Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 22:22   #261
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg tror kanskje de fleste er mer vare for reaksjoner på sex- og følelseslivet sitt enn på yrke og arbeidssted.

For andre igjen er det der same shit, different wrapping.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:45   #262
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel lettere å være homo nå enn før, siden det ikke er forbudt ved lov lenger, men det er virkelig ikke alle steder det er kult å være homo, nei. :fra bygdehelvete:

Jeg har en kunstnersøster. Don't get me started. Neida, man trenger jo ikke betale regninger når man tjener et høyere formål. Mor og far kan betale!?

Rine: Din "det ville jo være enklere å bare fåt til å bli gravid uten hjelp" fremstår som hardnakket naiv på sitt beste og forferdelig nedlatende og tåpelig på sitt verste. Du må antagelig legge til det teite tonefallet som jeg hører innleggene dine med for å virkelig få med deg hvor latterlig det lyder. Hvis du leser innleggene dine med Linni Meisterstemme, så skjønner du gjør meg så irritert

Jada, det er noe feil med meg og du er helt superduper i din reproduksjonsevne. Heia deg!

Gammel 09-02-10, 00:27   #263
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden dette ikke er noe man styrer selv syns jeg det var ganske grovt av venneparet ditt å fremlegge en slik holdning mens barnet var i rommet (uten barnet til stede også forøvrig). Jeg hadde absolutt sagt noe igjen, for jeg har nulltoleranse for slike holdninger.

Når det er sagt skal jeg ærlig si at jeg absolutt hadde foretrukket at barna mine er heterofile, slik jeg ser det nå. Dette fordi det er denne legningen jeg kjenner og har erfaring med, og dermed føler meg tryggere på dersom de har spørsmål rundt kjærlighetsforhold eller seksualitet (som bygger på heterofilitet). Men ser jeg bort fra mine preferanser knyttet til det å dele erfaringer er det absolutt viktigste at de blir lykkelige. Om det innebærer at de er homofile og må gjennom tøffe tider med åpenhet, tap av venner, ulike former for assistert befruktning/surrogati/adopsjon for å få barna sine så får det så være så lenge det gjør dem lykkelige. Da tror jeg også de er mer rustet for å tåle den motgangen som måtte komme, men uansett hva det skulle bli av dem vil de ha støtte hos familien så lenge de fortsatt er empatiske mot folk rundt seg.

Når det gjelder hvorfor menn blir homofile var det en teori om at embryoet ble utsatt for økte østrogenmengder under visse uker i tidlig svangerskap. Hvorvidt denne hypotesen er bevist/tilbakebevist aner jeg ikke, men det er i alle fall dette jeg tenker som årsak når jeg tenker på homofili.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 07:59   #264
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med.

Gammel 09-02-10, 08:48   #265
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Siden dette ikke er noe man styrer selv syns jeg det var ganske grovt av venneparet ditt å fremlegge en slik holdning mens barnet var i rommet (uten barnet til stede også forøvrig). Jeg hadde absolutt sagt noe igjen, for jeg har nulltoleranse for slike holdninger.

Når det er sagt skal jeg ærlig si at jeg absolutt hadde foretrukket at barna mine er heterofile, slik jeg ser det nå. Dette fordi det er denne legningen jeg kjenner og har erfaring med, og dermed føler meg tryggere på dersom de har spørsmål rundt kjærlighetsforhold eller seksualitet (som bygger på heterofilitet). Men ser jeg bort fra mine preferanser knyttet til det å dele erfaringer er det absolutt viktigste at de blir lykkelige. Om det innebærer at de er homofile og må gjennom tøffe tider med åpenhet, tap av venner, ulike former for assistert befruktning/surrogati/adopsjon for å få barna sine så får det så være så lenge det gjør dem lykkelige. Da tror jeg også de er mer rustet for å tåle den motgangen som måtte komme, men uansett hva det skulle bli av dem vil de ha støtte hos familien så lenge de fortsatt er empatiske mot folk rundt seg.

Når det gjelder hvorfor menn blir homofile var det en teori om at embryoet ble utsatt for økte østrogenmengder under visse uker i tidlig svangerskap. Hvorvidt denne hypotesen er bevist/tilbakebevist aner jeg ikke, men det er i alle fall dette jeg tenker som årsak når jeg tenker på homofili.

