|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ustabil
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania
OK, da skjønner jeg bedre hva du mente. For meg er "kult" mer enn "greit nok", det er snarere "skikkelig bra" eller "stilig". |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! |
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania(Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ustabil
|
Jepp. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
Poenget mitt som jeg har skrevet et par ganger, er at Hausmania har gitt et oppholdssted for de som staten ikke har villet hjelpe. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaMen, altså. Hvis de er folka dine, da jobber de jo, og har de en jobb så har de vel også fått et personnummer og skattekort. Hva er da problemet med å leie seg et sted å bo? Da jeg hadde bekjentskaper i blitzgjengen og de okkuperte hus, så dreide det seg ikke om folk som alternativt måtte bo på gata. Det var slabbedasker som ikke gadd å jobbe, og som heller ville reke gatelangs å være "kule", og kaste en stein i ny og ne. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaSånn for å veie litt opp for medias fremstilling i saken (selv om det ikke virker som noen her er så veldig interessert i å sette seg inn i flere sider):
Det er heller ikke slik at politikerne har prøvd å bli kvitt brukerne i mange år, tvert i mot har de godtatt at de har vært der:
Sist redigert av Tallulah : 12-02-10 kl 10:56. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Jeg har mange som i perioder har bodd på Hausmania, de aller fleste har etterhvert spart opp nok penger, fått andre steder å bo og stødigere fast inntekt. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Glitter, det er ganske ufint å komme her med fakta og informasjon akkurat når de spissborgerlige 50-talls-nostalgikerne for en gangs skyld så ut til å gjøre det så bra med fordommene sine her på Foreldreportalen også. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#74 |
|
This is normal!
|
Det er alltid interessant å høre flere sider av en sak. Det jeg trenger er mer nøytral informasjon, for det du siterer er Kulturhuset Hausmania. Fint å høre deres versjon, men hva er fakta?
Dette er det litt FrP-klang over i mine ører. Ingen trenger å være hjemløs i Norge. Det er (som noen skriver over) ikke plass til at alle bor midt i Oslo, men det finnes mange "sosiale botilbud" rundt omkring. Papirløse innvandrere er et problem som ikke kan løses gjennom boligokupasjon, mener jeg. Og at noen vil drive med kulturaktivitet på heltid som ikke gir inntekt, er heller ikke noe argument for å forvente gratis sentral bolig.
|
|
|
|
#75 |
|
Sviiisj!!
|
Jah! Nå som jeg følte meg som en Ridder av Demokratiet og Det Etablerte Samfund!
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg regnet med at det var ganske klart for alle at det var Hausmania jeg siterte, all den tid jeg la inn link til hjemmesiden deres.
|
|
|
#77 |
|
|
Angående de papirløse innvandrerne, så kommer de i mange tilfeller fra EU-land, ergo skal de få skattekort og D-nummer ved første besøk på skattekontoret. De blir i stedet for mottatt med standardløgnen om at "du må ha en jobb først". Den ser jeg bør forandre seg, ja. Definitivt. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaSom jeg har sagt tidligere, det er ikke slik at dette er et kvartal i en fasjonabel del av byen, som kommunen har hatt så lyst til å benytte seg av. Det er snakk om to bygårder som sto tomme i lang tid, og hus forfaller som kjent fortere når ingen bor i dem. Det har vært en avtale med kommunen om bruk av dette, og byggene huser atelierer, leiligheter, bokhandel, teater og utstillingslokale. Alt drevet på dugnad. Å si at det ikke er en menneskerett for fattige kunstnere å bo sentralt er rett og slett bare et tulleargument, og jeg foreslår at man setter seg mer inn i saken før man uttaler seg.
|
|
|
#79 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaDet kan selvsagt være problematisk at noen skal bo gratis i Oslo, men det er jo ikke det vi snakker om her. Mange av de som har vært med på denne husoppukasjonen og mange andre, har kjempet for mangfoldet i inder by. Og det trengs sårt. Min ærlige mening er at Oslo i alt for stor grad er spist opp av kapitalen, alt dreier seg om H&M, Cubus og Dressmann, det blir jo totalt kjønnsløst tilslutt. Men slik blir det altså hvis pengene alltid skal vinne. På sikt blir det ikke noe særpreg igjen, og Oslo taper som by på det. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Altså, for min del må de gjerne la være å klippe seg. |