Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 15:09   #181
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Ser ikke på 10B. Men hva er det du prøver å si her Mim?

At det er helt mystisk at man ikke snakker mer om dette på ungdomsskolen eller før gjerne, og får pekt på elefanten, leid den pent ut av rommet og gjort det litt lettere å være fjortis på vei ut av skapet.

Gammel 08-02-10, 15:09   #182
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim- alle kommmer inn på vgs. nå, og jeg lurer på om det er veldig feil av meg å slenge på et dessverre her?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:11   #183
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Førerkort, ja! Det skremmer meg! Og at de skal på fest, langt unna, alene, med folk jeg ikke kjenner. :nervøs: Eller at de skal reise langt av sted på backpackertur, at de blir journalister og skal til farlige strøk. Eller at de vimser på skoleveien og blir kjørt på av en av de fartsblinde naboene.

Gammel 08-02-10, 15:13   #184
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mim- alle kommmer inn på vgs. nå, og jeg lurer på om det er veldig feil av meg å slenge på et dessverre her?

Whoa! Stakkars jævler, det er nesten enda kjipere å komme inn på vgs med et kunnskapshull som tilsvarer det meste mellom 7-10 klasse i alle fag? Inkl. gym, lizzom. Snakk om å få føle seg som taper hele tiden.

Gammel 08-02-10, 15:15   #185
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mine skal ikke på noen backpackertur! /

Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:23   #186
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hæhæ, jah, særlig.

Gammel 08-02-10, 15:23   #187
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Mine skal i alle fall ikke få vite at mamma dro på interrail og Roskilde-festival sammen med en eldre kjæreste som 17-åring...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:24   #188
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg var alene på Kalvøya som 14-åring.

Gammel 08-02-10, 15:25   #189
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

At det er helt mystisk at man ikke snakker mer om dette på ungdomsskolen eller før gjerne, og får pekt på elefanten, leid den pent ut av rommet og gjort det litt lettere å være fjortis på vei ut av skapet.

Enig. Men dette er et såkalt "realityshow"? Kanskje ikke det rette stedet å finne ut av egen identitet? Hvis jeg hadde vært lærer tror jeg kanskje også jeg ville ha kviet meg for å leie rundt på andres elefanter... Men naturligvis viktig å snakke om seksuell identitet på en minst mulig normativ måte og slå hardt ned på homohets - SPESIELT på ungdomsskolen.

Forøvrig trodde jeg det var de gutta som snakket styggest om homser som selv befant seg i skapet?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:46   #190
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Men dette er et såkalt "realityshow"? Kanskje ikke det rette stedet å finne ut av egen identitet? Hvis jeg hadde vært lærer tror jeg kanskje også jeg ville ha kviet meg for å leie rundt på andres elefanter... Men naturligvis viktig å snakke om seksuell identitet på en minst mulig normativ måte og slå hardt ned på homohets - SPESIELT på ungdomsskolen.

Enig. Nå vet jo ikke vi hva som blir sagt og gjort når kameraene er slått av. Hvis programmet hadde gått på TVNorge, hadde sikkert elefanten blitt leid rundt på skjermen i en 3-4 episoder, men det kan jo hende at lærere og andre er involvert uten at vi vet det.

Gammel 08-02-10, 15:51   #191
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Forøvrig trodde jeg det var de gutta som snakket styggest om homser som selv befant seg i skapet?

Er ikke det litt for enkelt? For i så fall ville vel 80 % av de jeg gikk på ungdomsskolen med vært homo.

Gammel 08-02-10, 15:56   #192
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er for enkelt. Og man ser forskjell på homofobi og homonegativisme. Mulig det er flere skapbier/homser i den ene leiren enn den andre.

Gammel 08-02-10, 16:11   #193
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

De kan holde seg hjemme med mine. De skal iaffal ikke på "interrail" i sørlige Afrika, bli FN-soldater, bedrive hvitvannspadling i kano, gå på blindfylla i indre Mongolia eller ..... Så siden barn gjerne vil gjøre det motsatte av tåpelige foreldre bør vi med andre ord smøre godt på med historiene, så kansje de ender opp som edruelige bibliotekarer?

