Sv: Lavkarbo light?
Jeg bruker en lavkarbo light versjon, det blir kanskje litt som Fedon/ Grete Roede og det går fint det. Nå er der riktignok bare 2 uken jeg holder på da, men so far so good.
Jeg spiser f.eks enten 2 knekkebrød eller Fedon musli til frokost. Lunch blir en salat med litt forskjellig oppi. Middag, tja...Jeg må jo her kanskje si at jeg tenker ikke at jeg er på en slankekur som skal vare til jeg går ned 10 kg og så er det fritt frem igjen. Jeg tenker at jeg skal spise sunt og godt, men ikke hauger av mat på en gang....
Det betyr at jeg egentlig spiser "alt", men reduserer inntaket av da særlig karbohytdrater. F.eks i dag var det lasagne til middag, men istedet for en gedigen haug på tallerken, så holdt jeg meg til en "passelig mengde", men med mye salat. Hadde jeg ikke tenkt vektkontroll, så hadde jeg hatt MYE mer på tallerken OG forsynt meg to ganger.
Her om dagen hadde vi kyllingfile til middag, da med LITT ris og da mener jeg kanskje 3 spiseskjer ris, men med større mengde kylling og jeg hadde også MYE broccolig til.
På denne måten føler jeg ikke at jeg egentlig forsaker noe, men det er klart, det KAN jo skje at jeg faller for fristelsen og forsyner meg litt mer enn jeg "vil". Men, så lenge det ikke skjer hver dag, så satser jeg på det går greitt.
Jeg er også nøye på mellommåltid, det kan være ett eple, en yougurt, banan, kanskje ett knekkebrød...
Første uken tok jeg av mellom 1 1/2 -2 kg, men det er nok i overkant, tviler på det blir sånn fremover. Men antaglig mye vann den første uken. Det viktigste er at jeg føler IKKE sult, jeg koser meg med maten. I kveld har jeg gomlet popcorn til den store gullmedalje, her tenker jeg at så lenge jeg kutter ut chips så er det bra, for ikke å snakke om sjokolade.
Nå er jeg glad i godterier og chips, så det er ikke det at jeg ALDRI mer skal spise det, men nå i begynnelsen blir det vertall begrenset. Men jeg håper å få til at jeg ikke MÅ spise altfor mye av det hver helg.
Forresten så kan jeg legge til at jeg også trener, forsøker å få til spinning 2 ganger i uken og styrketrening 1-2 ganger i uken.
Ja, det er veiedag igjen på mandag, så da vil det jo vise om det fortsatt har noen effekt eller om det kun var en fin "første uke" 
Ja, nå tok jo jeg litt av med skravleriet her.,....heheh...
|