Sv: "Hvorfor drikker du ikke"
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Ikke riktig. Det er ingen avgjørelser jeg har måttet forsvare mer i mitt liv enn at jeg velger å ikke nyte alkohol sammen med ungene mine, for eksempel. Det vil si at jeg er avholds sånn omtrent 363 av årets dager. Det er ikke nysgjerrighet, det er reinspikka idioti og frekkhet.
Og det er ofte her inne på FP faktisk.
Selv er jeg introvert som det holder, og elsker både smaken og effekten av alkohol. Jeg blir en annen, får selvtillit og har det topp. Selv med fyllesyke og en del teite opplevelser så legger det ikke demper på det attraktive ved å drikke på fest. Siden jeg liker det så godt, så kan jeg synes det er rart at noen ikke tiltrekkes av dette. Jeg kan også finne det litt hemmende å drikke sammen med noen som ikke drikker, da man kanskje tror at man da blir vurdert og fordømt av noen som i morgen vil huske alt. Jeg vil ikke tenke på slike ting når jeg en sjelden gang er på fest. Da er det bedre at alle er litt på halv åtte. Men samtidig kan jeg se at noen er så utadvente og sprudlende at de ikke trenger det på samme måte som meg, for å ha det gøy. Det er ikke grunn for meg til å dra på en fest om jeg ikke skal drikke. Finnes ikke morsomt. En lidelse faktisk.
MEN jeg drikker ikke hjemme sammen med barna. Det har jeg verken lyst til eller behov for. Jeg liker å vite at jeg er 100% tilstede for dem også i forhold til den biten. Min mann kan ta seg øl til maten o.l, mens jeg nyter mine Munkholm så nå kommer med forskjellige smaker. 
|