Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 14:29   #41
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?

Nei, jeg ville ikke ha donert egg. Mannen ville ha syntes at det var helt ok og donere sæd, men jeg ville ikke ha samtykket.

At andre gjør det synes jeg er flott. :dobbeltmoralsk:

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:33   #42
A&A
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Nei, det kunne verken jeg eller typen tenkt seg å gjøre.

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:40   #43
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, mine egg = mine barn.

Mannen min skulle nok kunne tenke seg det om det var anonymt, men jeg tror neppe at han hadde gjort det uansett.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 15:01   #44
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ville selvsagt donert bort egg. Jeg har vurdert å motta egg fra en annen kvinne, da ligger det liksom litt i pakken at jeg selv ville donert også.

Jeg er ikke enig i at det ligger i pakken å ville donere bort også. (Jeg vil jo gjerne adoptere barn, men jeg vil ikke adoptere bort et barn altså. ) Men altså, folk har forskjellige grenser. Noen kunne donert bort, men kunne ikke fått barn med donasjon selv. Andre kunne gjort alt. Noen ingenting. Og jeg synes ikke det er uetisk eller umoralsk å være villig til å ta imot den type hjelp uten å være villig til å tilby samme hjelpen til andre. Vi har alle forskjellige grenser, og det tenker jeg må være helt ok.

Selv kunne jeg i visse tilfeller gitt bort egg. Men jeg synes ikke det er ukomplisert. Jeg ville heller ikke blitt overvettes begeistret om min mann donerte bort sine celler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:05   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er ikke enig i at det ligger i pakken å ville donere bort også. (Jeg vil jo gjerne adoptere barn, men jeg vil ikke adoptere bort et barn altså. ) Men altså, folk har forskjellige grenser. Noen kunne donert bort, men kunne ikke fått barn med donasjon selv. Andre kunne gjort alt. Noen ingenting. Og jeg synes ikke det er uetisk eller umoralsk å være villig til å ta imot den type hjelp uten å være villig til å tilby samme hjelpen til andre. Vi har alle forskjellige grenser, og det tenker jeg må være helt ok.

Jeg synes heller ikke det er uetisk eller umoralsk. For meg ble likevel beslutningen om å ville bruke donoregg tatt fordi mannen ikke ville adoptere. Jeg måtte da gå noen runder med "hva er et egg for meg" og dermed ligger de to tingene så nært. Jeg tror aldri jeg hadde reagert negativt på at noen hadde kommet til en annen beslutning. (og grunnen til at jeg heller ville adoptert enn å motta et donert egg, er fordi jeg helst ikke ville gå gravid selv. :P )

Gammel 09-03-10, 21:35   #46
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har vurdert å motta egg fra en annen kvinne, da ligger det liksom litt i pakken at jeg selv ville donert også.

Tydeligvis ikke

Kanskje jeg hadde stilt meg annerledes om jeg ikke hadde hatt den historien jeg har med ufrivillig barnsløhet. Selv om man kanskje skulle tro at "de i hvert fall vet hvordan det kjennes ut og dermed bør være mer villige til å hjelpe andre i samme situasjon" tror jeg dette ofte bikker motsatt? Jeg er absolutt ikke noe større person enn at ingen andre skulle få oppleve barnelykken med mine egg/min kropp om jeg ikke fikk oppleve det selv, og nå er det liksom blitt sånn at jeg er blitt skikkelig hol på barn og fint kunne funnet på å fått 10 stykker bare fordi jeg endelig kan.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:08   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Når eg ser kor lik eldstejenta mi er på meg både når det gjeld utsjånad og personligheit ville det vore veldig rart for meg å tenke på at det kanskje var endå ei der ute ein plass som var "halvt meg" og som eg ikkje kjente.

Dette er hovedgrunnen til at ikke jeg heller ville gjort det. Jeg har ikke et forhold til eggene mine, eller hva noen skrev, men jeg ville ikke like tanken på at det fantes et barn som jeg ikke visst om, og det barnet var "halve meg". Jeg ville ha ønsker å se det og bli kjent med det, men det ville ikke vært smart. Skal det finnes noen barn som er en avlegger av meg, så vil jeg at det skal bo hos meg. Jeg er redd jeg ville følt meg som mammaen til dette barnet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:09   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterke meninger om sæddonering. Hvis mannen ønsket det sterkt, så greit for meg, men jeg ville i utgangspunktet nok sagt nei, tror jeg.

Gammel 09-03-10, 23:14   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kun til nære slektninger, dersom det skulle være aktuelt, tror jeg.

For min del ville det vært verre tror jeg. Jeg tror jeg hadde følt at det aktuelle barnet var mitt.

Gammel 09-03-10, 23:15   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Nå har jeg donert egg til forskning, som ble til overs etter egguttak, og synes det var helt greit. .

Det kunne jeg godt gjort. Det blir noe helt annet.

Gammel 10-03-10, 10:12   #51
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg ville ikke donert egg, og tviler sterkt på at mannen ville donert sæd. Jeg hadde heller ikke ønsket at han skulle donere sæd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 10:13   #52
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For min del ville det vært verre tror jeg. Jeg tror jeg hadde følt at det aktuelle barnet var mitt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 10:18   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg måtte nok tenkt nøye gjennom akkurat det, men jeg tror det kunne gått bra om jeg ikke hadde bært det frem selv. At det ville stått i en særstilling for meg, annerledes enn andre tantebarn, er noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.