Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det så enkelt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 22:55   #41
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det så enkelt?

For barna mine og mannen min,mamma og pappa hadde jeg gjort det. Ingen andre.

Gammel 15-02-10, 08:49   #42
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg savner forøvrig et register hvor man kan registrere seg som organdonor - og ikke bare disse lappene man selv må sørge for å ha med seg (og uansett er det jo pårørende som til syvende og sist har ordet slik ordningen er i dag).

Signerer dette jeg.

Jeg ser med gru for meg at familien skal krangle om mine organer om jeg dør ung, eller når jeg dør. Et donorkort kan fort komme bort, og som du skriver så er det jo pårørende som tar avgjørelsen som du skriver. Men jeg håper jo, og tror jo at de aller fleste respekterer avdøde sine ønsker.

Men jeg ser for meg at det blir en del krangel og diskutering hos enkelte, der barna ikke vil gi bort organene til sin døde mor, f.eks. Og foreldrene til dette mennesket absolutt vil gi bort organger. Dette skaper noen ganger en del krangel og splittelse tror jeg. Eller det kan være jeg bare leser de mest tragiske historiene, at det ikke er så utbredt som det kan virke som.

Et slikt register ville vært flott tror jeg. Men jeg tror jo det alltid vil forekomme at mennesker som egentlig ønsker å være donorer, ikke står oppført i dette registeret. Som aldri får registrert seg der. Og dermed kan det oppstå en del uenigheter allikvel. Men kanskje fastlegene f.eks kunne spurt om dette under et legebesøk, spurt pasientene om de ønsker å stå oppført i et sånn register.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:13   #43
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Et slikt register ville vært flott tror jeg. Men jeg tror jo det alltid vil forekomme at mennesker som egentlig ønsker å være donorer, ikke står oppført i dette registeret. Som aldri får registrert seg der. Og dermed kan det oppstå en del uenigheter allikvel. Men kanskje fastlegene f.eks kunne spurt om dette under et legebesøk, spurt pasientene om de ønsker å stå oppført i et sånn register.

Man kan jo fortsatt praktisere å spørre pårørende i tilfeller hvor vedkommende ikke står oppført i registeret, m at man lar være å spørre dersom vedkommende er registrert siden dette da uansett vil veie tyngre enn avgjørelsen pårørende måtte ønske. Altså i hovedsak sikre at de som ønsker å donere får gjort dette. Så man man evt opplyse om denne muligheten til å registrere seg ved legebesøk, ect, som du nevner

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:31   #44
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ikke vært i den situasjonen, men tim nannen min og sønnen vår + den nære familien, så ville jeg gitt det fra meg det som jeg kunne.
Når jeg dør, kan de ta det de trenger og det er familien informert om.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.