødvendig.

Lampene dine er vel ikke spesielt miljøvennlig å produsere (plastformer, elektriske komponenter og pærer), vil jeg tro. Jeg tror miljøregnskapet mellom disse og et par blinkesko ikke er så veldig forskjellig.

Vi prøver å leve miljøvennlig, men som de fleste andre har vi våre svin på skogen. Siste flyreise for min del var for snart tre år siden (selv om jeg gjerne skulle dratt på ferie litt lengre avgårde...). Vi bruker nesten ikke bil. Vi er nøye på søppelsortering. Vi bruker lite penger på klær og ting. 70 % av klær og utstyr til barna har vi arvet. At vi da kjøper "blinkesko" til barna (som var de eneste sommerskoene vi kjøpte til dem i fjor bortsett fra sandaler) fordi de synes det er kjempestats, klarer jeg å leve med. (Verre er det at vi har oljefyr til å varme opp huset, men så snart vi har spart opp penger og funnet det beste systemet, skal den byttes med jordvarme.)

Gammel 01-02-10, 14:18   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Lampene dine er vel ikke spesielt miljøvennlig å produsere (plastformer, elektriske komponenter og pærer), vil jeg tro. Jeg tror miljøregnskapet mellom disse og et par blinkesko ikke er så veldig forskjellig.

Vel, jeg syns det er ganske stor forskjell på noe som genererer tonnevis med unødvendig, farlig søppel hvert eneste år, og noe man kjøper for å ha resten av livet. Selvfølgelig er de ikke nødvendige, men som du sier; man gjør en avveining. Og min avveining går på at jeg ikke ønsker at Glitterbarnet mitt skal ha et par dårlige sko, som atpåtil er miljøfarlige, og som man er nødt til å kaste etter en sesong. Ellers lever vi omtrent som dere, men føler ikke at det rettferdiggjør blinkeskokjøp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.