Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Siden dette ikke er noe man styrer selv syns jeg det var ganske grovt av venneparet ditt å fremlegge en slik holdning mens barnet var i rommet (uten barnet til stede også forøvrig). Jeg hadde absolutt sagt noe igjen, for jeg har nulltoleranse for slike holdninger.
Når det er sagt skal jeg ærlig si at jeg absolutt hadde foretrukket at barna mine er heterofile, slik jeg ser det nå. Dette fordi det er denne legningen jeg kjenner og har erfaring med, og dermed føler meg tryggere på dersom de har spørsmål rundt kjærlighetsforhold eller seksualitet (som bygger på heterofilitet). Men ser jeg bort fra mine preferanser knyttet til det å dele erfaringer er det absolutt viktigste at de blir lykkelige. Om det innebærer at de er homofile og må gjennom tøffe tider med åpenhet, tap av venner, ulike former for assistert befruktning/surrogati/adopsjon for å få barna sine så får det så være så lenge det gjør dem lykkelige. Da tror jeg også de er mer rustet for å tåle den motgangen som måtte komme, men uansett hva det skulle bli av dem vil de ha støtte hos familien så lenge de fortsatt er empatiske mot folk rundt seg.
Når det gjelder hvorfor menn blir homofile var det en teori om at embryoet ble utsatt for økte østrogenmengder under visse uker i tidlig svangerskap. Hvorvidt denne hypotesen er bevist/tilbakebevist aner jeg ikke, men det er i alle fall dette jeg tenker som årsak når jeg tenker på homofili.
|