Jeg synes noen av de holdningene du gir uttrykk for her er bortimot like fordomsfulle som dem det refereres til i hovedinnlegget. For det første tror jeg ikke følelseslivet til homofile er radikalt forskjellig fra heterofiles (sånn med tanke på rådvigning og veiledning dersom barna dine skulle vise seg å være homofile), og dessuten synes jeg forsøk på årsakforklaringer på homofili som ikke underbygges av konkrete fakta nærmest høres ut som "urban legends" mer enn seriøse hypoteser, og setter spørsmålstegn ved grunnen til at mange ser ut til å ha et enormt behov for å spørre "hvorfor eller hvordan blir noen homofile". På linje med at det kan kureres ved bønn eller medisinsk behandling dersom en bare finner årsaken.

Oppsummert: "Ja, ja, han får nå bare bli homofil, så lenge han er lykkelig." :resignert stemme:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:03   #266
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

La barn være barn, min sønn var også veldig preget av "jenteting" men han er ungdom nå og skater og er fortsatt gutten min, uansett hva han måtte finne ut av sin seksuelle legning så tror jeg nok ikke at lek med dokker, sminke eller kjoler har hatt noen som helst påvirkning, det var bare en gutt som ville prøve og gjøre det samme som de rundt seg, tror ikke det er noen større sansynlighet for at en jente som vokser opp i en bilmotor med mekking blir lespisk..

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:07   #267
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal satse på metrofil sønn fremfor homofil.

Gammel 09-02-10, 09:09   #268
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes noen av de holdningene du gir uttrykk for her er bortimot like fordomsfulle som dem det refereres til i hovedinnlegget. For det første tror jeg ikke følelseslivet til homofile er radikalt forskjellig fra heterofiles (sånn med tanke på rådvigning og veiledning dersom barna dine skulle vise seg å være homofile),

Næh. Jeg synes ikke dette høres mer dramatisk ut enn når jeg som var jentemamma fra før av, var litt skeptisk til tanken på å få gutt, for "jeg var jo bare vant til jente". Det er klart ting er litt annerledes om ungdommen ens er homofil, med tanke på opplæring i bruk av prevensjon, hvordan seksuallivet fortoner seg osv. Men det er jo bare å sette seg inn i det og lære litt om det.

shute: får håpe at etterhvert som flere og flere blir kjent med deg og andre damer med kone og barn, så blir folk også vant til det, og så blir det færre homofilibetroelser også etterhvert. Å spørre om folk er gift og har barn, kan jo by på pinlige situasjoner i mange tilfeller. Selv synes jeg det er ille nok å forholde meg til om noens partner er samboer eller gift med vedkommende. Det blir litt sånn "åh, samboere, ja, nei jeg mente ikke at dere være gift, altså" (bare inni hodet mitt, da).

Jeg skulle ønske det ble mer rom for å være annerledes på flere områder i samfunnet vårt. At det å være som alle andre ikke nødvendigvis er normen alltid. At det å være homofil vil føles litt som å ha cøliaki: man kan ikke få alt det som "alle de andre har" (i form av normalitet, og det å unnfange barn på egenhånd), men man kan få mye annet som er like bra (forhåpentligvis ekteskap og barn etterhvert!). (Jeg er klar over at det er en banaliserende sammenligning per nå, men som sagt, håper jeg at vi en gang kommer dit at det ikke er noe større problem enn som så. Cøliaki har ikke akkurat bragt meg inn i noen identitetskrise..).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:12   #269
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Næh. Jeg synes ikke dette høres mer dramatisk ut enn når jeg som var jentemamma fra før av, var litt skeptisk til tanken på å få gutt, for "jeg var jo bare vant til jente". Det er klart ting er litt annerledes om ungdommen ens er homofil, med tanke på opplæring i bruk av prevensjon, hvordan seksuallivet fortoner seg osv. Men det er jo bare å sette seg inn i det og lære litt om det.

Ja, var det ikke nettopp det jeg prøvde å formidle da? At det ikke er radikale forskjeller det handler om her?

Og du, cøliaki? Cøliaki er jo en medisinsk lidelse, den sammenligningen ble litt søkt. Målet må vel være å netttopp gå bort fra tanken om at homofili er en sykdom. Motsatt-kjønnsintoleranse, lissom?

Gammel 09-02-10, 09:17   #270
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, var det ikke nettopp det jeg prøvde å formidle da? At det ikke er radikale forskjeller det handler om her?

Nei, det virket på meg som om du beskyldte Odelia for å ha homofobe holdninger på bakgrunn av at hun syntes hun ville være mer bekvem med å ha en heterofil ungdom. Man kan godt si at det er homofobt å aller helst ønske seg et heterobarn, fordi det er mest bekvemt, på samme måte som det kan føles kjønnsdiskriminerende å aller helst ønske seg det samme kjønnet på barn nummer to som barn nummer en har. Men i begge tilfeller er det snakk om en nokså forbigående følelse, som Odelia ser ut til å være klar over at ikke har så stor betydning hvis hun først havner i situasjonen.

