Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maggiprodukter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-07, 23:39   #121
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maggiprodukter

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Er du så sikker på det? Har du sett det dokumentert?

- - - -

Jeg er riktignok ikke så naiv at jeg tror at store, og gjerne multinasjonale, selskaper har en gullende ren samvittet og at de ikke bedriver propaganda på egne vegne, men jeg tror heller ikke at det er fritt for propaganda hos "motparten heller".

En sunn skepsis er alltid på sin plass og i diskusjoner som dette synes jeg at påstander bør dokumenteres dersom de skal ha verdi. Det gjelder uansett hvilken side man står på.

Enig i dette.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 01:35   #122
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Er du så sikker på det? Har du sett det dokumentert?

- - - -

Jeg er riktignok ikke så naiv at jeg tror at store, og gjerne multinasjonale, selskaper har en gullende ren samvittet og at de ikke bedriver propaganda på egne vegne, men jeg tror heller ikke at det er fritt for propaganda hos "motparten heller".

En sunn skepsis er alltid på sin plass og i diskusjoner som dette synes jeg at påstander bør dokumenteres dersom de skal ha verdi. Det gjelder uansett hvilken side man står på.

Her kan du lese noe: http://www.ammehjelpen.no/default.as...255&mainID=255 http://shell.ihug.co.nz/~stu/milk.htm
Jeg har blitt fortalt av bekjente som har reist de siste årene, at det fremdeles er spekulativ markedsføring av MME i andre steder av verden. Det kan jeg beklageligvis ikke dokumetere.

Gammel 28-01-07, 03:21   #123
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her kan du lese noe: http://www.ammehjelpen.no/default.as...255&mainID=255 http://shell.ihug.co.nz/~stu/milk.htm
Jeg har blitt fortalt av bekjente som har reist de siste årene, at det fremdeles er spekulativ markedsføring av MME i andre steder av verden. Det kan jeg beklageligvis ikke dokumetere.

Men spekulativ markedsføring gjelder det bare Nestlé?

Etter hva jeg har lest så ble det vel i kjølvannet av denne boikotten mot Nestlé lovpålagt at man IKKE skal markedsføre MME eller produkter som faller innunder dette. Der synder jo fler enn Nestlé STORT kan jeg bekrefte som bor her, og her har vi en mengde amerikanske varer blant annet og både TV og tidsskrifter er fulle av reklame. Dessuten ble det pålagt at man opplyser om at morsmelk/amming er det beste for barnet på MME-emballasjen. Dette blir vel stort sett gjort. I alle fall er det å lese både på spansk, engelsk og fransk på det lille vi har av Nestlé-barnemat her i huset.

I tillegg fikk jeg mens jeg gikk gravid s.k. "Kraampakket" i Nederland. Den var full med varepøver på det meste fra de fleste av barnemat-leverandører. Det var fra Nutrilon, Nestlé, Friso m.m. og denne pakken er vel strengt tatt ikke lov å dele ut...

Sist redigert av Elin : 28-01-07 kl 03:26.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 03:28   #124
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men spekulativ markedsføring gjelder det bare Nestlé?

Etter hva jeg har lest så ble det vel i kjølvannet av denne boikotten mot Nestlé lovpålagt at man IKKE skal markedsføre MME eller produkter som faller innunder dette. Der synder jo fler enn Nestlé STORT kan jeg bekrefte som bor her, og her har vi en mengde amerikanske varer blant annet og både TV og tidsskrifter er fulle av reklame. Dessuten ble det pålagt at man opplyser om at morsmelk/amming er det beste for barnet på MME-emballasjen. Dette blir vel stort sett gjort. I alle fall er det å lese både på spansk, engelsk og fransk på det lille vi har av Nestlé-barnemat her i huset.

I tillegg fikk jeg mens jeg gikk gravid s.k. "Kraampakket" i Nederland. Den var full med varepøver på det meste fra de fleste av barnemat-leverandører. Det var fra Nutrilon, Nestlé, Friso m.m. og denne pakken er vel strengt tatt ikke lov å dele ut...

To kommentarer:

1) Det at det fins også andre som synder, betyr vel ikke at man ikke skal kunne reagere mot noen?

2) Det at de kanskje ikke synder på alle punkter der du befinner deg, betyr vel ikke at de ikke gjør det andre steder i verden?

Gammel 28-01-07, 04:29   #125
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

To kommentarer:

1) Det at det fins også andre som synder, betyr vel ikke at man ikke skal kunne reagere mot noen?

