Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i Oslo

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-10, 14:30   #21
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Bydeltilhørighet og ungdomsskoler i Oslo

Skremmende nok er denne linken den som gir mest og enklest info:
http://no.wikipedia.org/wiki/Kategor...sskoler_i_Oslo

Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:32   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Sammen med denne begynner det vel å hjelpe?
http://www.oslo.kommune.no/fakta_om_...ydelsoversikt/

Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:43   #23
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Skremmende nok er denne linken den som gir mest og enklest info:
http://no.wikipedia.org/wiki/Kategor...sskoler_i_Oslo

Men den har tydeligvis ikke alle skoler med på oversikten. Ungdomsskolen "vår" er i allefall ikke på lista.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:02   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Men den har tydeligvis ikke alle skoler med på oversikten. Ungdomsskolen "vår" er i allefall ikke på lista.

Nei, Wiki er jo ikke det mest pålitelige i verden. Så rart at ikke kommunen har en god oversikt på sine nettsider.

Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:08   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er luksus synes jeg. Her i byen må jeg sende mail til kommunen hver gang jeg skal på visning for å sjekke adressen opp mot barneskole og ungdomsskoletilhørighet. I følge de ville det være altfor stort dokument å legge ut med oversikt over alle adresse. Jah. Men en by med 60000 (eller noe rundt der) innbyggere er det nok verre enn for Oslo.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:13   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for hjelpen alle sammen. Jeg fant heller ikke riktig skole på Wiki-oversikten, men dette at bydelene har ansvaret for ungdomsskolene, gav igrunnen svaret likevel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:37   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Takk for hjelpen alle sammen. Jeg fant heller ikke riktig skole på Wiki-oversikten, men dette at bydelene har ansvaret for ungdomsskolene, gav igrunnen svaret likevel.

Godt.

Jeg kjenner at jeg ble litt sur på kommunen over at de ikke har en bedre og enklere måte å organisere informasjonen på.

Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:55   #28
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Godt.

Jeg kjenner at jeg ble litt sur på kommunen over at de ikke har en bedre og enklere måte å organisere informasjonen på.

Ja, det er det jeg også blir. Regnearket er jo supert for barneskoler, men det måtte da gått an å få inn ungdomsskolene der også?

Gammel 10-02-10, 16:01   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det er det jeg også blir. Regnearket er jo supert for barneskoler, men det måtte da gått an å få inn ungdomsskolene der også?

Det er skikkelig merkelig rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 14:42   #30
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne er kanskje til hjelp: http://www.utdanningsetaten.oslo.kom...r-overgang.pdf

Gammel 12-02-10, 23:48   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Denne er kanskje til hjelp: http://www.utdanningsetaten.oslo.kom...r-overgang.pdf

Akkurat en sånn var det jeg savnet! Tusen takk! Og der fant jeg faktisk ut det jeg lurte på med et mer positivt utfall enn jeg trodde hvis jeg skulle fulgt bydelene i akkurat det jeg lurte på nå.

Gammel 13-02-10, 00:18   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ungdomsskole noe man bør tenke på allerede nå?

Ungene våre skal ikke begynne på den lokale ungdomsskolen, men vi har liksom tenkt at vi helt sikkert har flyttet innen 11 år har gått. Vel, om 11 år kan jo veldig mye ha skjedd med den skolen.

Gammel 13-02-10, 00:36   #33
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men er det noen rene ungdomskoler i Oslo? Er det ikke bare noen som bare er barneskole og noen som er begge deler?

Det blir i alle fall det på Løkka
Etter masse press fra kjempedyktige FAU'ere på Lakkegata og Grunerløkka ble det vedtatt i bystyre å finne tomt til ny ungdomsskole i bydelen. Den vil etter all sannsynlighet bli der Sofienberg Tekniske ligger nå. Det vil bli en ren ungdomsskole.
http://www.ostkantavisa.no/apps/pbcs...701139997/1051

Gammel 13-02-10, 14:39   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er ungdomsskole noe man bør tenke på allerede nå?

Ungene våre skal ikke begynne på den lokale ungdomsskolen, men vi har liksom tenkt at vi helt sikkert har flyttet innen 11 år har gått. Vel, om 11 år kan jo veldig mye ha skjedd med den skolen.

Tja, ifm at vi ser etter enebolig, har vi store planer om å bli der hvis vi kjøper en ja. Mye kan skje med ungdomsskoler innen den tid, men jeg har likevel tanker om noen skoler som er uaktuelle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.