Gammel 09-02-10, 09:22   #271
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Og du, cøliaki? Cøliaki er jo en medisinsk lidelse, den sammenligningen ble litt søkt. Målet må vel være å netttopp gå bort fra tanken om at homofili er en sykdom. Motsatt-kjønnsintoleranse, lissom?

Himmel! Det var altså ikke meningen å klassifisere homofili sammen med cøliaki, altså. Ærlig talt! Jeg prøvde å få frem at følelsen av å være annerledes ikke trenger å være særlig identitetsopprørende (som når man har cøliaki), og at jeg håper at annerledesfølelsen ved å være homofil kunne vært på dèt nivået (og sikkert er det for mange). Men det trenger ikke være noe galt i å være annerledes, var det jeg ville fram til.

Himmel, man kan jo ikke si et kvekk i denne tråden uten å være homofob. Og skal man la være å diskutere temaet er man sikkert fornektende og tier ihjel problemene.

Gammel 09-02-10, 09:23   #272
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Nei, det virket på meg som om du beskyldte Odelia for å ha homofobe holdninger på bakgrunn av at hun syntes hun ville være mer bekvem med å ha en heterofil ungdom. Man kan godt si at det er homofobt å aller helst ønske seg et heterobarn, fordi det er mest bekvemt, på samme måte som det kan føles kjønnsdiskriminerende å aller helst ønske seg det samme kjønnet på barn nummer to som barn nummer en har. Men i begge tilfeller er det snakk om en nokså forbigående følelse, som Odelia ser ut til å være klar over at ikke har så stor betydning hvis hun først havner i situasjonen.

Jeg prøver vel i grunnen bare å si at det kan være lurt å tenke litt over hvordan en ordlegger seg. Ikke at det nødvendigvis er noe unormalt i det hun sier. Jeg registrerer at det er en utbredt holdning.

Gammel 09-02-10, 09:23   #273
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke homofob, Kanina, homonegativ. Jeg syns ærlig talt folk kan få begrepene sine på plass her.

Gammel 09-02-10, 09:25   #274
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg prøver vel i grunnen bare å si at det kan være lurt å tenke litt over hvordan en ordlegger seg. Ikke at det nødvendigvis er noe unormalt i det hun sier. Jeg registrerer at det er en utbredt holdning.

Og jeg registrerer at det å ordlegge seg slik Odelia gjorde, antakelig er med på å sette tanker i sving slik at man blir bevisstgjort de holdningene man har og hvorfor man har dem.

Gammel 09-02-10, 09:26   #275
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ikke homofob, Kanina, homonegativ. Jeg syns ærlig talt folk kan få begrepene sine på plass her.

Homoutilpass? Homouvant? Homofiliuvitende?

Gammel 09-02-10, 09:27   #276
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Himmel! Det var altså ikke meningen å klassifisere homofili sammen med cøliaki, altså. Ærlig talt! Jeg prøvde å få frem at følelsen av å være annerledes ikke trenger å være særlig identitetsopprørende (som når man har cøliaki), og at jeg håper at annerledesfølelsen ved å være homofil kunne vært på dèt nivået (og sikkert er det for mange). Men det trenger ikke være noe galt i å være annerledes, var det jeg ville fram til.

Sammenligningen ble bare litt snodig - beklager om jeg misforsto deg. Men jeg klarer ikke helt å se hvorfor homofile skal plasseres i den "annerledes-båsen". Selv om jeg skjønner at det er rent tekniske ulikheter mellom det å være homofil og heterofil.

Gammel 09-02-10, 09:28   #277
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Tenkt scenario:

Ukjent person på fest: og siden jeg er homofil, så...
Kanina: Åh! Er du homofil? Det gjør ikke noe. Jeg har cøliaki.

Gammel 09-02-10, 09:28   #278
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Homoutilpass? Homouvant? Homofiliuvitende?

Homonegativisme er et ordentlig begrep, altså.

Gammel 09-02-10, 09:29   #279
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Homoopimist: Det går seg til - homo eller ikke homo.

Gammel 09-02-10, 09:31   #280
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppsummert: "Ja, ja, han får nå bare bli homofil, så lenge han er lykkelig." :resignert stemme:

"Det er helt greit, bare de holder seg til sine egne".

Opprinnelig lagt inn av Claire

Men jeg klarer ikke helt å se hvorfor homofile skal plasseres i den "annerledes-båsen". Selv om jeg skjønner at det er rent tekniske ulikheter mellom det å være homofil og heterofil.

Så enkelt kan det sies. Det var dette jeg prøvde å si med litt flere ord i går. Håper dagen i dag blir en bedre internettdag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.