Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 18:00   #61
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Vi har alle vårt? Ja, kanskje. Men det er fremdeles grunnleggende rettigheter som mangler for homofile her til lands og dermed syns jeg definitivt ikke vi har kommet langt nok.

Gammel 06-02-10, 18:46   #62
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vi har alle vårt? Ja, kanskje. Men det er fremdeles grunnleggende rettigheter som mangler for homofile her til lands og dermed syns jeg definitivt ikke vi har kommet langt nok.

Det er sant. Men jeg tror ikke "Jeg håper ikke barnet mitt blir homofilt" vil hjelpe i så måte.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 18:46   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det vel ingen som har sagt heller.

Gammel 06-02-10, 20:05   #64
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at jeg er godtroende. Men det har skjedd utrolig mye som bedrer forholdene for de homofile de siste 10-årene. Jeg tror at det kommer til å bli mer og mer vanlig å akseptere homofili som en normal tilstand. Derfor har jeg et håp om at det skal være greit for ungene mine hvis det viser seg at de er homofile.

Jeg tror du er for godtroende da. Det har selvsagt blitt en del bedre, men jeg møter stadig folk som sier nedsettende ting om homofile. Tettheten av de er vel noe mindre i Oslo enn en del andre steder i landet.

Vet noen hva man vet om årsaken til homofili? Er noen gener identifisert, f.eks.? Det hadde vært greit å ha vitenskap å slå i bordet med ovenfor slike som i HI. Jeg tente på alle pluggene da en person i nær familie påsto at "siden ingen av barna våre har blitt homofile, må det bety at vi gjorde noe riktig i hvert fall".

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:10   #65
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Så et program med John Barrowman der han reiste rundt og prøvde å identifisere. Eneste jeg tror de kom frem til var at det er større sannsynlighet for at sønn nummer 3+ blir homofil enn de foran.

Gammel 06-02-10, 20:15   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

At jeg ønsker å bli "ordentlig" bestemor en gang, er en annen, men mindre viktig, grunn til at det ikke er knekkende likegyldig for meg om de blir homo eller ei.

Que?

Nå får altså lesber og homser barn. Lesber og homser HAR barn, slik Norge ser ut i dag i 2010. De fleste lesber får barn slik jeg har fått min nr. to, altså ved hjelp av assistert befruktning. Mener du at mine foreldre og svigerforeldre ikke er ordentlig besteforeldre til de av sine barnabarn som er født ved hjelp av assistert befruktning? Homofile adopterer gjerne, er ikke det ordentlige barn?

Hvis dine barn ikke kan få barn uten hjelp av assistert befruktning eller adopsjon, er du da ikke "ordentlig" bestemor? Du legger noen merkelige holdninger for dagen her, jeg håper jeg misforsto.

Gammel 06-02-10, 20:18   #67
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper sønnen min er homofil og den kommende datteren min heterofil fordi jeg tror ikke jeg kommer til å like svigerdøtre. :bidrar sånn fra såffakroken:

Gammel 06-02-10, 20:24   #68
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kan ikke noe for at jeg blir litt forundret over over holdinger ala "so what om gutten min blir homo" ... tips, ta en titt på statistikken over selvmord blandt unge gutter og google litt på økning i hatvold mot homofile i Norge. Stygge stygge tall. Det er flott at man selvfølgelig godtar om sine barn skulle være homofile men for all del, ikke tro i et sekund at det norske samfunnet er et homovennlig samfunn.

Jeg tror at jo flere foreldre som faktisk mener at det ikke betyr noe for DEM, deres forhold til barna sine, hva slags seksualitet de har, jo mindre fare er det for at ungene deres tar selvmord pga sin legning. Og i samfunnet forøvrig blir homofobi mindre legitimt jo flere som tør å tale slike holdninger som HI beskriver midt i mot. Hva hver og en av oss mener om dette betyr faktisk noe for hvordan samfunnet vårt ser ut og skal se ut om 20 år.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:27   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg håper sønnen min er homofil og den kommende datteren min heterofil fordi jeg tror ikke jeg kommer til å like svigerdøtre. :bidrar sånn fra såffakroken:

Nåsj, det blir omvendt, datteren din blir lesbisk og gifter seg med min yngste og sønnen din gifter seg med min eldste. Du og jeg skråler og drikker oss sjarmerende svingstang i bryllupet og du må gå i deg selv og totalt revurdere din holdning til svigerdøtre. Min mann slipper unna med bare en - og en særdeles veloppdratt-svigersønn og er ganske fornøyd han også.

