Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan øke inntekten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 22:33   #21
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan øke inntekten?

Sex-telefoner-

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:54   #22
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan hun være øvingslærer? Det gir også litt ekstra inntekt enkelte uker i året.
Kjøre drosje de helgene hun er barnefri?
Må si jeg føler med henne. Man burde kunne klare seg på en inntekt som førskolelærer. Håper vi får et lønnsløft til våren.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:02   #23
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er et slit, men en venninne jobbet fulltid 08.00 til 15.30 på kontor, og den uken hun ikke hadde barn jobbet hun deltid 16.00 til 19.00 på en klesbutikk. De sene skiftene er ofte ledige.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 00:13   #24
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er jo ikke det at man ikke KAN jobbe ekstra, men at man må søke om å få lov. Det er jo ikke slik at det aldri gis tillatelse da, så lenge det ikke "påvirker 100% jobben" på noe vis, så innvilges det vel normalt sett.

Nei.

Feks. i mange bydeler i Oslo gies det ikke lov. Det har ingenting med "påvirkning" av jobben å gjøre, men helt andre forhold. Men nå aner jeg ikke i hvilken del av landet søster til hovedinnlegger bor.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 01:44   #25
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Ingen arbeidstakere i Oslo kommune kan ha mer enn 100 % stilling innad i kommunen, uavhengig av hvor mange arbeidsforhold/tjenestesteder/bydeler/virksomheter stillingsprosentene er fordelt på. Dette fordi Oslo kommune i denne sammenhengen regnes som en arbeidsgiver, slik at all jobbing utover 100 % utløser rett til overtidsbetaling, jf Furusethdommen. Ettersom dette er en Høyesterettsdom, ville jeg i utgangspunktet anta at det gjelder alle kommunale virksomheter (disclaimer: jeg er ikke jurist), men jeg er bare kjent med regelverket i Oslo.

Merk at denne dommen ikke er til hinder for at kommunalt ansatte kan jobbe mer enn 100 % fordelt på flere arbeidsgivere. For eksempel har jeg full stilling i Oslo kommune, og tar ekstravakter i en annen kommune. Jeg har også deltidsansatte som jobber fulle stillinger i blant annet staten eller privat næringsliv i tillegg til jobben på mitt tjenestested.

Sist redigert av Verdande : 15-02-10 kl 01:51.
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 09:50   #26
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, jeg synes alle disse forslagene hørtes ut som mye jobb for lite penger.

Jeg ville nok ha begynt i andre enden, og prøvd å få gjort endringer i forhold til lånet.

Gammel 15-02-10, 10:03   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det er vel forskjellig fra kommune fra kommune? Kjenner flere som er kommunalt ansatt i 100% stilling, og som i tillegg jobber som avlaster feks.

Som avlaster er man ikke ansatt, men oppdragstaker. Det gjør at man fint kan jobbe fullt i kommunen og jobbe som avlaster i tillegg.
Avlaster er derimot elendig betalt, man får ikke feriepenger og man er heldig hvis man får betalt hvis man er syk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 14:04   #28
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En helgejobb er vel det som passer best, en venninne i samme situasjon, har dagjobb i kommunen og jobber annenhver helg og hver onsdags kveld på et utested.

Gammel 16-02-10, 09:27   #29
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Huff, jobbe fullt på dagtid og så ha jobb på kvelden? Da hadde jeg heller gått for homeparty. Mary Kay f.eks, der får du jo halvparten av det du selger for tror jeg + du får jo en del gratis produkter.
Man selger jo som oftest for MINST 2000,- pr party og da har man 1000 kr rett i lomma.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:13   #30
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ei venninne, alenemor, som sper på lønna si med to mindre vaskejobber. Det er nok et slit, men hun er helt avhengig av pengene, og må man så må man.

Gammel 16-02-10, 11:33   #31
Sinobell
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sinobell er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Om huset er stort, er det muligheter for utleie i det? evt lage til en utleiedel. Utleie er ikke nødvendigvis allverdens med penger men det går mye av seg selv.

Sinobell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 11:52   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville snakket med rådgiver i banken for å sjekke ut muligheten for evt å få avdragsfri periode, forlenge nedbetalingstid eller forhandle på renten. Og så ville jeg sett nøye på forbruk, vurdert å kvitte meg med bil, vurdert å bytte bolig, osv. Jeg ville også vurdert å bytte jobb. Vaskejobber, butikkjobber og arbeid i trøste& bærebransjen er forholdsvis mye arbeid for lite penger, altså. Det måtte bli arbeid som sovende nattevakt ol. her i kommunene er det strengt forbudt å ha flere kommunale jobber samtidig, og det er vel ganske gjengs?

Akkurat nå er et lavsesong i Hotell & restaurant, men til sommeren er det full fart, og lett å tjene en del penger og også tips.

(Det er så forbasket synd at dameyrker ikke skal lønne seg og at damer i tradisjonelle yrker ikke kan forsørge seg på egen inntekt, det er virkelig en tragedie, altså.)

Gammel 16-02-10, 12:01   #33
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ville snakket med rådgiver i banken for å sjekke ut muligheten for evt å få avdragsfri periode, forlenge nedbetalingstid eller forhandle på renten. Og så ville jeg sett nøye på forbruk, vurdert å kvitte meg med bil, vurdert å bytte bolig, osv. Jeg ville også vurdert å bytte jobb. Vaskejobber, butikkjobber og arbeid i trøste& bærebransjen er forholdsvis mye arbeid for lite penger, altså. Det måtte bli arbeid som sovende nattevakt ol. her i kommunene er det strengt forbudt å ha flere kommunale jobber samtidig, og det er vel ganske gjengs?

Akkurat nå er et lavsesong i Hotell & restaurant, men til sommeren er det full fart, og lett å tjene en del penger og også tips.

(Det er så forbasket synd at dameyrker ikke skal lønne seg og at damer i tradisjonelle yrker ikke kan forsørge seg på egen inntekt, det er virkelig en tragedie, altså.)

Signerer Mim i sin helhet her!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 21:39   #34
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Barnepasser på kveldstid for turnusarbeidende eller andre som trenger slike tjenester. Enten hjemme eller borte.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.