Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Det er grunnholdningen? Den kjenner jeg meg ikke igjen i. Men siden alle andre vet så godt hva slags holdninger skoleverket har, dvs lærerne, tenker jeg, så har jeg den sikkert uten å vite om det. Vi som jobber i skolen, vi skylder bare på foreldrene og lar det bli med det. Nå ble jeg nesten litt lattermild, for det er så fjernt fra min virkelighet og hverdag at jeg klarer nesten ikke ta det alvorlig.
Jeg arbeider i skoleverket og har gjort det lenge, like lenge som jeg har arbeidet med de tyngste sakene innen feltet når det kommer til adferdsmessige utfordringer av ulik art. Det er godt at ikke alle identifiserer seg med den grunnholdningen som desverre er en del av hverdagen til de barna og ungdommene det gjelder. I løpet av min karriere har jeg snakket med tusenvis av ungdommer i forbindelse med deres problemer, mulig de har en annen virkelighet å forholde seg til enn lærerne som forsøker å gjøre en jobb. Likevel er det langt fra alle som er som deg, Teflona, desverre. Ut av skyttergraven nå, dette er ikke personlige angrep derimot er det generelle betraktninger.
|