Gammel 06-02-10, 20:28   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Que?

Nå får altså lesber og homser barn. Lesber og homser HAR barn, slik Norge ser ut i dag i 2010. De fleste lesber får barn slik jeg har fått min nr. to, altså ved hjelp av assistert befruktning. Mener du at mine foreldre og svigerforeldre ikke er ordentlig besteforeldre til de av sine barnabarn som er født ved hjelp av assistert befruktning? Homofile adopterer gjerne, er ikke det ordentlige barn?

Hvis dine barn ikke kan få barn uten hjelp av assistert befruktning eller adopsjon, er du da ikke "ordentlig" bestemor? Du legger noen merkelige holdninger for dagen her, jeg håper jeg misforsto.

Jeg skrev "ordentlig" bestemor, ikke ordentlig bestemor. I og med at jeg har gutter, ville det mest sannsynlig bli snakk om adopsjon, tipper jeg. Jeg håper at barnebarna mine vil være mitt eget kjøtt og blod, selv om de da vil få en bestemor med "rare" holdninger... Om mine barn ikke kan få barn og må bruke assistert befruktning eller adopsjon kommer jeg nok til å bli like glad i de barna, det er jo ikke det det er snakk om. Ordentlige barn er det vel ingen tvil om at det blir uansett metode.

Hele problemstillingen er jo helt hypotetisk, men at jeg, mange år før det i det hele tatt er aktuelt å bli bestemor, ønsker at jeg får følge et svangerskap fra A-Å, og ikke et som foregår i Kina, eller i magen på en lesbisk dame på andre kanten av landet, er vel ikke så merkelig? Jeg håper av rent egoistiske grunner at jeg blir bestemor på "gamlemåten", men jeg kommer helt sikkert til å takle det fint om det skjer på en av de andre måtene også. Jeg har litt problemer med å skjønne hvilke holdninger det er du insinuerer at jeg legger for dagen? Fra mitt ståsted ser det bare ut som om det er du som legger for dagen litt såre tær?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 20:34   #71
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nå ja, jeg kjenner homofile som har biologiske barn. Opptil flere.

Gammel 06-02-10, 20:41   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg håper at barnebarna mine vil være mitt eget kjøtt og blod, selv om de da vil få en bestemor med "rare" holdninger... (...)

Jeg har litt problemer med å skjønne hvilke holdninger det er du insinuerer at jeg legger for dagen? Fra mitt ståsted ser det bare ut som om det er du som legger for dagen litt såre tær?

Eh...Ja? Jeg HAR såre tær/en sårhet i fht denne typen utsagn. Og det er faktisk ikke meg det er noe feil med.

De holdningene du legger for dagen er jo at du ønsker barnebarn av eget kjøtt og blod fordi du antagelig mener det er bedre enn barnabarn som ikke er eget kjøtt og blod. Eller? Har du noen annen grunn til å ønske det? Jeg synes i så fall det er noen ordentlige drittholdninger.

Gammel 06-02-10, 20:43   #73
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Næmmen, Rine, har du ikke hørt det gamle ordet "En sønn er din sønn til han finner sin viv"? Du skal se at du blir fullstendig utestengt fra prosessen og eventuelle svangerskap selv om sønnene er hetro som bare pokker.

Gammel 06-02-10, 20:44   #74
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nåsj, det blir omvendt, datteren din blir lesbisk og gifter seg med min yngste og sønnen din gifter seg med min eldste. Du og jeg skråler og drikker oss sjarmerende svingstang i bryllupet og du må gå i deg selv og totalt revurdere din holdning til svigerdøtre. Min mann slipper unna med bare en - og en særdeles veloppdratt-svigersønn og er ganske fornøyd han også.

Ja! Sånn gjør vi det!

Gammel 06-02-10, 20:44   #75
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Mim; det er vel ikke noe galt i å ønske å følge et svangerskap? Å ha et ønske er jo ikke sidestilt som med at alternativet vil være ille. Akkurat som å håpe at ens sønn ikke er homofil, selv om man mer enn gjerne takler at han er det.

