Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 13:05   #161
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg kjenner bare at det er en aldri så liten stressfaktor at jeg ofte bevisst forsøker å flette inn kone & unge-tematikken fortest mulig i møte med nye mennesker, siden de blir så satt ut og hele situasjonen så pinlig når de etter et års bekjentskap oppdager at "gud, det er en homo" og du formelig ser hjernen deres vri seg i omstillingskramper. Det var mye mer slitsomt som singel, siden innfallvinklene er færre da.

Jeg synes det er en praktisk innstilling, siden jeg er ute etter å kvotere inn noen homofile venner til vennekretsen. Gjerne noen muslimer også, de jeg er venner med bor for langt unna til at ungene mine omgås dem.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:13   #162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er man det? Generelt oppriktig redde for barna sine? Det må da være slitsomt.

Det er veldig slitsomt.

Gammel 08-02-10, 13:13   #163
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg synes det er en praktisk innstilling, siden jeg er ute etter å kvotere inn noen homofile venner til vennekretsen. Gjerne noen muslimer også, de jeg er venner med bor for langt unna til at ungene mine omgås dem.

Kvotering er fint. Vi er de lesbiske tantene til en liten pakistaner, en ordning både vi og hans foreldre synes er fjong kulturutveksling.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:18   #164
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er det mest eksotiske her i området, som gal alenemor til en gjeng lausunger. Noen som vil ha en kvote?

Gammel 08-02-10, 13:22   #165
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er det mest eksotiske her i området, som gal alenemor til en gjeng lausunger. Noen som vil ha en kvote?

Men er noen av dem muslimer, homofile eller mørkhudede? Eller samiske, i det minste?

Gammel 08-02-10, 13:30   #166
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo en sønn avbildet i råsa, hjelper det?

Gammel 08-02-10, 13:32   #167
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Norske homofile kan i praksis ikke adoptere barn. Sånn siden ingen andre hadde kommentert akkurat den biten.

.

Kan de ikke det, da? Mente at de kunne bli vurdert på lik linje med heterofile par etter den nye ekteskapsloven?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:35   #168
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

At de kan bli vurdert i Norge er irrelevant, all den tid ingen giverland vil vurdere dem.

Gammel 08-02-10, 13:50   #169
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kan de ikke det, da? Mente at de kunne bli vurdert på lik linje med heterofile par etter den nye ekteskapsloven?

De får lov til å adoptere norske barn. Det skjer sånn ca aldri, fordi køene er enorme og det frigis kanskje ett barn i året. Utenlandske barn har de ikke tilgang på, ettersom disse landene ikke aksepterer homofile adoptanter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:50   #170
odakarine
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
odakarine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Om han mente det alvorlig eller ikke, så hadde ikke jeg syntes at det der var noe morsomt.

Man kan ikke BLI homofil. Legningen bestemmes før man er født. FAKTA.

Jeg blir så oppgitt over diskusjoner der man spør hverandre: "Hadde et homofilt barn vært greit for deg?" Om det hadde vært "greit"? Er du mamma, så SKAL det være greit.

Unnskyld hvis jeg høres litt krass ut her, men jeg blir virkelig oppgitt over foreldre som håper barna blir heterofile og som ikke aner hvor de skal gjøre av seg om barna forteller dem at de er homo. Sukk.

odakarine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:53   #171
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

jeg tror det er vanskeligere å være nerdete enn homofil for å si det sånn.

Nja, vi er vel ikke helt der, er vi vel?

Å være introvert nerd f.eks. kan være problematisk i barne-/ungdomsårene, men dette retter vel ofte på seg når man er utdannet og finner sin plass. Nerdete i betydningen sær med stor interesse faglig for noe f.eks, er jo noe samfunnet har levd med gjennom historien, og gjerne også sett verdien av på en eller annen måte.

Holdningen til homofili er vel knyttet til religion i sterk grad og manglende aksept for det som er "annerledes". Manglende kunnskap, respekt og rare forestillinger. Men det går jo framover, sakte men sikkert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:57   #172
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av odakarine, her.

Om han mente det alvorlig eller ikke, så hadde ikke jeg syntes at det der var noe morsomt.

Man kan ikke BLI homofil. Legningen bestemmes før man er født. FAKTA.

Jeg blir så oppgitt over diskusjoner der man spør hverandre: "Hadde et homofilt barn vært greit for deg?" Om det hadde vært "greit"? Er du mamma, så SKAL det være greit.

Unnskyld hvis jeg høres litt krass ut her, men jeg blir virkelig oppgitt over foreldre som håper barna blir heterofile og som ikke aner hvor de skal gjøre av seg om barna forteller dem at de er homo. Sukk.

FAKTA? Hvor står disse FAKTAENE?

Gammel 08-02-10, 14:02   #173
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

De får lov til å adoptere norske barn. Det skjer sånn ca aldri, fordi køene er enorme og det frigis kanskje ett barn i året. Utenlandske barn har de ikke tilgang på, ettersom disse landene ikke aksepterer homofile adoptanter.

Aha!

Opprinnelig lagt inn av odakarine, her.

Har noen skrevet noe slikt her inne?

Gammel 08-02-10, 14:15   #174
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

FAKTA? Hvor står disse FAKTAENE?