2) Det at de kanskje ikke synder på alle punkter der du befinner deg, betyr vel ikke at de ikke gjør det andre steder i verden?

1) Neida, selvfølgelig kan man reagere på noen,jeg bare sa i fra at det er flere som synder jeg, ettersom hetsen synes å være stor mot Nestlé alene. Jeg tror det henger en god del sammen med ting de foretok seg på 70-tallet nemlig, og at det i dag stort sett syndes like mye/lite fra andre barnemat/MME-produsenter.

2) Har jeg sagt det? Jeg sa bare at jeg kunne bekrefte at her har vi Nestlé-produkter merket med spansk, fransk og engelsk. Med det forsøkte jeg å si at de faktisk synder her også....for her er språket like mye og mer nederlandsk og papiamentu, som fransk og engelsk. Spansk snakkes kun av innvandrere og turister her...
Boikotten går vel mye på at bl.a. Unicef mener at MME-produsenter bør merke MME på det språket som snakkes i landet det selges, slik at foreldre gir sine barn riktig forhold vann/MME og at de bruker rent, kokt vann osv. Slik det er i dag kan de vel mange steder ikke forstå hva det står på emballasjen. Har jeg forstått deg rett da?

Gammel 28-01-07, 11:39   #126
mimmo
Passiv

Standard

Ojojoj, var litt usikker på om jeg egentlig likte FP noe særlig, alt var så rosenrødt og søtt, og alle så enige så enige om at Maggie Wonka bare er så stilig

Men nå ser jeg jo at det er noen få umuliuser som skjuler seg her inne

I like

Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:43   #127
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det henger en god del sammen med ting de foretok seg på 70-tallet nemlig

Da tror du feil. Her finner du en oversikt over nylige regelbrudd fra Nestlé og andre barnematprodusenter. Ja, det syndes av flere, men i følge denne rapporten er Nestlé fortsatt verst.

Forøvrig er det ikke ulovlig å reklamere for spiselige produkter rettet mot barn over 6 måneder. Det vil foreksempel si at reklame for en del tilskuddsblandinger er lovlige. Det samme gjelder det meste av barnemat.

Nestlé er, slik jeg ser det, grunnen til at WHO koden ble nødvendig. WHO koden gjør hverdagen for flaskeforeldre vanskeligere. De punktene som skal sikre flaskebarnas helse i WHO koden følges ikke. På grunn av WHO koden settes flaskebarnas helse på spill. Dette er Nestlé skyld i. Jeg kommer aldri til å kjøpe barnemat eller MME produsert av Nestlé. Jeg kjøper ikke godteri, is, kosmetikk, kaffe, frokostblandinger, vann etc. etc. som de produserer heller.

Her fant jeg denne listen over produkter som Nestlé tjener på salget av i Storbrittania.

Sitat:

Last updated: 8 November 2006
Coffee - Nescafé including:

Alta Rica
Black Gold
Blend 37
Cap Colombie
Cappuccino
Caro
Decaff
Expresso
Fine Blend
Gold Blend
Kenjara
Nescafé Ice
Organic
Partners Blend
Dairy products

Carnation
Coffee-Mate
Extreme Viennois
Fussells
Ideal
LC1
Munch Bunch yoghurts
Rowntree yoghurts and ice creams
Simply Double
Ski yogurts
Sveltesse yogurts
Tip-Top
Confectionery & snacks

Aero
After Eights
Animal Bar
Baci Chocolate
Black Magic
Blue Riband
Breakaway
Caramac
Chocolate Cuisine
*Colgate Dental Gum
Dairy Box
Dairy Crunch
Double Cream
Drifter
Fab
Fruit Pastilles
Henri Nestlé Collection
Jellytots
Kit Kat
Kit Kat Chunky
Lion Bar
*Lyons Maid Ice Cream
Matchmakers
Maxibon
Milky Bar
Munchies
*Nestlé Ice Cream
Polo
Quality Street
Rolo
Rowntrees Fruit Gums
Smarties
Toffee Crisp
Toffo
Tooty Frooties
Walnut Whip
Willy Wonka
Yorkie
Contact lens care

Alcon

Mineral/bottled water

Ashbourne
Buxton
Contrexéville
Perrier
Pow-wow
San Pellegrino
Santa Maria
Valvert
Vittel
Other drinks

