Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tar du roret?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 00:42   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg tar roret. Men jeg foretrekker å ligge med hånda dovent i sjøen og sole meg, så jeg gir det gjerne fra meg igjen også.

Gammel 10-03-10, 01:03   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt båtførerprøven så jeg kan ta roret.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 08:31   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er tryggere bak roret enn det er, og trives også bedre bak roret enn det jeg gjør (det siste har nok en sammenheng med det første), så det er ikke ofte jeg tar roret, men jeg kan jo om jeg må. Hvis vi en gang kjøper oss båt skal jeg ta båtførerprøven.

Gammel 10-03-10, 08:37   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg overlater roret til fergekapteinene på Hovedøya-båten.

Jeg kjenner ingen som er kjerring-hoppere. De kvinnene jeg kjenner som har båt, har enten seilt over atlanteren, eller i Oslofjorden uten hjelp.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 09:14   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar ikke roret og hopper ikke *dårlig på båtliv på tross av at båten heter Anna Anka*

Gammel 10-03-10, 10:08   #26
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg KAN ta roret, men foretrekker å sole meg

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:09   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg HAR jo tatt roret en gang. :mimrer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:12   #28
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg tar roret. Men erkjenner likevel at Andmannen kjører mest. Jeg er likevel under trening på påhengsmotor, der roter jeg litt, gitt.

Og så har Andamannen og jeg en felles avtale om at Knøtto skal få lære og prøve seg like mye som Andungen, særlig siden hun både er yngst og jente.

Hvilket minner meg om at jeg flirte godt da hun som toåring klatret ombord i "store båten", gikk bak og sa "Jeg senkej motornen, jeg!" Og trykket på knappen som senker 90 hester.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:13   #29
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har forresten ikke båtførerprøven noen av oss, men jeg har vært i båt enn Andamannen. I fjor fikk han "Veien til båtførerprøven" av meg i julegave, og jeg nektet ham å kjøpe båt før han hadde lest hele.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:42   #30
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Båten er en 46 fots skøyte, så nei! Men på mindre båter gjør jeg det ja, absolutt!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:50   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk at om man har barn så er det litt viktig at mødre gjør slike ting jeg altså. Ikke sånn presserende farlig å la være, men at det er en Fin Ting å vise at kvinner faktisk er stort sett kompetente.

Gammel 10-03-10, 11:54   #32
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes faktisk at om man har barn så er det litt viktig at mødre gjør slike ting jeg altså. Ikke sånn presserende farlig å la være, men at det er en Fin Ting å vise at kvinner faktisk er stort sett kompetente.

Det er jo også viktig for sikkerheten til sjøs at flere enn en person pr.båt har litt kompetanse på sjøvett, båtføring, fortøyning og annet som har med båtføring å gjøre. Jeg har vært med å hjelpe andre båter til sjøs og da var det veldig OK å være flere i båten som kunne litt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:00   #33
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar roret i forholdet, teller det?

I båten er det nok mannen som har styringa. Jeg hopper ikke heller, jeg nekter. Egentlig burde jeg lære meg det siden vi har hytte på en øy, litt kjedelig om noe skjer slit at gubben ikke kan kjøre båten.

Gammel 10-03-10, 12:03   #34
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke noe båtmenneske, så nei.

Gammel 10-03-10, 12:12   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg faktisk ikke tenkt over. Og nå gjorde jeg det, og er ikke fornøyd. Jeg fikk min første båt med påhengsmotor da jeg var knapt 7 år, og har alltid brukt båt mye. Nå er jeg gift, og jeg innser at jeg pinadøtten ikke har kjørt båt selv siden jeg møtte ham. Han er veldig glad i å kjøre båt, og jeg har glatt overlatt det til ham. Og nå vet jeg ikke engang om jeg er i stand til å ta roret lenger. Det er da sikkert 15 år siden sist. Crap. Jeg skjønner at jeg har en jobb å gjøre i sommer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:57   #36
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke engang smart nok til å finne ut hvor jeg kan melde meg på kurs til å ta båtførerprøven. Kanskje det betyr at jeg ikke bør ta den?

Gammel 10-03-10, 13:00   #37
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører bare småbåter (påhengsmotor/robåter), og det deler vi ganske likt. Om vi skal et sted vi ikke er kjent så sitter ofte jeg foran, for jeg er bedre på å se grunner. I svært bekkenløse perioder har jeg syntes det har vært vondt å starte tunge påhengsmotorer, forresten.

Gammel 10-03-10, 13:00   #38
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elise.. Det er mange som arrangerer båtførerkurs. Det finnes også internettbaserte kurs. Folkeuniversitetet, båtforeninger, redningsselskapet og andre har kurs.

Jeg tok båtførerprøven som valgfag på ungdomsskolen og hadde praksiskjøring med politibåten.

Gammel 10-03-10, 13:03   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også båtførerprøven som valgfag på ungdomsskolen. (Er forresten dette verdt noe i dag? Jeg kan ikke reglene for å kjøre båt nå lenger - det er en stund siden jeg var oppdatert.)

Gammel 10-03-10, 13:08   #40
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg hadde også båtførerprøven som valgfag på ungdomsskolen. (Er forresten dette verdt noe i dag? Jeg kan ikke reglene for å kjøre båt nå lenger - det er en stund siden jeg var oppdatert.)

Det er vel så mye verd som kunnskapene du har med deg derfra vil jeg tro. Du trenger vel heller ikke ta noen ny prøve hvis det er snakk om krav om båtførerprøve.

Jeg husker fremdeles ganske mye fra kurset, men det er mest fordi det absolutt trengs i skjærgården der vi ferdes en del. Mange skjær, tett med båter, mange staker, bøyer og vimpler, sjøfly som lander, seilbåter, store båter og små båter som alle skal være på samme lille flekk gjør det nødvendig å holde kunnskapene ved like.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.