Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I alle dager ... Trolldressen og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 20:12   #21
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: I alle dager ... Trolldressen og størrelse

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

betalte 1150 kr inkl frakt. joda men det er jo så mye styr med retur osv.. men sant det, var billig med reimatec + dressen..

Du kan ikke returnere den da, og sjekke litt opp ang. Reima? BH har hatt 30%-40% på Reima for ikke lenge siden. Og et par mindre utstyrsbutikker rundt oss, kjører også 40% på det for tiden. Det er litt styr med retur ja Men da får du kanskje en dress som er mer enn akkurat. Men først ville jeg klagd tror jeg. Virker jo helt feil.

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:36   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg vegrer meg litt mot reima nå siden hun fikk en ny reima i august som ikke var slitesterk nok for henne. (grunnen til at jeg måtte kjøpe ny dress nå fordi hun har slitt ut rumpa så den ikke er vanntett lenger..) hm. venter på svar fra nettbutikken nå..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:44   #23
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

jeg vegrer meg litt mot reima nå siden hun fikk en ny reima i august som ikke var slitesterk nok for henne. (grunnen til at jeg måtte kjøpe ny dress nå fordi hun har slitt ut rumpa så den ikke er vanntett lenger..) hm. venter på svar fra nettbutikken nå..

Aha.. ok

Gammel 31-01-10, 21:18   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

men reima + er kanskje sterkere?

Gammel 31-01-10, 21:20   #25
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som om den dressen du har kjøpt er feilmerket mtp. størrelse. Det er klagegrunnlag. Håper du får løst det med nettbutikken du har kjøpt den i.

De Trolldressene vi har hatt har vært helt normale i størrelse; både Classic med løst for og Rampetrolldressen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:38   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

men reima + er kanskje sterkere?

skal vere veldig sterkt, men er vist barn som klarer å få hull på dem også... Men ikke vet jeg. Skal bli intr å teste den ut.

reimatec+ :
Cordura™ 401
Waterpillar: > 10 000 mm
Breathability: > 5 000 g/m2/24h
Abrasion resistance: 50 000 cycles
(Martindale with sandpaper)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:17   #27
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en trolldress i 92 og en ticket i 92. Trolldressen er noen cm større.

Problemet med trolldressene synes jeg er fasongen. De er liksom for korte under armene. Når man strekker armene i været blir amene for korte, fordi snittet er litt rart. Vanskelig å forklare...

Gammel 01-02-10, 13:46   #28
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har en trolldress i 92 og en ticket i 92. Trolldressen er noen cm større.

Problemet med trolldressene synes jeg er fasongen. De er liksom for korte under armene. Når man strekker armene i været blir amene for korte, fordi snittet er litt rart. Vanskelig å forklare...

Akkurat samme opplevelse har vi også. Storebror har Rampetroll i str 122, og den passer helt fint alle andre steder enn i ermene. Når han strekker ut ermene er den bare såvidt den går over vottene - den er i praksis egentlig for kort altså.

Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:34   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

venter på svar fra norbaggen. hun skulle be fabrikken måle en dress i 134 for å se om jeg fikk like mål.. hvis min er feilmerket skal de sende meg en ny..

Gammel 02-02-10, 19:35   #30
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

venter på svar fra norbaggen. hun skulle be fabrikken måle en dress i 134 for å se om jeg fikk like mål.. hvis min er feilmerket skal de sende meg en ny..

Krysser fingrene for deg !

Gammel 02-02-10, 19:48   #31
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper du får ny dress Ang reimatec + , så er den myye mer slitesterk enn vanlig reimatec. Vi sluttet med vanlig reimatec da minsten var 3-4 år, det samme med storesøster, siden dressene fort ble slitt. Min erfaring er at reimatec er suverene opp til 3-4 år....avhengig av aktivitetsnivå.

Nå har vi hatt Reimatec + i tre sesonger og de er kjempebra...slitesterke og absolutt vanntette.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 23:07   #32
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

det skal jeg huske seinere med klumpen. snuppa er vel nok for stor til dress neste år. da blir det vel skogstad bukse og jakke tenker jeg. men hun er veldig glad i dress nemlig. lett å ta på seg. så håper vi får fikset opp i dette styret nå. det er meter med snø og i dag kom hun hjem våt i rumpa igjen pga reimaen ikke holder.. hun har jo omtrent hull der nå..

Gammel 07-02-10, 15:05   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

min må være feilmerket.. får en ny i posten snart.. Var i butikken i går og prøvde en på henne i 128 som faktisk passet..

Gammel 08-02-10, 11:20   #34
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

min må være feilmerket.. får en ny i posten snart.. Var i butikken i går og prøvde en på henne i 128 som faktisk passet..

Så bra det løste seg !

Gammel 08-02-10, 12:17   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke Troll er små, men normal/stor. Derimot at Ticket er veldig store.

Enig. Reima anser vi som et nr. for stor i str.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.