|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDet du nevner i HI er allmennkunnskap - i alle fall for oss som er litt interesserte i sport. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJa. Pluss en del flere. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Off the map.
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper
jeg mente ikke at rundetider var almennkunnskap, men at det var mer til den nerdete siden, mens OL hvor og når var type almennkunnskap (om ikke ALLE kan det så er det allikevel en form for almenn kunnskap så lenge de fleste kan det)
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg visste det. Ganske mye mer om OL også. |
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDet virker som at det å vite hvor de forskjellige OL har vært, ikke er "sportskunnskap" siden det er så mange som vet hvor OL har vært og som ikke har peiling på sport ellers, og HI forteller at kollegaer med peiling på sport ikke vet hvor OL har vært.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Jeg er enig i at hvor OL har vært er noe de fleste bør ha fått med seg, men å matche sted og år tror jeg man bør være litt interessert for å gjøre. Nå kan du sikkert si at de aller fleste er litt interessert, men jeg syns allikevel det er drøyt å mene at man har hull i den generelle allmennkunnskapen ved å ikke vite det.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg visste det.
|
|
|
|
#29 |
|
intro
|
Sv: Nivå på generelle almennkunnskaperJa, det hadde jeg nok visst - fordi jeg var veldig sportsinteressert i det aktuelle tidsrommet.
|
|
|
|
#30 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperGazza, Ronaldino, Maradona, Tore Andre Flo, Ruud Gullit, Vinnie Jones, Dennis Wise og flere av de Esme har nevnt, så det blir definitivt 10.
|
|
|
#31 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har hull i allmennkunnskapen når det gjelder fotball. Et svart hull, som gjør at all fotballkunnskap som svosjer forbi, bare forsvinner inn i og aldri kommer tilsyne igjen.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperRune Hauge er vel han som nylig har vært i retten ifm en svindelsak mot ... moren til... han der fotballspilleren med det røde håret (og broren hans). Med dobbeltnavn tror jeg, som har en datter som heter Ariadne elns |
|
|
|
|
|
#33 |
|
kamerat
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper:ler høyt og støyende av Esmes fotballspillerliste:
|
|
|
#34 |
|
intro
|
|
|
|
|
#35 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperMan legger jo merke til ting som a) man interesserer seg for og b) som blir gjentatt til stadighet.
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Her er mine: (jeg har ikke lurkikket på Esme sine)
|
|
|
#37 |
|
Mother of Dragons
|
Maradonna og Vinnie Jones kan jeg også ja. Vinnie Jones fordi han har spilt i filmer.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperJeg kan maaange fotballspillere. Sånn går det når man bor sammen med en fotballidiot. |
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Men da er jo det en spesifikk allmennkunnskap, ikke generell slik HI mener. Slik jeg tolker begrepet generell allmennkunnskap er at det er noe flesteparten kan, uavhengig av interessefelt. Og da mener jeg at å matche årstall med steder det har vært arrangert OL ikke faller i den generelle bagen. Uten at jeg syns det er av kvitt eller dobbelt-kaliber.
|
|
|
#40 |
|
intro
|
Berit, John Arne og Bjørn Helge Riise. I tillegg til disse tre ser jeg selvfølgelig (dessverre) Rune Hauge for meg uten problemer. Artig å endelig finne et felt her på FP hvor jeg fremstår som noenlunde glup.
|
|
![]() |
|
|