Det styres i hjernen på samme måte som kjønn. Søker man på "gender og sexual orientation" så kommer det mengder av forskning opp.

Det kan undertrykkes dog i kulturer der man i liten grad godtar homofile, og det er jo det som har vært vanlig.

Det blir jo litt i samme retning med barn som er født tvekjønnet, og der de har antatt at det var en jente f.eks, og operert barnet til det. Så ble barnet oppdratt til å være jente, men hele tiden lå det en følelse i personen om at det var galt kjønn. Fordi det styres ikke av miljø, men av områder i hjernen. Ganske fælt egentlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 14:22   #175
odakarine
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
odakarine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aha!

Har noen skrevet noe slikt her inne?

Ok, håper jeg får til sitering her?

Nei, nei, siktet IKKE til dette forumet. Jeg har jo nettopp begynt! Neida, man hører jo litt her og der. Alt fra TV til folk på bussen, hvis du skjønner hva jeg mener.

odakarine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 14:24   #176
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Klart jeg skjønner at folk er oppriktig redde for barna sine og bare vil dem godt. Det ønsker jo jeg for mine barn også. Poenget mitt er at man vet ikke hvordan livet vil bli, det eneste jeg nesten kan garantere, er at det sjelden forløper seg problemfritt. Mine bekymringer er mer generelle.

Det er ikke sånn at jeg går rundt og er bekymret for at barna mine skal bli homofile. Jeg har absolutt heller ikke inntrykk av at noen andre i denne tråden går og bekymrer seg for det?

Det er mer det at denne tråden dukket opp, diskusjonen her ble som den ble også tenkte jeg at det stemmer. De får færre statistiske risikofaktorer om de ikke er homofile enn om de er det. Jeg håper det går bra med dem.

Hverken mer eller mindre enn det.

Tar verden en retning med mer risiko så fikser vi det underveis regner jeg med. Skulle det vise seg at de er homofile så setter jeg meg vel mest sannsynlig inn i "standard ting foreldre av homofile bør vite" og tar det med meg i forsøket på å ha glade etterkommere.

Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:04   #177
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg svarte altså bare på om det var knekkende likegyldig for meg om de ble homofile. Det var det da ikke. Det finnes veldig mange ting jeg er mer bekymret for at skal skje med barna mine enn at de blir homofile. Veldig mange..

Gammel 08-02-10, 15:07   #178
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser dere på 10 B? Dere vet han pene gutten med jentevenner som vil bli stylist og som tegner pene tegninger og ikke klarer å konsentrere seg eller ikke vil dusje med guttene, ikke vil delta i gymen... Det er så absurd at ingen kommenterer den store rosa elefanten som står midt i rommet, kun dekket av en liten serviett, altså. Han er ganske sikkert homo, (hvis ikke antennene mine er helt ødelagt) han går gjennom en kjempeidentitetskrise, klart han ikke greier å konsentrere seg! Han nekter selvsagt å dusje med gutter som sier ting som "homsejævler burde faen meg steines/kastreres/henges/bankes" eller lignende, som i hvertfall guttene i klassen min kunne finne på å si når de snakket om homser. Han vet ikke opp og ned på seg selv, og alle ignorerer elefanten midt i rommet og hadde det ikke vært for de superlærerne, hadde han vel aldri fått karakter i et eneste fag. Og alle vet hvordan statistikken ser ut for dem som ikke engang kommr inn på vgs. Det er rett i uløkka og uføretrygden, altså.

Gammel 08-02-10, 15:08   #179
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg svarte altså bare på om det var knekkende likegyldig for meg om de ble homofile. Det var det da ikke. Det finnes veldig mange ting jeg er mer bekymret for at skal skje med barna mine enn at de blir homofile. Veldig mange..

Det kan skje alt mulig. De kan få inngrodde tånegler. Eller kviser. Eller førerkort. Det er vel strengt tatt den tingen som normalt hører med som jeg er reddest for. :var og er fartsgal selv:

De kan også komme hjem med en svigersønn til meg som gir meg komplimenter for ett eller annet livet med tre menn ikke hittil har brakt meg og hjelpe meg med blomstene mine. Det hadde jeg likt.

Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:08   #180
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ser dere på 10 B? Dere vet han pene gutten med jentevenner som vil bli stylist og som tegner pene tegninger og ikke klarer å konsentrere seg eller ikke vil dusje med guttene, ikke vil delta i gymen... Det er så absurd at ingen kommenterer den store rosa elefanten som står midt i rommet, kun dekket av en liten serviett, altså. Han er ganske sikkert homo, (hvis ikke antennene mine er helt ødelagt) han går gjennom en kjempeidentitetskrise, klart han ikke greier å konsentrere seg! Han nekter selvsagt å dusje med gutter som sier ting som "homsejævler burde faen meg steines/kastreres/henges/bankes" eller lignende, som i hvertfall guttene i klassen min kunne finne på å si når de snakket om homser. Han vet ikke opp og ned på seg selv, og alle ignorerer elefanten midt i rommet og hadde det ikke vært for de superlærerne, hadde han vel aldri fått karakter i et eneste fag. Og alle vet hvordan statistikken ser ut for dem som ikke engang kommr inn på vgs. Det er rett i uløkka og uføretrygden, altså.

Ser ikke på 10B. Men hva er det du prøver å si her Mim?

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.