|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: FPs største nerd
Jeg har ikke sett Futurama jeg. Ikke South Park heller. :tilstår: |
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
De fikk i oppgave å lete etter budskap i forskjellige tall, om jeg ikke husker helt feil. Vår heltinne fikk tallet pi å leke seg med, og fant omsider en perfekt sirkel gjemt i desimalrekken. |
|
|
|
#103 |
|
ekstremt trøtt
|
Du er ikke alene. Jeg skriver opp det vi trenger etter hvorda vi tar runden i butikken. Sparer tid når vi er der.
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Pi - sirkel. Så vakkert at! |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
12 sekstenåringer ble litt fascinert når de fikk prøve å finne rett rekkefølge på verselinjene i dette diktet av Olan H Hauge:
|
|
|
|
#106 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Kåring: FPs største nerdStilig, Honda, den kan jeg bruke i norsktimen på onsdag!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Truth is in the x-files
|
Hvem fikk i oppgave å lete etter budskap, og hvem ga dem oppgaven? Og hvor kom tallmaterialet fra? Og hvordan finner man en perfekt sirkel i en tallrekke? 0? (Jeg er nerdete nok til å ville til bunns i dette, selv om det muligens avdekker åpenbare feil og mangler med min matematiske forståelse og filmatiske oppfattelse.)
|
|
|
#108 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kåring: FPs største nerdJeg er litt musikknerdete, sånn at Rhett og jeg går gjennom spillelisten før alle konserter og spiller sangene og leser tekstene en 3-4 ganger, og helst resten av platene som hører til sangene også. Også tar vi innimellom for oss en artist eller gruppe og går systematisk gjennom diskografien fra A til Å, og slår opp i nerdebøker og allmusic og leser review på platene og de beste sangene.
|
|
|
#109 |
|
Passiv
|
Du kan virkelig ikke bruke filmen som referansegrunnlag. Boka må leses. |
|
|
|
#110 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Ja det er så bra. Eg skal bruke det og snakke ein del om OHH, må berre bli ferdig med prosaen frå 1950-1980 først. Lyrikken er jo alltid mest
|
|
|
|
#111 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Omvendt her. Jeg tror nok jeg ligger brukbart an her på FP (ikke strikker jeg heller |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du må lese boka, Kif
Jeg regner med det ikke er noe poeng å spørre om du kan telle binært på fingrene engang? (for det kan du vel) |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Profesjonelt paranoid
But of course. Og alle toerpotensene opp til 2^26. (26? En reminisens fra den tiden man bare hadde 8 siffer på kalkulatoren... |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: FPs største nerdJeg tror kanskje Chiffre er for tall-fp sånn omtrent det Toffen er for ord-fp? |
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: FPs største nerdForresten - vi svarer jo helt feil. Det står største nerd. Jeg er fortsatt med i leken. Chiffre hvor lang er du? Jeg tror bestemt jeg er lenger enn Toffen. |
|
|
|
#118 |
|
Profesjonelt paranoid
Begge, vil jeg tro :storsinnet:
Jeg er høyere enn Skilpadda, i hvert fall. 59,3 attoparsec, sånn ca. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Passiv
|
Sv: Kåring: FPs største nerdSkal vi se. 59,3 attoparsec ja. Skulle det bli noe i nærheten av 17 cm? |
|
|
|
#120 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
183.
|
![]() |