Er ikke det litt for enkelt? For i så fall ville vel 80 % av de jeg gikk på ungdomsskolen med vært homo.

Ditto.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:05   #194
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig redd for å båssette noen i den alderen. De aller fleste vil en eller annen gang i løpet av livet føle seg litt tiltrukket av en av det samme kjønn. Og da må det være fullstendig fritt for dem om de vil fortsette i den retningen, eller om de vil snu og gå andre veien. Det blir litt for snevert hvis den første personen man forelsker seg i på ungdomsskolen skal bestemme hva slags personer man får lov til å bli forelska i resten av livet.

Gammel 08-02-10, 17:31   #195
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg er veldig redd for å båssette noen i den alderen.

Men så lenge ingen peker på elefanten, går jo alle og enhver ut fra at man er heterofil. Det er vel like båssettende, egentlig?

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 18:51   #196
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett på 10b, men jeg tenker som gajamor - jeg ville være veldig forsiktig med å mene noe om den seksuelle legningen til en tenåring som ikke selv tok initiativ til å fortelle.

Hva tenker dere burde vært gjort, sånn helt konkret?

Gammel 08-02-10, 19:02   #197
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Har lest litt i tråden og har bare lyst å fortelle om en liten episode her om dagen: Sønnen min på 14 ser en reklamesnutt for et program som skulle komme, og der kysser Jan Thomas på Kristoffer, hvorpå jr høyt utrykker sin kvalme. Jeg kjenner jeg tar bunntenning og spør han illevarslende rolig om hva som var ekkelt "Hallo, han kyssa han jo i ØRET" får jeg til svar At det var 2 gutter/menn var ikke interessant i det hele tatt og da føler jeg at jeg har gjort NOE rett i hvertfall (det at øret er en spesielt ekkel kroppsdel vet jeg ikke helt hvor kommer fra )

Gammel 08-02-10, 19:10   #198
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har ikke sett på 10b, men jeg tenker som gajamor - jeg ville være veldig forsiktig med å mene noe om den seksuelle legningen til en tenåring som ikke selv tok initiativ til å fortelle.

Hva tenker dere burde vært gjort, sånn helt konkret?

Jeg har hørt så utrolig mange "komme ut"-historier fra folk som har gruet seg i årevis til å fortelle foreldrene at foretrekker Per for Kari, bare for å bli møtt med "Men kjære deg, det har jeg da visst lenge."

Det gjør meg skeptisk til denne praksisen med å skulle vente til barnet/ungdommen selv tar initiativ til å ta det opp.

De fleste vil vel snakke med sønnen/eleven/niesa eller hva som helst om denne viser tegn til å slite med noe i tenårene, og da er det merkelig om man ikke skal gjøre det fordi man tror problematikken kan bunne i legning.

Gammel 08-02-10, 19:12   #199
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg har hørt så utrolig mange "komme ut"-historier fra folk som har gruet seg i årevis til å fortelle foreldrene at foretrekker Per for Kari, bare for å bli møtt med "Men kjære deg, det har jeg da visst lenge."

Det gjør meg skeptisk til denne praksisen med å skulle vente til barnet/ungdommen selv tar initiativ til å ta det opp.

De fleste vil vel snakke med sønnen/eleven/niesa eller hva som helst om denne viser tegn til å slite med noe i tenårene, og da er det merkelig om man ikke skal gjøre det fordi man tror problematikken kan bunne i legning.

Helt på linje med deg her.

Jeg tenkte mest på foran kameraet i serien 10B som det refereres til.

Gammel 08-02-10, 19:14   #200
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tenkte mest på foran kameraet i serien 10B som det refereres til.

Foran kamera bør man vel knapt gjøre noe som helst i forhold til problematiske tenåringer.

:har knapt sett serien, men skeeeeptisk:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.