Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg er heterofil, men har ikke opplevd kjærligheten som direkte enkel. Hvert fall ikke da jeg var yngre.
Hvis vi ønsker at homofili skal bli en del av "normalen" må vi nesten slutte å ønske at barna våre blir heterofile fordi det sikkert er mye enklere å håndtere. Forandringen starter ikke med naboen eller mannen i gata, den starter med oss selv. "... Fordi han sikkert blir mobbet" er en tullegrunn, og ikke noe man burde basere meningene sine på. For meg er det knekkende likegyldig hvilket kjønn sønnen min forelsker seg i, og det er så sant som det er sagt.
Well spoken!
Jeg må bare legge til at jeg tenker at dersom mine barn møter en god del motgang her i livet (det være seg dysleksi, kjærlighetssorg eller motgang forbundet med å være "annerledes" av legning) så tenker jeg at det faktisk er noe av det som er med på å gjøre de til sterke, flotte, tolerante og oppegående mennesker og at jeg i så måte kanskje nesten kunne ønsket meg homfofile barn femfor heterofile.
Noe av det minst sjarmerende som finnes er vel mennesker som nesten ikke har møtt motgang her i verden?
|