Sv: Husarbeid til mannen
Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.
Lurer på om det er betinget ut fra hvor i landet en kommer fra da. For alle de jeg kjenner her, deler på alt fra matlaging, henting/bringing av barn og husvask. Svigermors barn har alle hjulpet til hjemme og hennes mann gjør det samme.
Henting/bringing av barn er ikke husarbeid.... heller ikke handle mat eller gå tur med hunden. Det gjør faktisk min hollender og
Nei, jeg tror ikke det er geografisk betinget. Hollandske menn er kjent for dette fenomenet.... Jeg kjenner ikke en hollandsk mann som gjør såpass mye at han kan få godskrevet at han faktisk gjør noe.
Det er en grunn til at de har så elendige betingelser i forb. med svangerskap og permisjon i Nederland. Ingen står på krava for bedre rettigheter for kvinner, og de aller, aller fleste nederlandske kvinner jobber deltid fordi de må hente ungene på skolen i ungenes lunsjpause (Yes, de henter ungene, reiser hjem med dem i lunsjpausen og gir dem mat og bringer dem deretter tilbake til skolen igjen) og det nytter jo ikke dersom de er i full jobb.