Gammel 06-02-10, 20:45   #76
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Næmmen, Rine, har du ikke hørt det gamle ordet "En sønn er din sønn til han finner sin viv"? Du skal se at du blir fullstendig utestengt fra prosessen og eventuelle svangerskap selv om sønnene er hetro som bare pokker.

Akkurat det samme jeg tenkte.

Svigermødre fra en viss plass blir ikke så gjerne involvert i svangerskap og slikt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 21:01   #77
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg tror du er for godtroende da. Det har selvsagt blitt en del bedre, men jeg møter stadig folk som sier nedsettende ting om homofile. Tettheten av de er vel noe mindre i Oslo enn en del andre steder i landet.

Vet noen hva man vet om årsaken til homofili? Er noen gener identifisert, f.eks.? Det hadde vært greit å ha vitenskap å slå i bordet med ovenfor slike som i HI. Jeg tente på alle pluggene da en person i nær familie påsto at "siden ingen av barna våre har blitt homofile, må det bety at vi gjorde noe riktig i hvert fall".

Godt mulig men det tragiske er at hatkriminalitet mot homofile har økt voldsomt i Oslo de senere år også. Dette er jo et tema som har fått en del oppmerksomhet i media i det siste. Mørketallene anslås jo å være store. Jeg var på et seminar på Antirasisitsk senter om dette for ikke lenge siden og det var for å si det mildt oppsiktsvekkende og sjokkerende å høre hva som ble sagt.

Gammel 06-02-10, 21:18   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Min svigermor er ikke blitt spesielt mye involvert i mine svangerskap. Jeg deler ikke så mye personlige ting med henne. Jo mer man bryr nesa si med mine saker, jo mindre får man vite.

Gammel 06-02-10, 21:36   #79
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skrev "ordentlig" bestemor, ikke ordentlig bestemor. I og med at jeg har gutter, ville det mest sannsynlig bli snakk om adopsjon, tipper jeg. Jeg håper at barnebarna mine vil være mitt eget kjøtt og blod, selv om de da vil få en bestemor med "rare" holdninger... Om mine barn ikke kan få barn og må bruke assistert befruktning eller adopsjon kommer jeg nok til å bli like glad i de barna, det er jo ikke det det er snakk om. Ordentlige barn er det vel ingen tvil om at det blir uansett metode.

Hele problemstillingen er jo helt hypotetisk, men at jeg, mange år før det i det hele tatt er aktuelt å bli bestemor, ønsker at jeg får følge et svangerskap fra A-Å, og ikke et som foregår i Kina, eller i magen på en lesbisk dame på andre kanten av landet, er vel ikke så merkelig? Jeg håper av rent egoistiske grunner at jeg blir bestemor på "gamlemåten", men jeg kommer helt sikkert til å takle det fint om det skjer på en av de andre måtene også. Jeg har litt problemer med å skjønne hvilke holdninger det er du insinuerer at jeg legger for dagen? Fra mitt ståsted ser det bare ut som om det er du som legger for dagen litt såre tær?

jo, litt. Jeg syns som Mim at det er vanskelig å tolke det som noe annet enn at adopterte/surrogatbarn er annenrangs.

Gammel 06-02-10, 21:46   #80
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vet noen hva man vet om årsaken til homofili? Er noen gener identifisert, f.eks.? Det hadde vært greit å ha vitenskap å slå i bordet med ovenfor slike som i HI.

Jeg tror den for tiden rådende teori - i hvert fall sist jeg leste om sånt - er noe om at mannlig homofili kan ha med hormonelle forhold under svangerskapet å gjøre, men dette er med trykk på teori. Man vet ikke. Det er dokumentert at desto flere eldre brødre enn gutt har, desto større sjanse for å være homo - og så var det visst noe om at dette kunne skyldes at mor laget antistoffer mot etellerannethormon (testosteron kanskje?) for hvert svangerskap, men det hele var særdeles vagt. Det er jo ikke så veldig PK å forske på dette, siden det er noe som fort kan benyttes til seleksjon.

Ren homoseksualitet kan jo forekomme som en sosialt betinget greie.

Damene vet man fint lite om, annet enn at det ikke er gjort samme funn som hos menn.

Men nei, det er ikke ettertrykkelig bevist at miljø ikke kan ha noen betydning for utvikling av legning.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.