|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Kan hun være øvingslærer? Det gir også litt ekstra inntekt enkelte uker i året. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Det er et slit, men en venninne jobbet fulltid 08.00 til 15.30 på kontor, og den uken hun ikke hadde barn jobbet hun deltid 16.00 til 19.00 på en klesbutikk. De sene skiftene er ofte ledige.
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?
|
|
|
#25 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Ingen arbeidstakere i Oslo kommune kan ha mer enn 100 % stilling innad i kommunen, uavhengig av hvor mange arbeidsforhold/tjenestesteder/bydeler/virksomheter stillingsprosentene er fordelt på. Dette fordi Oslo kommune i denne sammenhengen regnes som en arbeidsgiver, slik at all jobbing utover 100 % utløser rett til overtidsbetaling, jf Furusethdommen. Ettersom dette er en Høyesterettsdom, ville jeg i utgangspunktet anta at det gjelder alle kommunale virksomheter (disclaimer: jeg er ikke jurist), men jeg er bare kjent med regelverket i Oslo.
Well-behaved women rarely make history. 2008 2011 2014 Sist redigert av Verdande : 15-02-10 kl 01:51. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Uff, jeg synes alle disse forslagene hørtes ut som mye jobb for lite penger.
|
|
|
#27 |
|
Ferdig!
Som avlaster er man ikke ansatt, men oppdragstaker. Det gjør at man fint kan jobbe fullt i kommunen og jobbe som avlaster i tillegg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan øke inntekten?En helgejobb er vel det som passer best, en venninne i samme situasjon, har dagjobb i kommunen og jobber annenhver helg og hver onsdags kveld på et utested.
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Huff, jobbe fullt på dagtid og så ha jobb på kvelden? Da hadde jeg heller gått for homeparty. Mary Kay f.eks, der får du jo halvparten av det du selger for tror jeg + du får jo en del gratis produkter. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvordan øke inntekten?Jeg har ei venninne, alenemor, som sper på lønna si med to mindre vaskejobber. Det er nok et slit, men hun er helt avhengig av pengene, og må man så må man.
|
|
|
#31 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Hvordan øke inntekten?Om huset er stort, er det muligheter for utleie i det? evt lage til en utleiedel. Utleie er ikke nødvendigvis allverdens med penger men det går mye av seg selv. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan øke inntekten?Jeg ville snakket med rådgiver i banken for å sjekke ut muligheten for evt å få avdragsfri periode, forlenge nedbetalingstid eller forhandle på renten. Og så ville jeg sett nøye på forbruk, vurdert å kvitte meg med bil, vurdert å bytte bolig, osv. Jeg ville også vurdert å bytte jobb. Vaskejobber, butikkjobber og arbeid i trøste& bærebransjen er forholdsvis mye arbeid for lite penger, altså. Det måtte bli arbeid som sovende nattevakt ol. her i kommunene er det strengt forbudt å ha flere kommunale jobber samtidig, og det er vel ganske gjengs?
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer Mim i sin helhet her! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hvordan øke inntekten?Barnepasser på kveldstid for turnusarbeidende eller andre som trenger slike tjenester. Enten hjemme eller borte. |
|
|
|
![]() |
|
|