|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
kamerat
|
Sv: Kåring: FPs største nerdAltså, zeptoparsec må da være mye mer nerdete enn litt enkel hverdagslingvistikk!
|
|
|
#143 |
|
flisespikker
|
Sv: Kåring: FPs største nerd
Folk som bruker ord som "hverdagslingvistikk" i fullt alvor er nok dessverre utelukket fra muligheten til å uttale seg om hva som er mest og minst nerdete.
|
|
|
#144 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, jo, zepto er kanskje et typisk søndagsprefiks, i motsetning til de mer hverdagslige, som milli, mikro, nano, osv. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kåring: FPs største nerdDet nærmeste jeg kommer en nerd er vel min syvårige sønn, som stolt proklamerte at han var nerd, for han hadde så bra hjerne. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Off the map.
|
Sv: Kåring: FPs største nerdJeg kjenner mange nerder, men er nok ikke en selv. Var litt redd datteren min skulle bli en da hun som fireåring var på god vei til å lære seg alle verdens flagg. Men så kom Barbie og opptok tiden istedet og nå er alt glemt.
|
|
|
#148 |
|
Leser
|
Sv: Kåring: FPs største nerdJeg er nok lite nerdete. Før trodde jeg at jeg var det, men det var bare en illusjon. For meg mister matematikk, språk, programmering etc enhver mening når det ikke har noen praktisk funksjon mer. Jeg er for eksempel veldig interessert i språk som en verktøy innenfor kommunikasjon, men ikke fordi at jeg finner sjulte regler eller blir fasinert over likheten mellom spansk og italiensk. Samme med programmering, jeg er (ofte!) interessert i å bruke programmering for å løse konkrete problemer (eventuelt å slippe unna manuelt arbeid), men jeg kan ikke huske at jeg synes at en funksjon har vært vakker eller elegant. Jeg synes heller ikke at c er "vakrere" enn bash, perl, java, php eller python. Jeg innser at de er forskjellige og at de egner seg til forskjellige ting på samme måte som jeg innser at det å snakke tysk er en fordel når man omgåes tyskere eller er i Tyskland. Men jeg synes ikke tysk er et "finere" språk enn andre.
|
|
|
#149 |
|
Passiv
|
Ikke stor i utstrekning, kun i nerdefaktor.
Det er kult med nerder som har skifter tema, det er fascinerende at de får til.
Det er den eneste formen for nerding jeg ikke finne fascinerende (annet enn når det kommer til agenten (henter seg fort inn igjen)).
Neida, det er bare en annen form for stor nerding. |
|
|
|
#150 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Kåring: FPs største nerdJeg nerder på mitt fagfelt, men trenger input fra andre for å fungere som nerd. Det var kun i studietida vi brukte alle lunsjpausene til å diskutere Focault. Dessuten har jeg et fag som gjør at jeg kan nerde på fest uten å bli fersket. Mange synes det kan være interessant å høre om gamle dager.
|
|
|
#151 |
|
kamerat
|
|
|
|
#157 |
|
Passiv
|
Jeg sier kasuser. Og insisterer på at det heter det på min dialekt. |
|
|
|
#158 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#160 |
|
På lukket avdeling
|
Jeg er nok overhodet ingen nerd. Jeg lærer raskt og enkelt hvis det er ting jeg faktisk har bruk for å kunne, eller kan trenge å vite ifb jobb/privaten, men prøv å lær meg noe jeg aldri kommer til å trenge etterpå. |
|
|
|
![]() |
|
|