Build-up
Milo
Nesquik
Nestea
Processed meals

Buitoni pasta & canned foods
Herta
Maggi
*Osem/Tivall
*Rowntrees Jellies

*Cereals

Cheerios & Honey Nut Cheerios
Cinnamon and Golden Grahams
Clusters
Cookie Crisp
Shreddies
Fibre 1
Fitnesse
Force Flakes
Fruitful
Golden Nuggets
Nesquik cereal
Shredded Wheat including: Bitesize, Fruitful, Honey Nut
Shreddies: Coco and frosted

*Cosmetics

Biotherm
Body Shop
Cosmence
Garnier
Helena Rubenstein
Innéov
La Roche-Posay
Lancome
L'Oreal
Matrix
Maybelline
Metamorphosis
Plénitude
Redken
Pet Foods

Arthur's
Bakers
BETA
Bonio
Felix
Friskies
Go-Cat
Go-dog
Pro Plan
Purina
Spiller's
Winalot

Her kan du forøvrig lese om at boikotten av Nestlé virker, og at en 3% nedgang i salget av Nescafe ikke førte til at noen mistet jobben sin.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:46   #128
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare noen måneder tilbake i tid at Nestlé ble avslørt i salg av produkter utgått på dato i den tredje verden. Altså at de shippet mme som de ikke fikk solgt før datostemplingen var gått ut her i vesten til land i den tredje verden for salg der.

Gammel 28-01-07, 14:59   #129
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en mer omfattene liste over merkenavn eid av Nestlé. Her står forøvrig både Hjem is og Diplom is.

Gammel 28-01-07, 14:59   #130
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Biotherm
Body Shop
Cosmence
Garnier
Helena Rubenstein
Innéov
La Roche-Posay
Lancome
L'Oreal
Matrix
Maybelline
Metamorphosis
Plénitude
Redken

Det er bare å slutte og sminke seg ser jeg... Sorry, men jeg klarer ikke å være så "hysterisk" at alt det der må boikottes.

Gammel 28-01-07, 15:01   #131
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Det er bare å slutte og sminke seg ser jeg... Sorry, men jeg klarer ikke å være så "hysterisk" at alt det der må boikottes.

Men det er da ingen som tvinger deg? Å boikotte er jo en måte å si at "dette er viktig for meg" på. Om det ikke er viktig for deg er det jo ingen grunn til å boikotte?

Innrømmer at det for meg tidligere har vært viktigst å boikotte MME og barnemat. Men etterhvert har de andre merkene kommet etter.

Sist redigert av Mei : 28-01-07 kl 15:09.
Gammel 28-01-07, 15:11   #132
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Her kommer det trekkendes med "hysteri" igjen. Kan/vil/klarer du ikke å ta alle, så gir det gode signaler om du boikotter produkter det står Nestlé på. Orker du ikke ta alle disse heller, så la være å kjøpe Nescafé-produkter dersom du vil være med på en boikott.

Gammel 28-01-07, 16:24   #133
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på Filippinene i fjor vår.. og der er Nestle STORT! Skikkelig stort. Sinnsykt mye baby og barnepodukter, mange hyllemeter med varer.

Vi var innom fødeavdelinger og der løp mødrene til de nybakte mammaene til butikken for å kjøpe Nestle MME... fordi det var det beste for barnet og fordi de da viste at de hadde "god" råd... Hjelpes.

Gammel 28-01-07, 17:11   #134
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Vi var innom fødeavdelinger og der løp mødrene til de nybakte mammaene til butikken for å kjøpe Nestle MME... fordi det var det beste for barnet og fordi de da viste at de hadde "god" råd... Hjelpes.

Jeg har også sett dette med egne øyne. I El Salvador og Honduras var det mega-boards overalt langs veiene med bilder av god-lubne babyer med teksten: "Du vil vel det beste for ditt barn? Bruk NAN". Det er kvalmende.

De kjøpte det gjerne i femkilosspann, også de som bodde på landsbygda. Der var det dårlig med rent drikkevann og ikke elektrisitet. Siden de måtte gå langt for å hente ved til å koke vannet, var det ikke alltid de var like nøye med det. Mange barn fikk sykdommer pga dette.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:20   #135
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

liker ikke maggi produkter....

Gammel 28-01-07, 17:28   #136
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Her kommer det trekkendes med "hysteri" igjen. Kan/vil/klarer du ikke å ta alle, så gir det gode signaler om du boikotter produkter det står Nestlé på. Orker du ikke ta alle disse heller, så la være å kjøpe Nescafé-produkter dersom du vil være med på en boikott.

