Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 22:15   #141
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Er det et tegn på troll, altså? Da er det vel ganske mange troll her, men det tror jeg vel egentlig ikke.

Nei, nei, for all del. Jeg mente bare at type 3 troll (det var de som spilte på andres følelser, ja?) mest sannsynlig gjør det i slike tråder og at det er derfor jeg sjelden får det med meg. Mente ikke at alle som skriver personlige tråder er troll.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:24   #142
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kommet på en fjerde type som er et utrolig kjedelig troll som lyver på seg et skikkelig dølt liv og lyver om hverdagslige ting. Skriver at de har hatt risgrøt til middag når de egentlig spiste tomatsuppe eller later som at de jobber i NAV når de egentlig er førstekonsulent i et departement. Fryktelig vanskelige å oppdage og derfor veldig, veldig skumle.

Gå og legg deg, Embs!

Gammel 15-02-10, 22:26   #143
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kniser av Embs. Du er skikkelig morsom for tiden. Jeg har ikke flere prikker igjen til deg. Er du et morotroll?

:Popper popcorn og venter på at noen skal prikke meg om det trollet som lukter over hele tråden her:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:27   #144
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har kommet på en fjerde type som er et utrolig kjedelig troll som lyver på seg et skikkelig dølt liv og lyver om hverdagslige ting. Skriver at de har hatt risgrøt til middag når de egentlig spiste tomatsuppe eller later som at de jobber i NAV når de egentlig er førstekonsulent i et departement. Fryktelig vanskelige å oppdage og derfor veldig, veldig skumle.

Hva om du omdefinerer dette til at de er utrolig kjedelige troll som later som de har et skikkelig dølt liv, mens de egentlig er kronprinsesse og har tjenere etc? Litt sånn: Jeg vil bare være som de andre!!-troll

Gammel 15-02-10, 22:28   #145
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hva om du omdefinerer dette til at de er utrolig kjedelige troll som later som de har et skikkelig dølt liv, mens de egentlig er kronprinsesse og har tjenere etc? Litt sånn: Jeg vil bare være som de andre!!-troll

Å nei, nå har du avslørt meg som Mette-Marit!

Gammel 15-02-10, 22:29   #146
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

:knegger: av Embs.

Jeg er skikkelig blind og får som oftest ikke med meg "morroa" før den er over. Troll 1 og 2 er som oftest mest irriterende, og kanskje litt gøyale. Troll av typen 3 er bare trist, og selvfølgelig verst for dem som blir ordentlig involvert i "livene" deres.

Gammel 15-02-10, 22:29   #147
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Embs: Dølt troll.

Ja, er det noen troll her da? Jeg har så vidt meg bekjent aldri vært utsatt for noe troll, så det er sannelig på tide. Frem med trollet! :trampeklapp:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:31   #148
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvem lukter kristenmanns blod? Jeg tror det er koden.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:32   #149
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var egentlig en ganske fin trolletråd.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:33   #150
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg håper egentlig noen sier ifra dersom jeg er iferd med å bli veldig involvert i et troll, og så håper jeg at jeg sier ifra også dersom jeg mistenker noen for å trolle.

Klart det er en vanskelig balansegang, og om noen bare fantaserer på nett så er det i og for seg ikke så farlig. Når det beveger seg ut av nettet er det mye verre synes jeg. Det som er virkelig synd er at når noen finner på dramatiske historier som viser seg å ikke være reelle, så kan det gjøre at mange blir ekstra skeptisk til de historiene som er reelle, og som virkelig har fortjent oppmerksomhet og omsorg.

Gammel 15-02-10, 22:33   #151
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gått fem på noen ganger, og strødd om meg med gode råd i forhold til magevirus og gud vet hva. Mon om rådene kom til nytte. Men syns heller ikke "trolleri" eller annen "ugrei" oppførsel nødvendigvis skal føre til utestengelse. For det første vil vel "trollet" før eller siden bli lei?
For det andre kan man stenge ute folk som faktisk har et "fargerikt" liv, og som kan ha mye å tilby til et forum.
Klart blir det værre når man møtes IRL, men jeg skjønner egentlig ikke at folk tør, for selv i en stor by er ens liv temmelig gjennomsiktig, og man vil alltids treffe noen som kjenner noen, som kjenner noen, som kjenner noen. Det er i allefall en opplevelse jeg ofte har på facebook, når folk jeg ikke forventet hadde den fjerneste forbindelse med hverandre "plutselig" er venner.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:33   #152
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Noe av det verste jeg vet med troll er alt dramaet det blir rundt "avsløringen" av dem. Prikker og hvisking og hinting og PM'er, og fire fjær som ble til ti høns, og plutselig kan en som ikke er noe troll være utpekt som det, eller en som har lagt på noe om én ting på nett opplever at absolutt alt de sier blir trukket i tvil, eller en som har funnet på ting fordi vedkommende har problemer får en gjeng rabiate forumdamer på nakken og neppe noe enklere liv av den grunn. Og det gjør noe med hele stemningen på et nettsted; en fin blanding av hobbydetektiver og paranoia på egne og andres vegne.

Veldig enig.
Det kan vel være minst like ødeleggende for et nettsted som et og annet troll er.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:37   #153
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kniser av Embs. Du er skikkelig morsom for tiden. Jeg har ikke flere prikker igjen til deg. Er du et morotroll?

Nei, jeg bare later som om jeg er morsom. Egentlig er jeg et humorløs-person-som-later-som-om-h*n-er-morsom-troll. Dere er så altfor lette å lure.

Gammel 15-02-10, 22:40   #154
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mens jeg er egentlig en supermorsom person som bare later som jeg er kjedelig.

Gammel 15-02-10, 22:46   #155
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg er egentlig superaktiv, og troller dere trill rundt.

Jeg må innrømme at jeg synes de trollene som drar den for langt skremmer meg litt siden de minner meg så himla mye om et RLtroll jeg kom alt for nært. Blir rett og slett redd av å se at det finnes flere av "typen", og blander det med de vonde arrene jeg og min mest dyrbare sitter igjen med etter hennes tull.
De som troller enklere kan jeg dog se underholdningsverdien av, dårlige troll er bare irriterende.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 15-02-10 kl 23:11.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 23:01   #156
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig en toppidrettsutøver som faker overvektig så jeg kan innkassere ros og heiarop for å trene.

Fra spøk til alvor: Det hender at jeg ønsker meg et mer A4-liv og det hender at jeg ikke tør å dele ting fordi det har skjedd så mye i mitt liv de siste par årene og jeg er redd for at den ene tingen, hvor mye jeg enn føler for å skrive av meg om det, blir det som gjør at A4-begeret renner over.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 15-02-10, 23:03   #157
Slettet bruker
Passiv

Standard

Embs og Surre - jeg kjenner at jeg elsker dere.

Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 23:03   #158
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

:Popper popcorn og venter på at noen skal prikke meg om det trollet som lukter over hele tråden her:

Jeg også, sånn forutenom at jeg ikke har popcorn da.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 00:11   #159
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Jeg er egentlig ikke en struts.

( )

Jeg hører du sier det, men ser vi beviser for det? Nei!

Gammel 16-02-10, 00:21   #160
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Dokumentasjoooon! *krever*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.