Er i utgangspunktet ikke noe problem nei, siden jeg sminker meg to ganger i året og ikke drikker kaffe. Eneste produktet jeg vet om som er Maggi er potetmos. Jeg ammet begge ungene til de var 18 mnd, så egentlig er jeg nok ganske flink, men det hadde jeg vært uansett om jeg hadde tatt et standpunkt i forhold til dette eller ikke

Gammel 28-01-07, 18:20   #137
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jeg har også sett dette med egne øyne. I El Salvador og Honduras var det mega-boards overalt langs veiene med bilder av god-lubne babyer med teksten: "Du vil vel det beste for ditt barn? Bruk NAN". Det er kvalmende.

De kjøpte det gjerne i femkilosspann, også de som bodde på landsbygda. Der var det dårlig med rent drikkevann og ikke elektrisitet. Siden de måtte gå langt for å hente ved til å koke vannet, var det ikke alltid de var like nøye med det. Mange barn fikk sykdommer pga dette.

Ja, det er helt utrolig. Hun ene som var med oss (hun er opprinnelig derfra og snakker språket) prøvde å forklare at de burde prøve ammingen først etc... men det var ikke snakk om... de var helt blendet av all reklamen.

Gammel 28-01-07, 19:05   #138
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ja, det er helt utrolig. Hun ene som var med oss (hun er opprinnelig derfra og snakker språket) prøvde å forklare at de burde prøve ammingen først etc... men det var ikke snakk om... de var helt blendet av all reklamen.

Ja, men blendet av morsmelk-favorisering og fremheving foran amming er det i Europa også. I Spania og store deler av syd-Europa er det helt uhørt å amme. Amming er for underklassen fordi det er gratis, for de som ikke har råd til MME. De tror at MME er bedre, og først og fremst mye "finere" enn morsmelk. Trist men sant.

Jeg tror ikke det er ene og alene Nestlé (og ander produsenter) sin skyld at noen på død og liv ikke skal amme, men at det også har endel med kulturforskjell å gjøre i disse eksemplene dere snakker om fra utlandet.
Det er jo bare å se på f.eks. USA. Der er tilgangen på informasjon om amming absolutt til stede og gjeldende, men allikevel velger de aller fleste amerikanske kvinner MME. Ikke fordi de ikke vet, men fordi de har et ekstremt "puppekompleks" i USA, og det gjelder også dessverre ved amming.

Gammel 28-01-07, 21:34   #139
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg kommer garantert til å bruke Nestlê-produkter. Men Maggi, det holder jeg meg unna. Smaker skit jo!

Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 00:07   #140
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men blendet av morsmelk-favorisering og fremheving foran amming er det i Europa også. I Spania og store deler av syd-Europa er det helt uhørt å amme. Amming er for underklassen fordi det er gratis, for de som ikke har råd til MME. De tror at MME er bedre, og først og fremst mye "finere" enn morsmelk. Trist men sant.

Jeg tror ikke det er ene og alene Nestlé (og ander produsenter) sin skyld at noen på død og liv ikke skal amme, men at det også har endel med kulturforskjell å gjøre i disse eksemplene dere snakker om fra utlandet.
Det er jo bare å se på f.eks. USA. Der er tilgangen på informasjon om amming absolutt til stede og gjeldende, men allikevel velger de aller fleste amerikanske kvinner MME. Ikke fordi de ikke vet, men fordi de har et ekstremt "puppekompleks" i USA, og det gjelder også dessverre ved amming.

Her er det mitt syn kommer inn: Markedskreftene vil gjøre at enhver produsent vil gjøre sitt ytterste for å selge mest mulig. Dersom noen MME-produsenter går inn for selvpålagte restriksjoner vil andre produsenter komme og overta markedet. Når det gjelder salg av MME er produsentenes ønske (mest mulig salg) i konflikt med forbrukernes beste (nemlig at MM er best for de aller fleste.) Da hjelper det ikke om jeg som enkeltperson kjøper HIPP barnemat i stedet for Nestle. Styresmakter må inn og regulere markedet for ALLE produsenter slik at det ikke lenger lønner seg å markedsføre på en slik måte at det ikke gagner forbrukerne. Pressgrupper kan eventuelt forsøke å overvåke og legge ytterlige press på politikere. Jeg tror det er mer effektivt å skrive ett brev i uken til WHO enn å drive produktboikott, eventuelt å gi penger til uavhengige pressgrupper som jobber for å dokumentere eventuelle overtredelser.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.